Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 123D Coupe 2008
<<   1, 2
16047 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Bara stolarna kostar 25 papp STYCK! Har för mig dom har ett fjäderbenstag för håll i er 10 laxar...
Det lär inte ge mycket buck for the money precis..

Men läckert är det absolut.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ghost Rider
Göteborg
Här sen Sep 2007

Trådstartare
Re:

Erik B skrev:
Engelska tidningen EVo håller på och moddar en 1-serie, där kanske du kan få lite tips?

Ser fram emot hur du kommer få 300+ hk i den där

enligt fil byggaren så bör det va 280 i den nu

POWERed by V-Tech
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

Ghost Rider skrev:
Erik B skrev:
Engelska tidningen EVo håller på och moddar en 1-serie, där kanske du kan få lite tips?

Ser fram emot hur du kommer få 300+ hk i den där

enligt fil byggaren så bör det va 280 i den nu

De flesta här på rejsa är ganska luttrade och skeptiska till trimfirmors estimeringar av effekter. Vill du få tyst på eventuella skeptiker får du bromsa den = svart på vitt.

Btw brukar det finnas möjlighet att göra riktiga bromsningar vid BMWSC's bankörningar. thumbs up

the furious seventh

Här sen Mar 2009

Namndispens
Namndispens

en trevlig bil.. nåt se fram emot om 10 år och modda den till Schuberts en sådan

Sandviken
Här sen Jul 2007

Kul att se dig här också, känner igen dig från Garaget och DCS

Quaife i England är trevliga att ha att göra med i alla fall, skulle tro att grejorna är ganska bra också eftersom de inte är helt ovana vid motorsport. Har aldrig köpt något därifrån men de var väldigt snabba och trevliga när de svarade på frågor i alla fall thumbs up

Bilen i sig är ju väldigt trevlig att köra tycker jag (har provat en 125i Coupé med M-sport chassi) men tyvärr så sitter det väl bara riktig diffbroms i BMW:s M-modeller numera. Den elektoniska lösningen som finns på "vanliga" BMW använder väl ABS bromsarna om jag kommer ihåg rätt...?

Tror nog inte att det ska vara omöjligt för dig att få ur 300 hk ur bilen, din 120d gav ju 254 hk och 570 nm http://www.youtube.com/watch?v=U5Ao1lF0wcc

Lycka till!

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Inte säker men har för mig att dom köra liknande lösningar med elektroniska diffar även på M-modellerna

Isåfall är Qualfie the shit!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007

om jag har förstått det rätt så har tex senaste M3:an en elektroniskt styrd diff som kan ge allt mellan 0 och 100% låsning beroende på situation. M5 E60 och M6 har också "riktiga" diffar, dock vet jag inte om de har samma elektroniska styrning som på M3 E90.

En "vanlig" 3- eller 5-serie har däremot bara ABS och ESP som ska försöka låtsas vara diffbroms genom att bromsa det hjul som spinner. Men här sker alltså bara bromsningen ute vid hjulet med de vanliga bromsarna, inte i själva diffen. Kan vara så att detta är något som man måste välja till också, eller att det ingår i M-paketet, osäker på det...

Som sagt, om jag har förstått det rätt så är det så i alla fall

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Ghost Rider
Göteborg
Här sen Sep 2007

Trådstartare
Re:

02Mattias skrev:
Kul att se dig här också, känner igen dig från Garaget och DCS

Quaife i England är trevliga att ha att göra med i alla fall, skulle tro att grejorna är ganska bra också eftersom de inte är helt ovana vid motorsport. Har aldrig köpt något därifrån men de var väldigt snabba och trevliga när de svarade på frågor i alla fall thumbs up

Bilen i sig är ju väldigt trevlig att köra tycker jag (har provat en 125i Coupé med M-sport chassi) men tyvärr så sitter det väl bara riktig diffbroms i BMW:s M-modeller numera. Den elektoniska lösningen som finns på "vanliga" BMW använder väl ABS bromsarna om jag kommer ihåg rätt...?

Tror nog inte att det ska vara omöjligt för dig att få ur 300 hk ur bilen, din 120d gav ju 254 hk och 570 nm http://www.youtube.com/watch?v=U5Ao1lF0wcc

Lycka till!

hej du

tänkte lägga upp räcern här för skojs skulle
kul att se lite kända ansikten