Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
bygga insug med seperata gaspjäll
<<   1, 2
5507 besök totalt
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

ojay skrev:
Kanske det billigaste är att hitta begagnade M3 eller M5-spjäll?

Troligtvis det absolut billigaste sättet. Sen gäller det bara att få dem att passa om man ska ha dem på en annan topp...

Stockholm
Här sen Feb 2003

Jag har räknat lite på att bygga själv, men kommigt underfund med att det är klart värt att köpa TWM kit för 2200$x7=15400kr.
Kolla runt och snacka med lite olika firmor "over there" så får du säkert till ett vettigt pris på frakten också.

om man nu inte springer på tokbilliga begagnade spjällhus med trattar och själv kan svetsa alu, då går det att komma billigt undan. Men separata spjällhus växer ju inte på träd direkt.

En liten sak jag har funderat över också, är varför dom aldrig har luftfilter på sina b-motorer utrustade med separata spjällhus

Kan det vara för att det är så förbannat trångt att det är omöjligt att montera något filtrerande material utan stora moddar på topeden eller på huven måntro
Ser larvigt trångt ut på bilderna faktist....

Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

kraft skrev:
Jag har räknat lite på att bygga själv, men kommigt underfund med att det är klart värt att köpa TWM kit för 2200$x7=15400kr.
Kolla runt och snacka med lite olika firmor "over there" så får du säkert till ett vettigt pris på frakten också.

om man nu inte springer på tokbilliga begagnade spjällhus med trattar och själv kan svetsa alu, då går det att komma billigt undan. Men separata spjällhus växer ju inte på träd direkt.

En liten sak jag har funderat över också, är varför dom aldrig har luftfilter på sina b-motorer utrustade med separata spjällhus

Kan det vara för att det är så förbannat trångt att det är omöjligt att montera något filtrerande material utan stora moddar på topeden eller på huven måntro
Ser larvigt trångt ut på bilderna faktist....

Nu vet jag inte vad du ska ha till för motor men jag fick pris på en uppsättning spjällhus till en sexa och de skulle gå på 13500:- plus moms. Från Formia Racing i Eskilstuna. Blir nog ännu billigare än att beställa de spjäll du nämnde ovan. Plus att du slipper skicka dem över vattnet.

Ryd Småland
Här sen Nov 2002

jag har hemmagjorda spjällhus där spjäll och axlar kommer ifrån ett par gammla weberfögasare sen så är det en aluplatta som detta sitter i men det är en del pul innan det blir färdigt så har man inte tillgång till svarv fräs tigsvets mm så är det enklare att köpa färdigt
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Fick pris på spjäll till min fyrcylindriga maskin: 9000:- plus moms, låter inte så avskräckande tycker jag.

Skåne
Här sen Sep 2003

..

<<   1, 2
5507 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande