Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2 5827 besök totalt |
sen en konstig sak är att vissa trådar ändras inte till läst utan har fortfarande markeringen oläst.....
men inte alla... utan även där är det lite random vilka som räknas som lästa eller inte..... det problemet har väl nånting med cookies att göra kanske men varför random? .... Och det har med gått lite i vågor.... hade det problemet för något år sen... Och sen funkade det bra länge och så återkom problemet kanske för en månad sen igen och håller på fortfarande..... inget jätteproblem heller iofs men lite irriterande.... |
||||||
Alla de småproblem vi lärt oss att leva med finns det ingen anlending att jobba med, lägg energin på att jaga upp hjälp att få till PhpBB3 istället (då försvinner dessa problem, och nya dyker upp)
![]() |
||||||
Re:
Det problemet upplever jag om jag inte loggat in på länge och har väldigt mycket oläst. En gissning är att 3 sidor oläst i Allt: Nytt är någonstans där det börjar bli för mycket för att komma ihåg vilka trådar som är lästa och inte. _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Re:
Kan säkert vara så, cookies är inte så vansinnigt många bytes. _________________ ![]() |
||||||
Re:
Men det verkar spela roll på vilket sätt man läser trådarna också. Använder jag "sista post" (vit liten fyrkant till höger vid senaste postare) så ändras aldrig staus på tråden till läst. Postar jag i tråden så blir den oftast "läst". Använder jag gula fyrkanten för att komma till senaste olästa inlägg så kan jag hamna lite vart som helst. Phpbb3 verkar hantera det annorlunda, men Rejsas volyme kanske strular till det då också (vBullentin verkar fungera ok för stora forum och Phpbb3 också har problem) |
||||||
om vi för stunden släpper att man måste räkna till tio när man inte får upp några inlägg, att markeringen av läst/oläst är skakig. Så verkar ni ha samma bild av när/hur texten "Could not insert...." dyker upp. Ska kolla om Bamsefar kan slå ett öga på det. Låter som något problem med tempdatabasen. Jag kikade på SQLserverloggarna och det finns inte något felmeddelande alls där som jag kunde hitta. Men det kanske finns lite mer low level loggar att titta på som jag inte känner till. Tempdatabasen ligger på en ramdisk och det finns så vitt jag kan se gott om utrymme där så vete tusan vad som skiter sig...
_________________ ![]() |
||||||
Re:
+1 ![]() ![]() |
||||||
Re:
Kanske enklare att konvertera från phpBB2 till vBulletin än till phpbBB3.... kan kolla! _________________ ![]() |
||||||
Re:
![]()
_________________ ![]() |
||||||
Re:
Det är ju bara på de forum som man värderar högt som man stör sig på att det inte fungerar perfekt. ![]() Det skadar ju inte att skapa sig en bild över möjligheter och dess styrkor och svagheter (SWOT-analys, örk), innan man investerar ett halvårs entusiastenergi i soptunnan. |
||||||
Re:
Du har så rätt, jag bara antog att det stod sådär när man gjorde så, jag gör sällan det längre eftersom jag vant mig vid att man inte ska göra så. edit: Men att man får upp det ibland vid vanliga sökningar stämmer fortfarande ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Re:
![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
Re:
Att du inte får några resultat alls? Eller "Could not insert...." om det är det första så beror det garanterat på att du ofta är aningens aningens snabbare att komma åt att klicka på länken nertill än den upptill. _________________ ![]() |
||||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
Re:
Öppnat på det gamla ip't ![]() PS: Köp turbon så kan vi låna varandras bilar o testa lite ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2 5827 besök totalt |