Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (12899 totalt) |
Var ute idag och åkte med kompisens BMW turbo.. Snacka om att man fick mer sug efter att bli klar med bilen typ nu!!!
http://www.youtube.com/watch?v= Som vanligt är dessa buskörningar på allmänna vägar inget vi vill se här på rejsa.nu. Länken editerad /Anton Lillsund - moderator _________________ Christian Norling, Enköping. PM för nummer.. |
||
Jag säger tvärtom, kapa såpass mycket att du skäms, sen kapar du lite till
![]() ![]() ![]() ![]() Maskin ska hamna rätt, det måste vara prio 1, spara gammal originalplåt för sakens skull blir ingen glad av ![]() MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Re:
Haha ah jo får se hur man gör faktiskt.. Är nästan klart nu att jag flyttar till hus.. Eller ett stort 2 ports garage med boende ovanför =) Då kommer det finnas mycket tid man kan spendera i garaget utan att behöva åka iväg.. Då kanske man hinner med lite större operationer... Får se helt enkelt.. _________________ Christian Norling, Enköping. PM för nummer.. |
||
Snart kommer nog bygget sätta igång på allvar då jag kommer flytta.. Nya boendet blir ovanpå ett stort två portsgarage så jag kommer ha 15 trappsteg ungefär till garaget =)
_________________ Christian Norling, Enköping. PM för nummer.. |
||
Har varit ut en sväng idag och fixat och donat lite.. Var tvungen och åka iväg mitt i och sälja fälgar så blev inte riktigt så mycket som jag hoppats på, men men...
Började iaf med att skruva bort instrumentpanelen för att upptäcka att det dubbla lagret av asfaltsmatta gick hela vägen upp mot rutan.. Men men bara kämpa på det.. ![]() ![]() ![]() ![]() Åh vad kul det är! ![]() ![]() Mitt i allt så åkte jag och hämta en liten slagborr/bilmaskin som underlättade jobbet ganska så mycket.. Vet att man kan köra med värmepistol etc men tycker det blir så kladdigt och jävligt.. ![]() ![]() Stod på väggen när jag kom ut =) ![]() Så 15kg asfaltsmatta senare och inte ens hälften är borta än.. Suck.. Mvh _________________ Christian Norling, Enköping. PM för nummer.. |
||
Re:
Dock kan man i steg 1 skippa kapningen, få ut bilen på vägen och köra lite och i steg 2 kapa ur och flytta motorn! År ut och år in utan att få köra brukar vara jobbigt för motivationen, det är nog just därför många bilar som kapas upp ordentligt sedan säljs som halvgågna projekt också ![]() Tycker objektet ser riktigt bra ut faktiskt! Min var fulare men den tog sig den med ![]() BMW 4an är ju lättare än CIH'n så jag tror inte du behöver kapa speciellt mycket för att få vikten där du vill ![]() ![]() Det är kul att kapa, men man spar mycke tid om man slipper ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (12899 totalt) |