Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Manta A, Irmscher Grupp 2, BMW TURBO -74
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (12899 totalt)
Christian.N
Enköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 19


Trådstartare
Var ute idag och åkte med kompisens BMW turbo.. Snacka om att man fick mer sug efter att bli klar med bilen typ nu!!!

http://www.youtube.com/watch?v=


Som vanligt är dessa buskörningar på allmänna vägar inget vi vill se här på rejsa.nu.
Länken editerad
/Anton Lillsund - moderator

_________________
Christian Norling, Enköping. PM för nummer..
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8045



Jag säger tvärtom, kapa såpass mycket att du skäms, sen kapar du lite till

Maskin ska hamna rätt, det måste vara prio 1, spara gammal originalplåt för sakens skull blir ingen glad av

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Christian.N
Enköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 19


Trådstartare
Re:

erikjakan skrev:
Jag säger tvärtom, kapa såpass mycket att du skäms, sen kapar du lite till

Maskin ska hamna rätt, det måste vara prio 1, spara gammal originalplåt för sakens skull blir ingen glad av

MVH Erik


Haha ah jo får se hur man gör faktiskt.. Är nästan klart nu att jag flyttar till hus.. Eller ett stort 2 ports garage med boende ovanför =) Då kommer det finnas mycket tid man kan spendera i garaget utan att behöva åka iväg.. Då kanske man hinner med lite större operationer...

Får se helt enkelt..

_________________
Christian Norling, Enköping. PM för nummer..
Citera
Christian.N
Enköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 19


Trådstartare
Snart kommer nog bygget sätta igång på allvar då jag kommer flytta.. Nya boendet blir ovanpå ett stort två portsgarage så jag kommer ha 15 trappsteg ungefär till garaget =)

_________________
Christian Norling, Enköping. PM för nummer..
Citera
Christian.N
Enköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 19


Trådstartare
Har varit ut en sväng idag och fixat och donat lite.. Var tvungen och åka iväg mitt i och sälja fälgar så blev inte riktigt så mycket som jag hoppats på, men men...

Började iaf med att skruva bort instrumentpanelen för att upptäcka att det dubbla lagret av asfaltsmatta gick hela vägen upp mot rutan..

Men men bara kämpa på det..









Åh vad kul det är!



Mitt i allt så åkte jag och hämta en liten slagborr/bilmaskin som underlättade jobbet ganska så mycket..
Vet att man kan köra med värmepistol etc men tycker det blir så kladdigt och jävligt..





Stod på väggen när jag kom ut =)




Så 15kg asfaltsmatta senare och inte ens hälften är borta än.. Suck..

Mvh

_________________
Christian Norling, Enköping. PM för nummer..
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2994



Re:

erikjakan skrev:
Jag säger tvärtom, kapa såpass mycket att du skäms, sen kapar du lite till

Maskin ska hamna rätt, det måste vara prio 1, spara gammal originalplåt för sakens skull blir ingen glad av

MVH Erik


Dock kan man i steg 1 skippa kapningen, få ut bilen på vägen och köra lite och i steg 2 kapa ur och flytta motorn!

År ut och år in utan att få köra brukar vara jobbigt för motivationen, det är nog just därför många bilar som kapas upp ordentligt sedan säljs som halvgågna projekt också



Tycker objektet ser riktigt bra ut faktiskt! Min var fulare men den tog sig den med (här finns några bilder på min bil: http://smg.photobucket.com/albums/v437/jer0628/Manta/ )

BMW 4an är ju lättare än CIH'n så jag tror inte du behöver kapa speciellt mycket för att få vikten där du vill Jag vill minnas att M42an bara har typ 84 i borr eller liknande också vilket borde göra den kortare än CIH motorn som egentligen inte är speciellt liten! Jag fick bak min CIH 2 cm med lätthet, hade nog gått få bak en till utan att hamra i plåten också, så med en motorn som vi gissar är 5cm kortare, och en bra hammare så du får bak den 4cm behöver du itne kapa, men får ändå framänden på motorn rakt över balken vilket väl borde bli rätt bra till?

Det är kul att kapa, men man spar mycke tid om man slipper

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Manta A, Irmscher Grupp 2, BMW TURBO -74
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (12899 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande