Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 16047 besök totalt |
Re:
enligt fil byggaren så bör det va 280 i den nu _________________ Christer Andreasson BMW 123 D Coupe 285Hk 560 Nm POWERed by V-Tech |
||||
Re:
De flesta här på rejsa är ganska luttrade och skeptiska till trimfirmors estimeringar av effekter. Vill du få tyst på eventuella skeptiker får du bromsa den = svart på vitt. Btw brukar det finnas möjlighet att göra riktiga bromsningar vid BMWSC's bankörningar. ![]() |
||||
Kul att se dig här också, känner igen dig från Garaget och DCS
![]() Quaife i England är trevliga att ha att göra med i alla fall, skulle tro att grejorna är ganska bra också eftersom de inte är helt ovana vid motorsport. Har aldrig köpt något därifrån men de var väldigt snabba och trevliga när de svarade på frågor i alla fall ![]() Bilen i sig är ju väldigt trevlig att köra tycker jag (har provat en 125i Coupé med M-sport chassi) men tyvärr så sitter det väl bara riktig diffbroms i BMW:s M-modeller numera. Den elektoniska lösningen som finns på "vanliga" BMW använder väl ABS bromsarna om jag kommer ihåg rätt...? Tror nog inte att det ska vara omöjligt för dig att få ur 300 hk ur bilen, din 120d gav ju 254 hk och 570 nm ![]() Lycka till! _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
om jag har förstått det rätt så har tex senaste M3:an en elektroniskt styrd diff som kan ge allt mellan 0 och 100% låsning beroende på situation. M5 E60 och M6 har också "riktiga" diffar, dock vet jag inte om de har samma elektroniska styrning som på M3 E90.
En "vanlig" 3- eller 5-serie har däremot bara ABS och ESP som ska försöka låtsas vara diffbroms genom att bromsa det hjul som spinner. Men här sker alltså bara bromsningen ute vid hjulet med de vanliga bromsarna, inte i själva diffen. Kan vara så att detta är något som man måste välja till också, eller att det ingår i M-paketet, osäker på det... Som sagt, om jag har förstått det rätt så är det så i alla fall ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Re:
hej du tänkte lägga upp räcern här för skojs skulle kul att se lite kända ansikten ![]() _________________ Christer Andreasson BMW 123 D Coupe 285Hk 560 Nm POWERed by V-Tech |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 16047 besök totalt |