Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10672 besök totalt |
Det kommer inte bli full attack härifrån heller utan jag lär mig fortfarande att hitta runt på banan
![]() Jag håller utkik efter svenskreggade golfar ![]() |
||||
Re:
Jag (medresenären) kanske kommer ihåg fel - det var nog snarare sällskapet än pizzorna det var fel på ![]() _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Re:
HAHA touché ![]() ![]() |
||||
Re:
Jag bodde på Bergfrieden i Maj och det är ett ok pensionat med frukostbuffé, engelskan är sisodär, men ägaren förstår åtminstonde ![]() ![]() _________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||
Här kommer en liten tripprapport från resan:
Vi skulle påbörja vår färd ner tors den 31:a juli. Jag fick min nya slavcylinder till kopplingen samma dag (min förra hade "gått sönder" - se mer i min biltråd) så det var stressmek och stressluftande av kopplingen halva dagen för att vi alls skulle kunna komma iväg! Stort tack till Henric för all hjälp ![]() ![]() På torsdagen tog vi oss ner till Puttgarten. Klockan hade då redan hunnit bli 02:00 så det blev rätt panikartat att hitta ett hotell i närheten. Först följde vi Steffi:s tips (vår tysktalande gps) och letade hotell i en liten by.. Men alla hotell var små och svarade inte när vi knackade på. Till slut fick vi tag på en receptionist i "jägarehotellet" som ligger vid motorvägen precis efter puttgarten. Det fanns galet stora spindlar i vårt rum! På fredagen tuffade vi vidare ner mot nürburg. Vi hann ner dit i tid för att hinna lämna vår packning hos Bergfrieden innan kvällsåkningen stängde! Åke och Rebecka hade kommit ner tidigare än oss i sin Subaru och hann med ett par varv innan vi kom. ![]() ![]() ![]() Jag hann bara med två varv innan de stängde, men de var i stort sett helt fria varv!! Jag märkte genast att träningen på forza på xbox360:n gett resultat - jag hittade runt klart mycket bättre än jag gjorde vid mitt förra besök ![]() ![]() Nu när jag är BMWägare var jag såklart tvungen att ta en bild på den utanför M testcentret! Inuti stod det två race e36:or så min bil var i gott sällskap ![]() På kvällen tänkte vi äta på pistenklause men det var såklart fullbokat så vi tog oss ett par bit's på en av restaurangerna vid gatan några hundra meter ifrån pisten.. En varning utfärdas för deras pepparstek! ![]() |
||||
På lördagen försökte vi komma i tid till banan till öppningen (vi missade den med dryga halvtimmen). Vädret var perfekt och ännu en gång var jag förvånad hur få bilar det var på banan såhär "sent" på förmiddagen! Det segade till sig på banan framåt lunch så vi bestämde oss för att åka till brünchen och titta på bilar och äta lite torrt bröd.
![]() Vi gick upp till karusellen och jag tog lite bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Åke drar till med en skysst fotopose: ![]() Vad är det här för väg? ![]() Sen tröttnade vi och gick tillbaka: ![]() Vi åkte sedan ett par varv på kvällen innan de stängde.. |
||||
På söndagen satsade vi igen på att komma dit till öppningen - tyvärr hade jag inte hunnit värma upp bilen innan signalen bröt ut så jag missade de allra första varven.. Jag hade brottats lite med mitt mål att komma under nio minuter under hela helgen. Jag låg ständigt och tragglade runt 09:10 sådär.. Men på söndagen släppte allting och jag fick fart på bilen! "Hemligheten" var att köra med ordentligt mycket mer attack än jag gjort tidigare. Bara på det sparade jag dryga 20 sekunder!
Summa sumarum så har jag nu 22 varv under bältet och min bästa tid med en del trafik ligger på 08:51 Åtminstone en fotograf fick en bild på min bil: ![]() Det sköna är att jag känner att jag har mycket mer att hämta: I den första sektionen runt hatzenbach har jag riktigt, riktigt dålig koll på spåret och åker mest på känn, karusellen tar jag i snigelfart, mellan hohe acht och brünchen har jag också rätt dålig koll på spåren.. Till nästa ringentripp ska jag se till att ha ett vettigt chassie monterat och framförallt en bur!! |
||||
Jag tog ett par bilder på resekompisen Åke:
![]() ![]() Vi fastnade på webcamen åtminstone en gång var: ![]() ![]() En del svenska bilar jag lyckades få på bild under resan: (säg till om ni inte vill att regplåten ska synas så tar jag bort bilden) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Åhåå bär det av nedåt?? DEt är nästan så jag hänger på och åker ner igen ![]() |
||||
Efter sträckkörning från Billund (Ja, Legoland) så kom vi hem vid 2-tiden inatt. Bilder kommer...
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
För övrigt: De officiella ringen-dekalerna är gjorda så att bara 'banan' är klistermärke. Dvs enbart banlinjen fastnar på luckan när man trycker dit den. Resten är bara ett plastark som lossnar...
DEN skulle man köpt... _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Re:
ja... jag väntar... ![]() |
||||
Lite siffror från mina körningar på ringen:
BTG: 9:01 (med en massa ursäkter typ 'vill inte gasa i den långa uppförsbacken' osv.) Karusellen: ca 102 km/h precis när man lämnar cementblocken ut ur karusellen Flugplatz: ca 220-223 km/h nere i svackan _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Efter brunchen kom Jim ner i Brünnchen:
![]() Karusellen... Tror denna var svensk? Isåfall kom du med på färjan från Puttgarden, som vi inte fick plats på... Morr... ![]() (Överfarten från Puttgarden -> Rödby var inte direkt komfortabel...) Audi R8 är bra fina... Jag tror att detta är vid Hohe Acht? ![]() _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Re:
Tack! Ja det verkar ju stämma! Vad har det avsnittet haft för användning egentligen? Ser ju bara ut som en genväg för att slippa karusellen? |
||||
Pegga 205 GTI i samma kurva:
![]() Jim tar ledningen in mot bron i Adenau: ![]() Värst vad dom lutar trots att det är 50 där... Måste varit lowriders? ![]() ![]() Jim igen: ![]() Den här var det bra fart i... åtminstone ser det ut så ![]() ![]() _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Re:
http://pagesperso-orange.fr/olivier.
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Re:
Aha! Jag ska också gena upp för den backen nästa gång jag kör ![]() Tack för bilderna oak!
Störst vinge vinner alltid! ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10672 besök totalt |