Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Framtidstråden.
<<   1, 2
5932 besök totalt
höfläkt

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

AntonG skrev:
Flesh skrev:
Jag skulle mer än gärna medverka på en kurs med Björk eller Göransson eller likn, men som cupförare erbjuds man inte samma möjligheter med sin tävlingsbil, och att ta sin egen brukis och ta sig runt blir inte samma sak.

Bara en tanke från mig som cupförare

+1

Bra förslag - att erbjuda cupåkarna samma sak thumbs up

När jag körde special för några år sedan så förbluffades jag av vilka dåliga spårval man använde. Då menar jag inte racelinje kontra ideallinje, utan ligger man ohotad och inte behöver täcka, är ideallinjen snabbast. Men jag tror det vara flera som inte kunde spåret. (kanske direkt in i racingvärden?)

Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

höfläkt skrev:
AntonG skrev:
Flesh skrev:
Jag skulle mer än gärna medverka på en kurs med Björk eller Göransson eller likn, men som cupförare erbjuds man inte samma möjligheter med sin tävlingsbil, och att ta sin egen brukis och ta sig runt blir inte samma sak.

+1

När jag körde special för några år sedan så förbluffades jag av vilka dåliga spårval man använde. Då menar jag inte racelinje kontra ideallinje, utan ligger man ohotad och inte behöver täcka, är ideallinjen snabbast. Men jag tror det vara flera som inte kunde spåret. (kanske direkt in i racingvärden?)

Tänkte exakt samma sak, bara för att man tävlar så betyder inte det att man kan alla linjer och spår perfekt.
och att få viktig spårvalsinfo av Göransson eller Björk skulle vara väldigt lärorikt iaf för mig, och det skulle man väl kunna vara beredd att betala en slant för thumbs up

Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002

Håller med ovanstående talare!

Låter grymt intressant!

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

För att återgå till frågan . Eftersom dagens upplägg med Cuprepresentanter och gatbilsrepresentanter gjordes för några år sedan kan en annan lösning vara att dessa representanter utser flera underordnade och på så sett sprider uppgifterna och det inte blir lika tungt för denna trupp. Ex, i Cupen kan vi ha en ansvarig för bärgning, en för ambulans, en för tillstånd, en för flaggvakter en för mat och så vidare....detta förslag har jag hört på byn .

Ekerö
Här sen Jul 2006

Re:

höfläkt skrev:
AntonG skrev:
Flesh skrev:

+1

Kan det ha att göra med att man ibland får lika många spårvalsförslag som man har instruktörer?
En del är ju lite hemmablinda för sin egen bil och körstil. Dock ger det ju en del att testa och se om det fungerar själv.
Men jag gillar klart förslaget med förarkurs, dock är jag personligen för mer coachning om hur man får upp farten på banan (spårval är ju bara en del av det).

Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Du får sluta åka med PCS...

Nej så mycket skiljer det inte. Och är du en erfaren förare så kan du utröna alternativa spår och hur dom påverkar din bil och körstil, samt vilket gummi du åker på. Med en bmw kan du bromsa dig in i kurvan på ett helt annat sätt än med svansmotor, där man mer är "färdig" när man bryter in, för att sedan gå på gas tidigare i stället. Vi lär ut ett neutralt spår, som givetvis kan späs på med en hel del carhandling för den erfarne.

BTG skrev:
För den som inte testat instruktöreriet listar jag det man kan få hjälp med:

1. Spårval: tips om bromspunkter, turn-in, apexförläggning, exit, generell placeringsteknik som utnyttjar hela banan.
2. Förararbete: Hålla i ratten, vrida på ratten(en gång/kurva), bromsteknik, växlingsteknik(varvtalsmatcha) och gasningsteknik
3. Bilkontroll: Understyrning, överstyrning, instryrning, lastväxel, trailbraking m.m.

Thed Björk 2011?! Perfekt.

Nu kan vi väl återgå enl olofs vädjan

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

höfläkt skrev:

Thed Björk 2011?!

Det är inte omöjligt att jag kan skaka fram tre duktiga svenska piloter (Lestrup, Haglöf, och Trange) om ett passande datum går att hitta.

höfläkt skrev:

Nu kan vi väl återgå enl olofs vädjan

Det tycker jag om möjligt är viktigare.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Vätterleden Racing skrev:
För att återgå till frågan . Eftersom dagens upplägg med Cuprepresentanter och gatbilsrepresentanter gjordes för några år sedan kan en annan lösning vara att dessa representanter utser flera underordnade och på så sett sprider uppgifterna och det inte blir lika tungt för denna trupp. Ex, i Cupen kan vi ha en ansvarig för bärgning, en för ambulans, en för tillstånd, en för flaggvakter en för mat och så vidare....detta förslag har jag hört på byn .

Ett utmärkt förslag!!! thumbs up
Klubbens verksamhet har blivit så omfattande (på 3-4 år) att man måste börja sköta den som man sköter ett medelstort företag.

Förslag

# Föreningsledning:
ordförande/Sekreterare/Kassör med strategi för framtiden, sponsorkontakter och kontroll av verksamheten som arbetsuppgift.
# Linjeledningsgrupper:
Gata/Cup-grupp med kanske tre personer i varje grupp? Dessa grupper samordnar och kontrollerar respektive gren genom att fördela arbete vidare till andra medlemmar som får ett specifikt ansvar, tex de nedan

Gata:
# Inbjudan/Anmälan och information om densamma
# Incheckning med personal/bemanning och materiel för denna
# Line-Up/Huvudpost: med personal/bemanning och materiel för denna
# Instruktöreri
# ...

Cup:
# Besiktning
# Förarmöte
# Tidtagning
# ...

Gemensamt:
# Flaggvakter
# Räddning
# Bärgning
# ...

Jönköping
Här sen Sep 2005

Re:

BTG skrev:
Vätterleden Racing skrev:

Ett utmärkt förslag!!! thumbs up
Klubbens verksamhet har blivit så omfattande (på 3-4 år) att man måste börja sköta den som man sköter ett medelstort företag.

Förslag

# Föreningsledning:
ordförande/Sekreterare/Kassör med strategi för framtiden, sponsorkontakter och kontroll av verksamheten som arbetsuppgift.
# Linjeledningsgrupper:
Gata/Cup-grupp med kanske tre personer i varje grupp? Dessa grupper samordnar och kontrollerar respektive gren genom att fördela arbete vidare till andra medlemmar som får ett specifikt ansvar, tex de nedan

Gata:
# Incheckning med personal/bemanning och materiel för denna
# Line-Up/Huvudpost: med personal/bemanning och materiel för denna
# Instruktöreri
# ...

Cup:
# Besiktning
# Förarmöte
# Tidtagning
# ...

Gemensamt:
# Flaggvakter
# Räddning
# Bärgning
# ...

Jag får väl uppa denna som en annons

Här sen Nov 2002

en fundering frå min sida..

Kan ni samköra sekretariat, medlemshanteringen med moderklubben? deras hantering av medlemskort och inbetlningar fungerar verkligen kalas..

Finns det hinder att Sport Club nyttjar dem, samkör, istället för att ha två 'administrativa enheter' för detta?

mvh Peter
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Det förs redan diskussioner om detta om än i ett tidigt stadie, går det att lösa på ett smidigt vis kan det bli riktigt bra för oss alla.

Peter Eklöf skrev:
en fundering frå min sida..

Kan ni samköra sekretariat, medlemshanteringen med moderklubben? deras hantering av medlemskort och inbetlningar fungerar verkligen kalas..

Finns det hinder att Sport Club nyttjar dem, samkör, istället för att ha två 'administrativa enheter' för detta?

mvh Peter

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Re:

Ang. medlemskort och nummerlappar.
Känns det inte lite föråldrat att det skall skrivas ut centralt och åka snigelpost med portokostnader mm.?
Utskicken blir ju i stötar beroende på när det finns tid.

Kan man inte i all enkelhet göra så att man skriver ut dessa själv via ett formulär på hemsidan?
Jag är ingen datanisse men tycker att det borde vara genomförbart.
Det borde spara både pengar och administrativ tid för klubben.

BTG 7,16.9 TD

Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004

Re:

David E skrev:
Känns det inte lite föråldrat att det skall skrivas ut centralt och åka snigelpost med portokostnader mm.?

Kan man inte i all enkelhet göra så att man skriver ut dessa själv via ett formulär på hemsidan?

Alternativt att man gör som medlemskorten till M (Motormännen). Där får man varje är en liten klisterlapp med det aktuella året som skall klistras fast på det befintliga medlemskortet (ungefär som de nu insomnade skattemärkena till bilen).

BMW 540i xDrive -21
Mini Clubman Cooper S -19
BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen)
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

BMWRickard skrev:
David E skrev:

Alternativt att man gör som medlemskorten till M (Motormännen). Där får man varje är en liten klisterlapp med det aktuella året som skall klistras fast på det befintliga medlemskortet (ungefär som de nu insomnade skattemärkena till bilen).

Samma kör Porscheklubben. Dock kräver det lilla klistermärket ett frankerat kuvert samt porto samt tillhörande arbetsinsats.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Alternativt får folket helt enkelt hämta ut det på våra träffar tex i samband med registrering och besiktning. Dom som inte är uthämtade efter träff nummer 3 tillexempel kan man ju skicka ut så spar vi en hel del pengar och arbete.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Re:

Johan Sjöström skrev:
Alternativt får folket helt enkelt hämta ut det på våra träffar tex i samband med registrering och besiktning. Dom som inte är uthämtade efter träff nummer 3 tillexempel kan man ju skicka ut så spar vi en hel del pengar och arbete.

Är inte det stora problemet att man behöver medlemskort vid andra träffar/tävlingar än dom arrangerade med BMWSC för att licensen ska gälla. Det finns en hel del som startar innan vårträffen. Isåfall hade det varit en bra ide att kunna skriva ut dom själva, det gör man ju med biljetter och sånt nuförtiden

Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

thumbs up

Framtidstråden.
<<   1, 2
5932 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande