Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8354 besök totalt |
McLaren F1 finns på merpartens listor
![]() McLaren MP4-19 Ferrari F2003-GA Williams FW25 Renault R23 ... _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||
Funderade på det, men det är så svårt att välja vilken...
Man vill ju ha en snabb F1:a men samtidigt en riktig bil dvs. med manuell växling utan antispin och massa "onödig" elektronik Tja det får väl bli en Brabham BT52 och en McLaren MP4-13 så att man kan jämföra... _________________ /Arne Lindgren |
||
AC Cobra, gärna replika, med 427 "cammer".
Lotus Exige är given. Lamborghini Miura, oohh så underbar. BMW M635CSi, glidar bilen. Lancia Delta HF Evoluzione Ferrari F40, absolut den viktigaste. Aston Martin DB5, så vacker och ljudet! Med dessa skulle jag nog kunna överleva ![]() Kan ju inte gärna undgå dessa heller förresten: Königsegg CC8S McLaren F1 LM _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Bara 10 drömbilar att ställ i garaget? Faan, här får man ju tänka till lite.Nåja, här är några i alla fall:
Porsche 911RS-74 Alla andra går på 73:an, men jag har ett svårartat fall av barndomsminne som år mig att välja den senare karosstypen. Och när folk som John Watson och Derek Bell tycker att det är ibland världens bästa körbilar så. Mercedes 300SEL 6,3 Ett bevis på att även tyskar har humor. Att en lyxbil ifrån 69 kan göra 0-100 på 6,5 sek ÄR imponerande. Dessutom med bibehållen komfort och förfining. Bizzarrini 5300GT Har varit en drömbil sen jag såg en på en slalomtävling för 23 år sen. Exempel på konstruktionsideologi: Man sätter i tre tankar i bilen, en i varje tröskel, och en bakom sätena. Först töms vänster tröskel, sen ryggstödet och sist höger tröskel. Givetvis för att man kör i högervarv på banan. Nämnde jag att den konstruerades 1963? Mc Laren F1 Tiffs reportage fick mig i gungning, men att se Gulf-teamet passera Anderstorpsdepån i rote-formation knuffade mig över gränsen. Det här ÄR verkligen världens häftigaste sportbil! Ford Galaxie-63 Preppad av Holman & Moody för att kunna jaga Falcons, Mustanger, Amazoner och annat smått på olika Historic-race världen över. Coopers kör man inte om, de blåser man av banan ;-) Mercedes SSKL Visserligen lite av en lastbil, men en väldigt snabb sådan. Och har man en gång hört en kompressor-sexa ifrån 30-talet är man rätt fast. Lancia Delta Integrale Alla journalister som testar dem kan inte ha fel, det måste vara en av världens körgladaste bilar. Dessutom en rallyikon av guds nåde. BMW 730iD Lagom stor och bekväm dragbil när man skall ut på äventyr i europa. Vridmoment är inte att förakta i vardagsbil. Pontiac Streamliner Sedan Coupè-42 Måste ju kunna cruisa med lite stil också. Givetvis skall den ha en rak 8 under huven och vara moderniserad med 12V-system (för stereons skull), AC och farthållare. Kalla mig mjukis, men sån är jag. Delahaye typ 145 Franay Cabriolet-38 Tag ett styck fransk V12-racersportvagn och låt landets bästa designer/karossmakare göra en så svepande och vacker kaross som man bara kan. En drömbil i ordets rätta bemärkelse. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Hmmm... knivigt. Här kommer min lista i alla fall.
Porsche 996 GT3 RS (i ACo-spec, tävlingsbilen alltså) ![]() Porsche 934 Turbo RSR Ferrari 512 BBi Smart Roadster/Coupé Saab 96 V4 -74, Bajsbrun Dauer-Porsche 962 Toyota Celica, 80-tal Porsche 996 Carrera 2, en vanlig i Indishrot som bruksbil. Porsche 996 GT1 Evo 98 Saab 99 Turbo CC -78 Fast redan imorrn så är nog listan inaktuell... _________________ 911SC -82 |
||
1: Alfa Romeo Tipo 33 Stradale
2: Ferrari 330 P4 3: Ferrari 288 GTo 4: Ferrari Enzo 5: Ferrari 250 LM 6: Ferrari F40 7: Ferrari 250 Testa Rossa -57 8: Lamborghini Countach LP 400 9: Ferrari F2002 F1 10: Alfa Romeo 8C 2300 Monza _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||
FW15B = Frank Williams 15B, den sista ultimata Formula 1 bilen.
Aktiv fjädring, ABS, Traction control. helautomatisk växellåda, motordata sänds via satellit till fabriken som även kan ändra saker i motorn när den är på banan etc. (ja, för mig handlar F1 om den ultimata bilen, oavsett hur mycket driveraids det är i den ![]() http://www.f1-legend.com/images/hist _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
1. Ferrari 288 GTo - att samla och köra
![]() 2. Lancia Stratos - för att den har hjälmfack i dörrarna.. 3. McLaren F1 alt. Porsche Carrera GT - att köra fuktigt fort med.. 4. BMW M3 (E30) DTM Spec. - att tävla med. 5. Porsche 964 RS Cup 3,6 alt. 996 GT3RS - att köra på banträffar med. 6. Caterham R500 - för att uppleva den där känslan... 7. Lamborghini LM002 - en stadsjeep som är 100ggr coolare än hummer. 8. BMW 740iAL (E38)- att köra till ICA med. 9. Aston Martin DB7 GT - att köra på semester med, den är ju sååå snygg. 10. Nissan Skyline GT-R V-spec R33 - Måste ha en fyrkrafsare från Japan (den skall ta sig runt ringen under 8min ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Precis som flera redan sagt så skulle en sån här lista variera om jag skriver den en annan dag. Det enda som jag kan garantera kvarstår är nummer ett på listan.
1. McLaren F1 2. Ford GT 3. MG Metro 6R4 4. Honda NSX-R 5. Porsche 930 (måste vara mattsvart) 6. AMC AMX SS http://www.concoursatcranbrook.com/C 7. Lotus Exige 8. Ferrari F40 9. Porsche 996 GT3 RS 10. BMW M1 En lustig samling bilar som nätt och jämnt är praktiska att använda. Jag beklagar att det smög sig in några överladdade bilar i min lista, men de har viss charm ändå. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
jag tror jag bryter mot reglerna o tar en 720hk Mercedes-Benz CLK-GTR
http://www.carclassic.com/images8/DD Kostar under 10mille oxå! ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
Inte dumt, inte dumt alls...men! ![]() Mclaren F1:an ska vara en LM...eller ok då, en sk GTR tillbakabyggd för gata i "LM-look". Min "Egg CC8S" ska jag ha med boxermaskinen! ![]() Dauern byter jag mot en Ferrari 288 GTo. Måste vara den mest linjesköna bil som gjorts! DTM M3:an ska vara en 92:a istället. Hartge H35S-24 byts mot en 2002 turbo i snororiginalskick! Sen var det ju dendär 917 som spökar... ![]() Efter helgens "drifting" är jag mer än sugen att skriva "lagom preppad M coupe"...fast då kan väl ngn tro att man är smått enkelspårig i sina märkesval... ![]() ![]() Fast då missar jag R340... Tar M coupen istället för 917 och R340 istället för Radicalen...vill jag köra Radical har jag 3 km till deras garage. ![]() EDIT: Funderar på om inte en F40 är mer "vill ha" än det svenska "Ägget"... Tror det. Byter! Sen väcker inte M1 Procar sånna vibbar som den borde... ![]() Kanske ska behålla "Ägget" iaf och tradea bort M1:an istället mot F40... Nä det kan jag inte. "Ägget" faller på fel tändföljd då de inte vill/kan leverera med den motor jag vill ha! ![]() Nu ser jag felet varför jag inte får ihopa det... (Vill ha en Exige oxå...I dendär Sportvarianten som kom i sommras...) Jag har två "finbilar"! ![]() ![]() |
||
jag vill nog hellre ha specielmodellen av 340R, "Expose". Kolfiberkaross? nä.. något häftigare!
![]() http://www.340r.net/news/expose/expo _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
- Porsche 924 Carrera GTS (den råaste frontmotorporschen för gatbruk någonsin)
- Porsche 914-6 GT - Porsche 917 - Alfa Romeo Tipo 33 Stradale (vackrare blir det inte...) - Alfa Romeo Alfetta GT V8 (rallyvariant med motor från Alfa Montreal...mmmm) - Lamborghini LM002 - Audi Quattro Sport - McLaren F1 - Abarth 1000 TCR - å så en vardagsbil...Maserati Quattroporte _________________ /Patrik Rylander |
||
1. Audi RS6 Avant - man måste ju köra ungarna i nåt
2. Porsche 996 turbo - vardagsbilen 3. Lotus Elan - för söndags morgonen eller oldtimer på ringen 4. Ferrari 360 spider - alla har en pimp inom sig 5. Porsche 964 rs 3.8 - i garaget vid ringen 6. Porsche 964 rs 3.6 - måste ju ha nåt att åka med i sverige oxå 7. Porsche 956/962 - Rothmans livery man måste ha en grupp c bil 8. McLaren M8d - med en halvmeter långa polerade insugsningstratar CanAm regerar 9. Aston Martin DB7 GT - bland det vackraste någonsin 10. Lancia delta S4 - en rally bil måste ju ingå rent praktiskt tänkte alltså , sen finns det ju en hel massa gamla sportvagnar jag skulle vilja ha .... massor |
||
Utan att rangordna dem (förutom 1:an) skull det se ut såhär:
*McLaren F1 *Ford Gt40 *BMW M5 *Ferrari F40 *Shelby Gt350-67 *Camaro-67 i protouring stuk med 500hk++ smallblock *Audi Quattro Sport * M3 E30 DTM *Gatreggad Radical *En fet pickis med jättehjul som man kan trucka med och ta sig fram överallt. Lite förskräckt över mitt eget bilval eftersom jag egentligen inte gillar Ford... ![]() _________________ Jonas Edling |
||
10 bilar som skulle passa i mitt garage om jag bygger ut en smula (och skaffar ett garage)
BMW 2002 ti -69 eller 70 Coloradogul, gärna en Diana BMW 2002 tii Alpina A4 BMW 2002 turbo BMW 1602 Vollcab, glassätarbil BMW 1800 tisa, i raceskick BMW e30 M3 EVo-3 Saab 2-takt Monte Carlo Ford Lotus Cortina MK 1 Ford Escort MK 1, BDA-motor, bubbelskärmar, 13" minlite Lotus 7 Dream on..... _________________ /Anders C |
||
Ej i rangordning.
1) Lotus Exige 2) Bmw 325ixe30 biturbo (enbart bara för att) 3) Volvo s60r 4) Shelby Mustang GT500 -67 5) Bugatti Veyron (sportversionen 1100hk) 6) Mercedes CL65 AMG 7) Chassisänkt volvo B10 (Slut på fantasi ![]() 8) Ferrari F50 9) Porsche 996 GT2 Clubsport Edition 10) En bil jag alltid velat ha... BMW M3 E36 Cab 3,2 i kulören Gul. _________________ Martin Fåglefelt - Amazon -67. |
||
Hmm... Mycket svårt, eftersom jag inte är så intresserad av supersportbilar...
1. Opel Rekord C 1900 turbo -69. Min första bil som jag lagt ner alldeles för mycket tid och arbete på (utan att den blivit så värst grym för det). Den bara måste vara med. Kärlek... 2. Opel omega EVo 500 DTM. Den ska ha en riktig racemaskin, 4 liters rad 6a sugis. 10 000 rpm... 3. Opel Commodore B GS/E -77. I superduper originalskick att glida runt på stan med. Flärd... 4. Opel Ascona/Manta B 400 16 V. Äkta rallybil från tiden då man inte fuskade med 4 WD. Det är kul att piska grus... 5. Opel Kadett C -77 med maxad 2,4 CIH och dubbla Weber DCOE. Insugsljud... 6. Mazda 323 R -80. Ett fantasi(miss)foster sprunget ur min och en kamrats sjuka hjärnor. Rörchassi och turbowankel bultad i torpeden... 7. Scania TGB 40 -79. När man vill köra i lera och dra saker med winsch. Eller leka med kranen... 8. Plymouth Hemi`Cuda -70. Man bara måste ha en fet jänkare. Ju... 9. Mercedes W125 Silverpil. Manlig cigarrbil från sent 30-tal. Ska bara odla mer hår på armarna... 10. Opel omega MV6 Caravan -03. Måste ju ha en bruksbil också. Med bakhjulsdrift... Mycket Opel blev det, och inga supersportbilar (utom nr 1 kanske... ![]() Ingen direkt rangordning heller. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
1. McLaren F1 LM -Tekniskt konsthantverk, en fantastisk "sak"!
2. Ferrari 360 Challenge Stradale -Bara ljudet är skäl nog, andra kvalitéer ingår. 3. Opel Kadett GSi 16vT -90 -Nio års arbete viftar man inte under mattan bara sådär. Kommer alltid finnas i mitt garage och luftas med jämna mellanrum. 4. BMW M3 CSL -Hoppas ingen blir upprörd om jag använder den till vardags! 5. Audi RS6 -Har tagit för vana att kuska till Kebnekaise var och varannan sommar, det här monstret blir nog ett lämpligt transportmedel för detta. 6. Lotus Elise 340 R -Bara utseendet... Gör nog inte bort sig på Bogesundsvägen heller. 7. Lambo Countach LP500S -Hopplös bil på många sätt, men jag vill ha en i alla fall. 8. Hägglunds BV202 -Kanske ingen bil men åtminstone godkänd i trafik, fantastisk i djupsnö och blöta myrar. 9. Porsche 993 RS -När Porsche stod på toppen av sin fulländning. 10. Mercedes SL55 AMG -Bästa glassätarbänken ever? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Hej
Det är så svårt att välja 10 bilar. De första på listan är enkla, för de har jag nu och så blir det; 1. Cortina DeLuxe -66 (en orörd bil som varit i familjen sedan -67 behåller man) 2. Capri -74 turbo (för mycket jobb på den för att sälja) 3. Capri 2.0S -82 (fast den ska moderniseras och renoveras när jag orkar) 4. McLaren F1 har ju alla andra skrivit så den måste vara bra 5. Cobrareplika byggd lätt och med varvvillig V8 6. Ferrari 360 Challenge Stradale - som Micke är jag såld på ljudet 7. Jaguar X-type Estate, bruksbil va? 8. Ford GT för att den är vad den är 9. Ford Visos eller "nya Capri" (om den nu kommer nån gång) 10. Range Rover (nyaste) för att jag vill ha en SUV med stil Kvoten fylld och då saknas saker som Capri Zakspeed-replika, Focus RS, RS200. Kanske skulle byta bort McLaren mot nån av dem....? /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8354 besök totalt |