Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vikt på bur?
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (7278 totalt)
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Jag kommer aldrig, nånsin att rejsa "riktigt" med 504C (pga att varje karosspanel verkar kosta X * 10 000, men funderar ändå på nån sorts bur för säkerheten i samband med 4-6-pkt-bälten. För styvheten är det förmodligen inte heller så angeläget heller pga att man byggt en Coupé på en cab-bottenplatta.

Men gör man bort sig om man svetsar i nåt eget icke-certifierat?

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Johan Carlsson
Åland
Här sen Feb 2003

Kunta skrev:
Johan Carlsson skrev:
Ursäkta en novis. Dessa Volvo- och Toyotastag det talas om, vad är det för något?

Kolla på min andra länk, då ser du dom "i" framdörren. Volvo staget är det lilla som man knäcker hjälmen i. Toyota staget är den man slår hjälmen i när man kliver i bilen

Tackar för det!

Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Pär Hansson skrev:
Jag kommer aldrig, nånsin att rejsa "riktigt" med 504C (pga att varje karosspanel verkar kosta X * 10 000, men funderar ändå på nån sorts bur för säkerheten i samband med 4-6-pkt-bälten. För styvheten är det förmodligen inte heller så angeläget heller pga att man byggt en Coupé på en cab-bottenplatta.

Men gör man bort sig om man svetsar i nåt eget icke-certifierat?

Jag har kollat lite på burar/bågar eftersom jag tänkte "roadsportifiera" min gatporsche med minimala ingrepp (vill fortfarande kunna åka och äta glass med den).

Min slutsats är att det är lite att göra bort sej om man sätter i något som inte går att skaffa vagnbok på (dvs godkänt). Är du ändå i farten och svetsat & har sej, så sätt i en godkänd båge!

PS. Om du skaffar karossdelar i glasfiber så är dom nog inte lika dyra :
Citera
Allmänt banåkaforum
Vikt på bur?
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (7278 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande