Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5507 besök totalt |
Jag har räknat lite på att bygga själv, men kommigt underfund med att det är klart värt att köpa TWM kit för 2200$x7=15400kr.
Kolla runt och snacka med lite olika firmor "over there" så får du säkert till ett vettigt pris på frakten också. om man nu inte springer på tokbilliga begagnade spjällhus med trattar och själv kan svetsa alu, då går det att komma billigt undan. Men separata spjällhus växer ju inte på träd direkt. En liten sak jag har funderat över också, är varför dom aldrig har luftfilter på sina b-motorer utrustade med separata spjällhus ![]() Kan det vara för att det är så förbannat trångt att det är omöjligt att montera något filtrerande material utan stora moddar på topeden eller på huven måntro ![]() Ser larvigt trångt ut på bilderna faktist.... _________________ John Kraft Glidare: Honda NSX Banbil: Honda S2000 kompressor. Tidigare: EVO IX Tidigare: S2000 turbo |
||
Nu vet jag inte vad du ska ha till för motor men jag fick pris på en uppsättning spjällhus till en sexa och de skulle gå på 13500:- plus moms. Från Formia Racing i Eskilstuna. Blir nog ännu billigare än att beställa de spjäll du nämnde ovan. Plus att du slipper skicka dem över vattnet. _________________ Jonas Edling |
||
jag har hemmagjorda spjällhus där spjäll och axlar kommer ifrån ett par gammla weberfögasare sen så är det en aluplatta som detta sitter i men det är en del pul innan det blir färdigt så har man inte tillgång till svarv fräs tigsvets mm så är det enklare att köpa färdigt
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5507 besök totalt |