Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Could not insert search results
<<   1, 2
5827 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

sen en konstig sak är att vissa trådar ändras inte till läst utan har fortfarande markeringen oläst.....

men inte alla... utan även där är det lite random vilka som räknas som lästa eller inte..... det problemet har väl nånting med cookies att göra kanske men varför random? .... Och det har med gått lite i vågor.... hade det problemet för något år sen... Och sen funkade det bra länge och så återkom problemet kanske för en månad sen igen och håller på fortfarande.....

inget jätteproblem heller iofs men lite irriterande....

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Alla de småproblem vi lärt oss att leva med finns det ingen anlending att jobba med, lägg energin på att jaga upp hjälp att få till PhpBB3 istället (då försvinner dessa problem, och nya dyker upp)

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Fredrik - SLC skrev:
sen en konstig sak är att vissa trådar ändras inte till läst utan har fortfarande markeringen oläst.....

Det problemet upplever jag om jag inte loggat in på länge och har väldigt mycket oläst.
En gissning är att 3 sidor oläst i Allt: Nytt är någonstans där det börjar bli för mycket för att komma ihåg vilka trådar som är lästa och inte.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Anton Lillsund skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Det problemet upplever jag om jag inte loggat in på länge och har väldigt mycket oläst.
En gissning är att 3 sidor oläst i Allt: Nytt är någonstans där det börjar bli för mycket för att komma ihåg vilka trådar som är lästa och inte.

Kan säkert vara så, cookies är inte så vansinnigt många bytes.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Anton Lillsund skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Nja, så tydligt skulle jag inte vilja se det, helt slumpmässigt och oftast inte alls för mig iaf.
Men det verkar spela roll på vilket sätt man läser trådarna också. Använder jag "sista post" (vit liten fyrkant till höger vid senaste postare) så ändras aldrig staus på tråden till läst. Postar jag i tråden så blir den oftast "läst".
Använder jag gula fyrkanten för att komma till senaste olästa inlägg så kan jag hamna lite vart som helst.

Phpbb3 verkar hantera det annorlunda, men Rejsas volyme kanske strular till det då också (vBullentin verkar fungera ok för stora forum och Phpbb3 också har problem)

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
om vi för stunden släpper att man måste räkna till tio när man inte får upp några inlägg, att markeringen av läst/oläst är skakig. Så verkar ni ha samma bild av när/hur texten "Could not insert...." dyker upp. Ska kolla om Bamsefar kan slå ett öga på det. Låter som något problem med tempdatabasen. Jag kikade på SQLserverloggarna och det finns inte något felmeddelande alls där som jag kunde hitta. Men det kanske finns lite mer low level loggar att titta på som jag inte känner till. Tempdatabasen ligger på en ramdisk och det finns så vitt jag kan se gott om utrymme där så vete tusan vad som skiter sig...

Här sen Nov 2002

Re:

Niklas Falk skrev:
Alla de småproblem vi lärt oss att leva med finns det ingen anlending att jobba med, lägg energin på att jaga upp hjälp att få till PhpBB3 istället (då försvinner dessa problem, och nya dyker upp)

+1 thumbs up .... så vi kan få tapatalk och kolla rejsa bättre i mobilen

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Anton Lillsund skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Nja, så tydligt skulle jag inte vilja se det, helt slumpmässigt och oftast inte alls för mig iaf.
Men det verkar spela roll på vilket sätt man läser trådarna också. Använder jag "sista post" (vit liten fyrkant till höger vid senaste postare) så ändras aldrig staus på tråden till läst. Postar jag i tråden så blir den oftast "läst".
Använder jag gula fyrkanten för att komma till senaste olästa inlägg så kan jag hamna lite vart som helst.

Phpbb3 verkar hantera det annorlunda, men Rejsas volyme kanske strular till det då också (vBullentin verkar fungera ok för stora forum och Phpbb3 också har problem)

Kanske enklare att konvertera från phpBB2 till vBulletin än till phpbBB3.... kan kolla!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Fredrik - SLC skrev:
Niklas Falk skrev:

+1 thumbs up .... så vi kan få tapatalk och kolla rejsa bättre i mobilen

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Niklas Falk skrev:

Kanske enklare att konvertera från phpBB2 till vBulletin än till phpbBB3.... kan kolla!
Jag skriver som en kratta (man ska inte jobba samtidigt som man utövar hobbyn...). Jag menade att vBullentin verkar funka ok på stora siter jag besöker, PHPBB3 vet jag inet om jag har erfarenhet av för stora volymer (jag frekventerar inte så många forum med samma intensitet som Rejsa, bara en handfull iaf, och det är bara ett med liknande volymer, och det körds med vBullentin).
Det är ju bara på de forum som man värderar högt som man stör sig på att det inte fungerar perfekt.

Det skadar ju inte att skapa sig en bild över möjligheter och dess styrkor och svagheter (SWOT-analys, örk), innan man investerar ett halvårs entusiastenergi i soptunnan.

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
obizzz skrev:
Trycker man på "nytt" två gånger i rad så dyker den upp.

Ibland även vid vanliga sökningar men det verkar gå lite i vågor som Fredrik säger.

Det kan jag inte återskapa.

Tänker du inte på när man inte får upp några inlägg alls och det står inget felmeddelande? Som sagt, räkna till tio innan du trycker en gång till när det händer.

Du har så rätt, jag bara antog att det stod sådär när man gjorde så, jag gör sällan det längre eftersom jag vant mig vid att man inte ska göra så.

edit: Men att man får upp det ibland vid vanliga sökningar stämmer fortfarande

Västerås
Här sen Sep 2004

Re:

obizzz skrev:

Ibland även vid vanliga sökningar men det verkar gå lite i vågor som Fredrik säger.
Den dyker upp väldigt ofta om jag trycker på 24h nertill på sidan. Absolut inte lika ofta om man gör det på den övre

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

-Jonte- skrev:
obizzz skrev:

Den dyker upp väldigt ofta om jag trycker på 24h nertill på sidan. Absolut inte lika ofta om man gör det på den övre

Att du inte får några resultat alls? Eller "Could not insert...." om det är det första så beror det garanterat på att du ofta är aningens aningens snabbare att komma åt att klicka på länken nertill än den upptill.

Västerås
Här sen Sep 2004

Could not insert.... är det som dyker upp

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

-Jonte- skrev:
Could not insert.... är det som dyker upp

ok. Det var nåt att bita i

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Idag är det "could not insert..." mest hela tiden. Annars brukar det vara bara direkt när jag är "nyinloggad".

Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Jag får inte detta problem / fel

Måste prova mera antagligen - eller så köper jag 997 Turbon jag snubblat över istället och kör lite ;-)

Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Klickade på "Nytt" och då dök det upp.

Magnus, jag behöver lite access :-)

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Bamsefar skrev:
Klickade på "Nytt" och då dök det upp.

Magnus, jag behöver lite access :-)

Öppnat på det gamla ip't thumbs up

PS:
Köp turbon så kan vi låna varandras bilar o testa lite (var ju värt ett försök iaf )

Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

Magnus Thomé skrev:
PS:
Köp turbon så kan vi låna varandras bilar o testa lite (var ju värt ett försök iaf )

(vet inte om jag vågar)

Foruminfo/frågor
Could not insert search results
<<   1, 2
5827 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande