Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Banvänliga bilar?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4432 totalt)
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Re:

EA skrev:
Kul att det blev sån fart på denna tråd, tack för alla inputs!

Den Z3M'n hade jag ju totalt glömt bort.... Nu får vi hålla tummarna att någon kommer och handlar min M5..... Och isåfall .... Case closed...

E30M3 känns som det kommer skära i hjärtat att bygga om en sån, och ska man hitta en som är färdig så ligger dem lite över min snåla budget, tyvärr. Men ja, vilka bilar!

RX-8.. Hmm, ingen bil som tilltalar mig, övertala mig!

Porsche boxster...? Är det mycket bang for the buck.. Tror jag kommer få roligare i en Z3Mc, eller E36M3, eller?

Super7 är jag också måttligt sugen på, dock känns det inte som en bil som går att använda privat, eller till vardags..?


http://vimeo.com/24797720

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Re:

EA skrev:
Super7 är jag också måttligt sugen på, dock känns det inte som en bil som går att använda privat, eller till vardags..?

Kan man åka hoj så kan man väl åka Se7en, och med en bra vindavvisare, halvdörrar och integralhjälm funkar det faktiskt alldeles utmärkt även i våldsamt ösregn - så länge man rullar. Vindruta + sufflett är väl ett alternativ, men vindruta utan sufflett funkar betydligt sämre än vindavvisare, vad jag erfarit.

Har funderat på hardtop med vindruta, som passar med vindavvisaren monterad, men det har inte kommit längre än så. Jag är kanske inte tillräckligt gammal och bekväm än för att det ska prioriteras?

Men, det är ju iaf svårt att få mer nöje och prestanda för pengarna. Är det tal om BMW M-modeller och vassare saker så kan man nog åka riktigt hårig Se7en för mindre pengar, speciellt om man beaktar driftkostnaderna. Om inget annat funkar så ligger väl en omgång F3-slicks runt 10000:-, men R-däcken är betydligt billigare, och räcker gott och väl för att hänga med blyslädar med slicks i kurvorna. Det mesta på bilen är förhållandevis litet, billigt och håller länge, och det räcker med en lite vassare standardmotor för att få extrema prestanda.

Som referens kör jag med en 3-liters Jaguar V6 nu (från S-type), och det hör väl nästan till kategorin vansinnigt, trots att det är en "snäll" motor med enormt brett och jämnt register. Det börjar närma sig GT-bilarnas 2 kg/bhp, så trimning är väl inte riktigt vad man tänker på nu, utan det lutar mer åt att generera mer grepp på ett eller annat sätt.

Ska man ha allt i ett så blir det gärna dyrt, speciellt om det ska gå riktigt fort - så man kanske helt enkelt borde ha en bil för banan och en för gatan? Kör man Se7en på banan så kan man ju ha riktigt kul, och ändå ha råd med något trevligt att glida med också.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Eller varför inte:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=73142

Perfekt kombination av barntillåten lekbil

// Johan
Citera
EDC
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 75



Nyare Mitsubishi evo? Baksäte och lastutrymme samt prestanda lätt maserad som får en BMW M3 o skämmas alla dagar i veckan.

_________________
Robert Pettersson
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243




_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
Allmänt banåkaforum
Banvänliga bilar?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4432 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande