Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4019 besök totalt |
Sjukt är bara förnamnet.
Går fort men det är ju skillnad på däck jmf med corvetten. "the ACR comes with Michelin Pilot Sports Cup tires, which are indeed R-Comps" Treadwear 80. http://www.tirerack.com/tires/tires. I min värd är nog bilarna ungefär lika snabba då däcken inte är jämförbara. Finns nog en del att kapa med corvetten med cup däck. 4.3 sekunder på ett 7minutersvarv är ju inte speciellt mycket... Lite kul att topp 3 produktionsbilar runt ringen är två amerikanska och en japansk. Undra om folket på Porsche är nöjda då deras GT2:a som är mer än dubbelt så dyr än alla av bilarna får duktigt med stryk ![]() ![]() Känns ju lite lamt att säga att inredningen är värd en mille i Porschen... _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Jag har ju aldrig kört på ringen och är väl ingen stjärna bakom ratten precis, men jag kan ändå inte låta bli att reflektera över att jag tycker att många kurvtagningar inte känns speciellt optimala. Tex gasuppsläpp efter att han klivit på och allmänt ganska knöligt i vissa kurvor tycker jag.
Lite som att kurvorna är ett nödvändigt ont man måste igenom för att kunna ge benet på rakan sen ![]() Sen att det går grymt fort är väl en annan sak.. Att han lät bli att växla och istället körde ibland flera sekunder på varvstoppet måste väl tyda på att växellådan höll på att ge upp och att han inte ville riskera en missväxling i onödan? _________________ William Ekström |
||||
Re:
"Massagestolar" har fått en ny innebörd... ![]() Det är fan inte riktigt klokt att Dodge fixar detta ![]() ![]() ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
När Nissan kommer med en officiell varvtid för GTR V-spec så hamnar nog både ZR-1 och Viper i skamvrån.
Det var verkligen inget cleant varv med Vipern, varvstopp, missade växlingar och skit mest hela tiden. Jämför man med hur totalt odramatiskt rekordvarvet såg ut i GTR så känns det som det finns betydligt större potential i den bilen. |
||||
Det var Tom Coronel som körde. Först ett uppvärmningsvarv på 7.42,7 och sedan lite setupändringar innan ett 7.35-varv avverkades. Sedan kördes en seriös tidsattack i 3 varv: 7.24,1 följdes av 7.24,9 och på sista varvet 7.22,1. Coronel tyckte Vipern var väldigt lättkörd (vad han tyckte om lådan framgick inte
![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Provkörde en SRT-10 roadster för några veckor sedan och jämfört med tex Ferrari F430 spider som jag har en del erfarenhet av så är ferrarin ett under av komfort, feedback, kontroll och körglädje!
Det är helt sjukt hur en given mängd prestanda kan levereras på så olika sätt! Vipern känndes som en käftsmäll! Angående klippet så var det nog ett av de mindre harmoniska varv på ringen jag sett, men det gick ju fort och måste ha varit sjukt roligt och svettigt! En riktig best till bil för riktiga män! _________________ Avregistrerad användare |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4019 besök totalt |