| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Familje banbil
|
<< 1, 2 4764 besök totalt |
|
Testa Bmw 320d , har precis inhandlat en touring -08. Har aldrig haft en bil med så mkt körglädje
i standardutförande ! och snål som tusan är den också. Skall bli spännande att testa på Gelleråsen den 4e m Bmw sport club.
MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
|
Hej,
jag har en 330 toruing -06 (E91) som jag säljer i dec, 6000 mil comforpkt dynamicpkt advantagepkt svartmet dragkrok terracotta helläder 18"-fälg elipsod (Michelin PS2 225/40-18 fram 255/35 -18 bak) vinterdäck på 17" Har faktiskt inte kört den på bana eftersom jag lagt ner den verksamheten till fömån för familjeliv. Men den har ett mkt kompetent och lättanvänt/välbalanserat chassi + trevlig motor/låda. om det är något jag ska gnälla på så är det att det saknas diffbroms, den funktionen finns iofs i DSC med hjälp av bakbromsarna, men kopplar man ur DSC helt så tappar man det. På bana kommer std bromsbelägg/vätska inte orka med. Totalt sett är det ändå den överlägset bästa stdbil jag kört avseende vägegenskaper. Har beställt en 320D och förväntar mig leverans i december. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
|
En Alfa 156a är trevlig med rätt hjulinställning, den som står i instruktionsboken inte den som man rekomenderar i vissa (kanske alla) universal som följer med mätinstrumenten. Du kan ha två för priset av en. En just 2.0 kostar ca:40-50.000:-. Den är även bekväm till och från kunder jobb mm. Med skinklädsel så behöver man inte skämmas när man skjutsar kunder även om bilen är några år.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
|
Hej! Det var ett tag sedan sist. Tack för förslagen. Nu har budgeten sjunkit...Funderar på en Mondeo ST 220. Behöver lite bättre utrymme än vissa av förslagen. Den har ju en stor motor men verkar ok ändå på kurvig landsväg. Har ni någon spontan kommentar till det?
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||
|
Re:
Problemet med Renault skulle jag snarare vilja påstå är att du måste, palla upp bilen, lossa hjulen och bryta handlederna... Bara för att få UT glödlampan
http://jp.youtube.com/watch?v=KGJas1 Lite mer seriöst, varför inte en Subaru Legacy (jag är nyfrälst)
Man får en relativt ny bil med 3liters motorn för inte jättestora pengar: http://www.blocket.se/vi/18667225.ht Enda anmärkningen torde vara vändradien till vardagsbruk, men det är garanterat inte en bil du hittar på var mans garageuppfart
|
||||
|
Re:
Har aldrig kört någon ST220 (däremot en massa mil i vanliga Mondeo). Mondeons chassi är i grunden riktigt underhållande. Skulle absolut kunna tänka mig att ha en ST220 i familjens stall. Det som gör att den tyvärr går bort är att den inte är godkänd med krok. Vad för fälgar kan man få på en ST220? Däckskontot om man åker lite bana kan kanske bli högt? |
||||
|
Har sett 17 tums fälgar på st 220. 17 tums däck är ju ganska billiga idag. Sen lär jag inte bli så frekvent på bana ändå, tyvärr. Har haft en 996a med en kompis i tre år och kom ut på bana först i september... Men jag vill ju komma ut mer i fortsättingen, men Porschen måste säljas. Subarun är ofta dyrare i inköp och jag tror inte att bana är dess rätt element. ST220 börjar kring 70.000 kr idag. Har lagt bud på 75.000 kr på en 04, får se om det blir något. Byter jobb nästa år så bilen kommer bara stå hemma på dagarna, därför vill jag inte lägga ner över 100.000 kr på bilen.
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||
|
Hej,
Bra val Christoffer! Tror du blir jättenöjd om du hittar ett bra exemplar. Jag köpte min ST220 ny 2003 och jag gillar den fortfarande helskarpt. Den klarar kombinationen av vardagsbehov med möjligheten att lägga bra varv runt Nürburgring. Standardhjulen är ju 18 tum, men det minsta är 16 tum, pga frambromsarna. Att den inte kan typas med dragkrok är ett klart minus. _________________ Mvh Christer Eriksson /Kia Optima SW GT/ |
||||
|
Re:
Jag har en sån, skulle kännas mkt märkligt att ta ut den finlandsfärjan på en motorbana. Skulle jag tvingas ta ut ngn av bruxar så hade det nog blivit golfen, en V 1.6 _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Familje banbil
|
<< 1, 2 4764 besök totalt |