Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
bil motsvarande integra type-R med rwd?
<<   1, 2, 3   >>
4658 besök totalt
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



Lennart Mäkinen skrev:
Jag blev erbjuden Speedster i våras på Ana i Akalla. Då var priset 358 000:-.

En Speedster Turbo skulle jag tro (nypris 36.500 euro i Tyskland).
Men mig veterligen har Opel Sverige aldrig tagit in någon Speedster Turbo. Och nu säljs inte heller 2,2-modellen längre.

Tyvärr är Speedster Turbo för ny för att man skall kunna fynda i Tyskland. Den billigaste på mobile.de kostar 30.890 euro.

_________________
Henrik Andersson
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Henrik A skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Jag blev erbjuden Speedster i våras på Ana i Akalla. Då var priset 358 000:-.

En Speedster Turbo skulle jag tro (nypris 36.500 euro i Tyskland).
Näe, det var den "vanliga" utan avgasbroms. Turbon hade inte kommit när prislistan var tryckt.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Jag vill också ha en banbil. Hur står sig en gammal 964/993 som racerbil?
Renault Spider, sleeper?? Men min dröm är M3 E30.

_________________


Jan Nagy
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



om man vill åka lite BMW och samtidigt ha en lite nyare bil bör man ta en titt på Z3M Coupe. Rolig bil med suverän motor, bör väl ligga i ungefär samma prisklass som en S2000.
Annars gillar iaf jag M3 E30...

_________________
Jonas Edling
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165



[quote="Daniel Bengtsson"]
Jag tror du blir besviken om du köper en S2000 + R-däck och sen tar dig ut på banan och upptäcker att det inte är en klar banbil, för det är den inte. Tänk också på värdeminskningen som är brutal på en S2000.
/quote]

Daniel, vad grundar detta påstående på? Har du kört en S2000 med bra däck? Jag åkte med Henrik på kinnekulle (som Y-maleky pratar om) och den kvalificerar sig definitivt som en banbil. Återgår man till tråden så frågas det efter en ITRs egenskaper i en RWD. Det är precis det S2000 har och lite till. S2000 är betydligt mer "klar" banbil än ITR. Jag äger en ITR och har kört S2000 tillräckligt mkt för att skapa mig en gedigen uppfattning om dess egenskaper.

Fyhr, varför inte köpa en rostig 240 som drift-vapen eller en AE86a? Till och med en sunkig 180ZX skulle säkert funka. Sedan säljer du Subban och köper en ITR eller CTR

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



[quote="Anders Lundgren"]
Daniel Bengtsson skrev:

Jag tror du blir besviken om du köper en S2000 + R-däck och sen tar dig ut på banan och upptäcker att det inte är en klar banbil, för det är den inte. Tänk också på värdeminskningen som är brutal på en S2000.
/quote]

Daniel, vad grundar detta påstående på? Har du kört en S2000 med bra däck? Jag åkte med Henrik på kinnekulle (som Y-maleky pratar om) och den kvalificerar sig definitivt som en banbil. Återgår man till tråden så frågas det efter en ITRs egenskaper i en RWD. Det är precis det S2000 har och lite till. S2000 är betydligt mer "klar" banbil än ITR. Jag äger en ITR och har kört S2000 tillräckligt mkt för att skapa mig en gedigen uppfattning om dess egenskaper.

Fyhr, varför inte köpa en rostig 240 som drift-vapen eller en AE86a? Till och med en sunkig 180ZX skulle säkert funka. Sedan säljer du Subban och köper en ITR eller CTR



Jag har vinterkört en Volvo 740 Turbo. Nu snackar vi drifting varning Är det någon bil som kan drifta så borde det vara en sådan bil med något regummerat på bakdäcken och esab diff
Går dom sönder så hittar man reservdelar i diket på väg hem..

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Jag körde ett antal banträffar med min Impreza, och blev riktigt biten. Efter ett antal besök på BMWSC träffar som åskådare blev det byta av leksak. Köpte en M3E30 som var i princip orginal, det blev en del skruvande första året men nu går den riktigt bra. Har gjort en hel del modifieringar och det går att åka riktigt fort med M3E30.

Imprezan är OK att åka på ställ med men jag tror att det blir dyrt i längden, fick byta både visko koppling och en drivaxel på min...

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5294


Trådstartare
Anders Lundgren skrev:

Fyhr, varför inte köpa en rostig 240 som drift-vapen eller en AE86a? Till och med en sunkig 180ZX skulle säkert funka. Sedan säljer du Subban och köper en ITR eller CTR


njae va inne på en itr väldigt ordentligt, men det får bli en rwd ban/driftbil istället, å kanske en rostig 240 som bruks (om det nu ens behövs... kommer inte ha någon rent praktisk nytta av bilen inom kort, skulle va för å trailra hem den trasiga banbilen då...)

är starkt sugen på en mk1 miata som tidigare nämnt, håller bra, gott om delar och kunskap, rwd med diffbroms och lite för lite effekt.

nån som vill köpa en impreza?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Som outsider måste man nog nämna Camaro!
Alla som inte känt sig tvingade att följa folkmassorna till pakeringen direkt efter målgången på STCC har istället för bilköer fått uppleva Camaro Cup
Med en Camaro går det att köra någorlunda fort och väldigt brett för rimliga pengar thumbs up
Låter trevligt gör dom också

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Kristian,
Du har nog rätt i ditt outsidertips!
En 4:e-generations Camaro är nästan lika bra ihopskruvad som en europeisk bil och är inte helt ovanliga med sexpet manuell och V8.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Lennart Mäkinen skrev:
Kristian,
Du har nog rätt i ditt outsidertips!
En 4:e-generations Camaro är nästan lika bra ihopskruvad som en europeisk bil och är inte helt ovanliga med sexpet manuell och V8.


Är det inte amerikansk bränsleåtgång på den bilen också?
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Andrew Petrykowski skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Kristian,
Du har nog rätt i ditt outsidertips!
En 4:e-generations Camaro är nästan lika bra ihopskruvad som en europeisk bil och är inte helt ovanliga med sexpet manuell och V8.


Är det inte amerikansk bränsleåtgång på den bilen också?
De drar inte mer än din BMW när du accelererar lika fort som den.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



[quote="Anders Lundgren"]
Daniel Bengtsson skrev:

Jag tror du blir besviken om du köper en S2000 + R-däck och sen tar dig ut på banan och upptäcker att det inte är en klar banbil, för det är den inte. Tänk också på värdeminskningen som är brutal på en S2000.
/quote]

Daniel, vad grundar detta påstående på? Har du kört en S2000 med bra däck? Jag åkte med Henrik på kinnekulle (som Y-maleky pratar om) och den kvalificerar sig definitivt som en banbil. Återgår man till tråden så frågas det efter en ITRs egenskaper i en RWD. Det är precis det S2000 har och lite till. S2000 är betydligt mer "klar" banbil än ITR. Jag äger en ITR och har kört S2000 tillräckligt mkt för att skapa mig en gedigen uppfattning om dess egenskaper.

Fyhr, varför inte köpa en rostig 240 som drift-vapen eller en AE86a? Till och med en sunkig 180ZX skulle säkert funka. Sedan säljer du Subban och köper en ITR eller CTR


1. Jag har inte kört någon av bilarna.

2. Min åsikt borde jag förtydligat att den var generell, att jag tycker att nästan ingen bil orginal är en banbil, med ytterst få undantag. Alltså, M3, S2000, ITR, Porsche Boxster, Carrera C2 C4 osv är kompetenta sportbilar, men kräver alla mer eller mindre modifikationer för att bli hyfsade banbilar.

Helt riktigt, ser man till utgångsfrågan så är S2000 minst lika bra ITR och kräver väl i princip samma mods för att bli bra på bana. Det är ju som sagt helt klart en fråga om tycke och smak hur mycket räser man vill göra av sin standard sportbil.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Andreas Zolnir
Huddinge
Här sen Okt 2003
Inlägg: 283



Citat:Daniel, vad grundar detta påstående på? Har du kört en S2000 med bra däck? Jag åkte med Henrik på kinnekulle (som Y-maleky pratar om) och den kvalificerar sig definitivt som en banbil.

Jag håller med Daniel b,finns väldigt få bilar som e klara för bana.
Den s2000 jag va ute o sladdade med i sommras var ingen ban bil snarare en sportig gatbil.
Men lite styvare chassi och större bromsar fram då blir den farlig som banbil

_________________
Andreas Zolnir
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2487



Det är en sån här du ska ha http://w1.921.telia.com/~u92109084/Krister.htm

trevlig bil på många vis , lätt att få överstyrd

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Du är inte dum du Krister! thumbs up

Ett självklart val i mina ögon. "M coupé light"

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Vad väger en såndär 323ti Compact egentligen?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2487



Ska väga den , men som sedanen har jag för mig , pga , div förstärkningar

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Jag var lite inne på 323ti ända tills jag läste nånstans att den hade samma hjulbas som en fullängds-E36. Då är ju enda fördelen att den inte har komfortbakvagn.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2487



Lennart Mäkinen skrev:
Jag var lite inne på 323ti ända tills jag läste nånstans att den hade samma hjulbas som en fullängds-E36. Då är ju enda fördelen att den inte har komfortbakvagn.


+ att det fungerar ganska bra som familjebil , 2 barn + en rottis på 50 kg

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003
Inlägg: 450



Glider vi inte ifrån ämnet nu? Från en Integra Type R till en 323Ti?
Inga bilar jag vill likställa mot varandra.
Pontus>> Hur mycket arbete är du villig att lägga ned efter köpet? Är väl i den ändan man får börja.

_________________
Martin Scotte

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Allmänt banåkaforum
bil motsvarande integra type-R med rwd?
<<   1, 2, 3   >>
4658 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande