Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5113 besök totalt |
Frågesport:
Ett fyrbent pälsdjur ifrån Östergötland på tre bokstäver, börjar med "o" och slutar med "v"? OT(on Topic): Vad förväntas det bli för väder till veckan och främst helgen? Hoppas det blir ett riktigt vinterrally. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
|
||||
![]() RALLY UTTAL: ral'y, ral'i, även med engelskt uttal, i vissa delar av plattsverige användes uttalsformen owa'lliy, företrädesvis av den lågutbildade befolkningen som till största delen utgöres av körkortslösa bönder. ![]() ![]() BÖJNING: best. -yt, stundom -yet, pl. -yn. ETYMOLOGI: av eng. rally, eg.: (snabb) återsamling, till rally, återsamla Sport. Biltävling vid vilken deltagarna skola köra från olika startplatser till ett gemensamt mål (o. därvid hålla en bestämd medelhastighet mellan kontrollstationerna). |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Ett plock finska rallyförare: Juha Kankkunen, bonde Tommi Mäkinen, bonde Marcus Grönholm, bonde Så inget ont om bönder.. ![]() _________________ William Ekström |
||||
Harri och Timo oxå väl? Flesta rallyförare är antingen bönder eller bilmekaniker. Det är de som har möjlighet att mecka gratis. Kommer själv från bondfamilj, nog det enda gemensamt jag har med de där pojkarna dock =) _________________ Daniel Steiner |
||||
Jag hyser absolut inget agg mot bönder... Skämtade bara lite med AL från de mörka smålandsskogarna som måste stå ut med ett liv på öschöttaslätten.
![]() Det finns f.ö. gott om trevliga bönder runt Lnkpg! Vissa kör bil utav bara attan. Det vet jag av egen erfarenhet. ![]() (Editerar dit en smiley i uttalsinlägget... Missade det förut.) ![]() |
||||
Jag har fått rapporeter om att sträckorna är i bättre skick än på många år, lite oroväckande att det skall bli tö ett par dagar bara.
![]() Däremot sakall det bli rätt kallt till Helgen (-10) _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Hehe, det trodde jag inte heller, jag ville bara passa på att banka mig på bröstet lite eftersom jag är både finländare och bondson.. ![]() ![]() ![]() _________________ William Ekström |
||||
Det är ruskigt bra vägar just nu. Kördes ett rally har i trakten helgen som var, blev tydligen lite sletet mot slutet ändå. Men det var drygt 140 bilar med tror jag. oh förresten, Petter Sohlberg är också bonde. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
Kalasbra rapport! Keep em coming! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Jag åker upp på torsdag eftermiddag ihop med jobbet och Castrol.
Skall bli spännande att få se sv-rallyt live igen ![]() /Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Åker upp fredag kväll och tänkte se 2 sträckor + service på lördagen.
Förbered er här: http://www.rallyhagfors.com/ordlista _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Behövs inte! ![]() _________________ A n d r e a s O t t o s s o n |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5113 besök totalt |