| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Val av domkraft.
|
4 besök senaste veckan (29710 totalt) |
|
Angående Bacho-varianten och många andra "låga" domkrafter så är de flesta endast låga längst ut och ibland vill man ju också lyfta i framvagnsbalk eller liknade och då blir man ändå tvungen att rulla upp på brädor för att komma under.
Blev mycket besviken när min "nya fina aludomkraft" inte gick in fram under vardagsbilen med originalfjädring
_________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||||
|
|
||||
|
Re:
Beställde från http://www.smentools.se/ Priset är lite hemligt, han är även min hyresvärd. Men jag kan kolla vad han släpper de för till andra. _________________ Fredrik Sunnemalm |
||||
|
|
||||
|
Re:
Det är billigt! För det priset finns det ingen anledning att fundera på andra domkrafter. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
|
||||
|
Ni som är intresserade skicka ett mail eller ring och hälsa från Fredrik
Smen Tools Lövestadbyaväg 44 275 71 Lövestad Telefon/Fax: 0417-21204 info@smentools.se Ingemar: 0703-113373 smen@smentools.se _________________ Fredrik Sunnemalm |
||||
|
Re:
Tack för ett fint initiativ! Domkraft beställd! Mvh Mikael _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
|
Gammal tråd men nu har min domkraft fått on-off funktion vid nedsänkning..... så nu får det bli en AC 13 eller 20.
Går det fortfarande att få tag i till bra pris från smentools ? _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||||
|
Re:
Vet ej hur han ligger i pris nu men hör med honom och hälsa från mig. Jag hyr lokal av honom. _________________ Fredrik Sunnemalm |
||||
|
Re:
Jag moddade min garagedomkraft genom att svarva spår i hjulen,sen krängde jag på en o-ring på varje hjul, det gör att när man rullar runt den så rullar den på o-ringarna, när man lyfter bilen så sjunker den ihop nån millimeter å metallen lägger sej mot golvet å de blir stumt. En enkel modd att göra ifall man hittar en grym domkraft som är lite högljudd,måste göra det på den jag har nu också när jag har tid över _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||
|
Re:
Det är så lösningen ser ut på AC-domkraften. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Re:
Det gjorde jag på min Jula-variant också på den stora rullen. De mindre hjulen plockade jag isär och smörjde axeln på vilket gjorde att man slapp gnisslet. Vidare har jag smörjt alla axlar/leder i den vilket också gjorde under för precisionen. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Val av domkraft.
|
4 besök senaste veckan (29710 totalt) |