Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14482 besök totalt |
Re:
Precis skall på instrumenteringen + alla el kablar nu men bilen skall vara gatlegal så ett par blinkers är "nog" bra att ha ![]() ![]() ![]() _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
Har ni gått på semester?
Har ni redan tagit semester? Riktigt dålig med kommentarer och svar! ![]() ![]() ![]() Såhär ser det ut. Kablar kablar kablar ![]() ![]() _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
Re:
Jo lille Putte är min farbror. Kan faktiskt vara så att det är han som lurat in mig på det här ![]() _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
Re: Vad menas?
Betyder inte det där att bilen är "flyttgods" med allt vad det innebär? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
Jo jag hoppas detta? Men mer praktist vad menas? Tänk om jag inte behöver katt? ![]() _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
Gott om T31F svar: http://www.google.se/search?q=t31f&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a Din bil är privatimport inte flyttgods. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Fordonsidentifikation Regnr: PLS230 Fabrikat: BMW 325I Färg: MBLÅ Fordonsslag: PB Fordonsår: 1992 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2009-06-22 Senaste EU-regbevis del 2: 2009-06-22 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2009-06-22) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja Antal ägare: 7 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 1996-11-14 I trafik första gången i utlandet: Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- _________________ David Mellin BMW 316i Compact |
||||||
Flyttgods = F97B INFÖRTS TULLFRITT
Står Privatimport: Ja även på min flyttgodsbil. Eftersom din bil ändå inte är helbilsgodkänd så spelar det ingen större roll. Har provat både Finessbur (E30) samt Sparco "skruvbur" (E36 compact) och så här i efterhand så skulle man gett tusan i Sparco-buren... Blev både dyrare och nästan mer jobb ![]() Lättning i all ära men ett riktigt chassi ska man inte underskatta, det går att köra fort med tung bil också. ![]() Mvh, _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||
Kul med mer busbilar i trakterna! (du bor inte så hemskans långt från min flickvän i alingsås
![]() Vet att många spyr över dessa grejer medans vissa lovordar dom - men jag är själv sugen på ksportdämpare till min e36. Naturligtvis är det ju inte lika fina saker som bilsteins cupkit. Men prisvärt kanske? Eller gula koni, med lite rejsarabatt ![]() ![]() Ett självklart tips är att ta bort viscofläkt och ersätta med elfläkt. Gör gott att få bort den massan ![]() Mvh Peter _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||||
Re:
Jag var lite för snabb där, det är bara i reg bevisa som det står flyttgods. _________________ David Mellin BMW 316i Compact |
||||||
Svar
Kul med lite bra svar här nu. Johan: Jo det jag har bestämt mig för är en hel rör bur som skall svetsas fast och bli sbp och sbf godkänd:) Peter: okej, roligt att du vet vad jag bor haha... men grymt! Jag vill också köpa prisvärt och billigt eller dyrt med sjukt bra rabatter ![]() David: Då har vi rätt ut det ![]() --------------------------------------- Nu till dagens jobb: Det har lekts med en sånhär! ![]() Dörrarna är nu befriade från elhissar, centrallås, asfaltsmattor och lite plåt! Smutsigt jobb men nu är det gjort. ![]() _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
Pengar!
Nu har det rullat ut en drös med pengar från mitt konto och investerats i: *Sportstol Pro Ride 2st, Röd *Rostfri ljuddämpare m. dubbla utblås *Dubbelkonat luftfilter XL *Sportpedaler Extremer M + Sportdämpare Cupkit 60/40 Hoppas allt dimper ner i veckan ![]() _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
Saker.
Så nu kan vi fortsätta skruva å greja ![]() Mobil bild men ni får nöja er;) ![]() ![]() Då så! En veckas bråkande så skall la allt detta vara till använning! ![]() _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
Börjar se nice ut, kommer bli kul att se denna på Kullen.....
Får nog se upp med Golfen nu. ![]() _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||
Re:
Tror inte du behöver bara så rädd för tor det blir e46an som får ta och åka dit. 12 dagar känns lite tajt när bilen inte varit startad en enda gång sedan den monterades ned och alla kablar åkte ut ![]() Men den blir la klar snart endå hoppas vi! Btw: Du vet inte något vad det finns för möjligheter att köra på vårgårda flygfält eller kanske till och med hyra det? Vet att Vårgårda MK gör det ibland, hade varit kul att köra lite. _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
Ja men då får jag passa mig för en E46a då
![]() Själv hoppas jag hitta något ställe där dom säljer 25mm stålrör ni i semestertider så jag kan bygga om mitt undre "fjäderbenstag" innan Kullen så det kanske kan bli lite bättre väghållning.... Tror det är tajt med tider att hyra på helger iaf, för VGDMK ville köra fler gånger än dom fick tider till ![]() Men tror du skall prata med Fallskärmsklubben om tider... _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||
Problem
Har kört fast lite kan man säga tyvärr, inte alltid orken är på topp men jag känner att det kommer att komma ett ryck nu ![]() *Bakfjädrarna stämde ej och jag behöver nya runt 50-70mm sänkning *Elen är lite snabb rensad vilket innebär att det har blivigt lite kortslutning och sånt kul ![]() *Fjäderbenen fram passar ej med original topp lagringar för årsm -92 framvagn. (PRIo 1) HJÄLP! Gamla vs Nya ![]() _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
Re:
Helt säker på detta? Känner du igen måtten? Passar 93ans topplagringar i 91ans skålar då? och varför måste jag byta krängningshämmare när dem har samma fäste? // Mvh Virre _________________ Viktor Ragnmark -BMW 320I E46 M-Sport -03 -Projekt: BMW 325CSL E36 -92 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14482 besök totalt |