| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Eftersnack
2011-06-03 SVKG, Kinnekulle bankörning + 60min race
|
6184 besök totalt |
|
Hade skitkul, men vet nu att det inte är bra att strunta i att kolla däcktrycket
Hade 3 bar i 18c kalla däck när jag kollade i efterhand. Kan var därför greppet var "mindre" bra för mig den här gången
Man lär så länge man lever
Ingen som har kort på min bil vid körningen? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Re:
En vår (2008 på filmen nedan) när han var med oss så gick det på låga 53 med nya Racidalslicks (som tappar efter tre varv). Under 60-minutes (vår lilla stafetttävling) så gjorde Villy då minuten blankt med stående start (från vinkel under taket)... Ett försök att beskriva 60-minutes för de som är lika förvirrade som oss som håller i det
http://www.youtube.com/watch?v=nVwSk |
||
|
Underbar dag
Tack till SVKG och alla medtrafikanter för en härlig dag, bilen höll hela dagen och många liter bränsle blev det
Min bil hade lite för mjuka fjädrar och lite för mycket camber bak men annars kändes det finfint, 1,02,31 lyckades laptimern skaka fram som bäst vilket verkade vara ett lyckovarv då 1,03-1,04 verkade mer standard. om någon har några som helst bilder på min röda Miata med V8 får ni gärna skicka dem till admin@almostracing.se Ha en fortsatt bra sommar! _________________ Peter Antonsson |
||
![]() |
Eftersnack
2011-06-03 SVKG, Kinnekulle bankörning + 60min race
|
6184 besök totalt |