Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ordningen återställd!
<<   1, 2
4019 besök totalt
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3005



Sjukt är bara förnamnet.
Går fort men det är ju skillnad på däck jmf med corvetten.
"the ACR comes with Michelin Pilot Sports Cup tires, which are indeed R-Comps"
Treadwear 80.

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Michelin&tireMode . . . .

I min värd är nog bilarna ungefär lika snabba då däcken inte är jämförbara. Finns nog en del att kapa med corvetten med cup däck. 4.3 sekunder på ett 7minutersvarv är ju inte speciellt mycket...

Lite kul att topp 3 produktionsbilar runt ringen är två amerikanska och en japansk.

Undra om folket på Porsche är nöjda då deras GT2:a som är mer än dubbelt så dyr än alla av bilarna får duktigt med stryk Sen blir den ju avhängd av instegslambon också
Känns ju lite lamt att säga att inredningen är värd en mille i Porschen...

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Jag har ju aldrig kört på ringen och är väl ingen stjärna bakom ratten precis, men jag kan ändå inte låta bli att reflektera över att jag tycker att många kurvtagningar inte känns speciellt optimala. Tex gasuppsläpp efter att han klivit på och allmänt ganska knöligt i vissa kurvor tycker jag.
Lite som att kurvorna är ett nödvändigt ont man måste igenom för att kunna ge benet på rakan sen

Sen att det går grymt fort är väl en annan sak..

Att han lät bli att växla och istället körde ibland flera sekunder på varvstoppet måste väl tyda på att växellådan höll på att ge upp och att han inte ville riskera en missväxling i onödan?

_________________
William Ekström
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917


Trådstartare
Re:

Erik B skrev:
Lillen skrev:
Ja ser man på växelspakens vibbrationer efter långrakan så undrar man ju om allt är som det ska?


http://www.rs6.com/forum/showthread.php?t=16386

Ride vibration: DODGE

Det är liksom en helt egen division.





"Massagestolar" har fått en ny innebörd...

Det är fan inte riktigt klokt att Dodge fixar detta , men Viper är väl en lagom soft kitcar med lagom mycket lastbilskomponenter för att klara helvetet på ett ytterst raskt sätt , att den sen skakar och inte låter speciellt rapp (varvstopp vid 6000rpm) är bara en bonus för en Viper ägare! Det man frapperas över precis som Andreas Millbro säger är hur Europeiska premium märke inte hänger med...

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

När Nissan kommer med en officiell varvtid för GTR V-spec så hamnar nog både ZR-1 och Viper i skamvrån.

Det var verkligen inget cleant varv med Vipern, varvstopp, missade växlingar och skit mest hela tiden. Jämför man med hur totalt odramatiskt rekordvarvet såg ut i GTR så känns det som det finns betydligt större potential i den bilen.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Det var Tom Coronel som körde. Först ett uppvärmningsvarv på 7.42,7 och sedan lite setupändringar innan ett 7.35-varv avverkades. Sedan kördes en seriös tidsattack i 3 varv: 7.24,1 följdes av 7.24,9 och på sista varvet 7.22,1. Coronel tyckte Vipern var väldigt lättkörd (vad han tyckte om lådan framgick inte ).

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Avregistrerad (9212)

Här sen Sep 2006
Inlägg: 56



Provkörde en SRT-10 roadster för några veckor sedan och jämfört med tex Ferrari F430 spider som jag har en del erfarenhet av så är ferrarin ett under av komfort, feedback, kontroll och körglädje!

Det är helt sjukt hur en given mängd prestanda kan levereras på så olika sätt!

Vipern känndes som en käftsmäll!


Angående klippet så var det nog ett av de mindre harmoniska varv på ringen jag sett, men det gick ju fort och måste ha varit sjukt roligt och svettigt! En riktig best till bil för riktiga män!

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Nürburgring
Ordningen återställd!
<<   1, 2
4019 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande