Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
All zing no bling
<<   1, 2
3501 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Jag har alltid fantiserat om en 911 med VW 411 kaross. Problemet nuförtiden är väl just att hitta en 411...

Det skulle naturligtvis gå att plocka dän allt plasttjafset på Civicen...

JohanR

Jag tror att Tor-Helge hade en sådan en gång i tiden. Tyvärr är ju samtliga hans trådar "slettet".

Magnus, kan inte du leta runt bland dina bilder och se om du hittar den?

Jag har ju förresten "Golf CL" bak på min och övriga GTI-attribut bortplockade. Det borde väl kvalificera mig till rubriken på denna tråd?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Jag tycker att Lotus omega är lite smygaraktig. Är inte så himla olik en vanlig omega, men går ju något bättre...
Såg en rolig filmsnutt med en sån som kör ifrån en polisbil och han sticker iväg rätt bra. Tror det var på E20 utanför Mariestad, eller nåt liknande.

#24, #64, #88
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag hade en period ett "240GL-emblem" bakpå min masserade "240km/h" 245Turbo.

En düsk BMW 325-ägare (nu är vi där igen) följde efter mig in på en autobahn-Aral-station en gång. När jag tankade och öppnade huven för att kolla oljan smög han fram och stoppade ner huvudet för att kolla hur han kunnat bli så gruvligt frånåkt i uppförbackarna. -Ahh ist ja ein Turbo.

Vill minnas att jag i den vevan hade 167km/h i snitt mellan två tankstopp.

Rice and shine
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Lars Falk skrev:
Vill minnas att jag i den vevan hade 167km/h i snitt mellan två tankstopp.

Det där har ju jag lyckats med med mammas Astra 1.6 Club. Fast då var den plågad!

Edit: fast jag misstänker att det var lättare när det inte var någon annan trafik runt om..
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Här kan man förresten hitta den där omega-filmen jag nämnde ovan:
http://www.algonet.se/~steeng/
Där finns även en filmsnutt ifrån Top Gear när Tiff bl.a. plågar den lite på bana.

#24, #64, #88
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

bling bling, står väl med i ordlisotrna i england och usa numera. nu är det inte lägnre ett "uttryck" utan ett riktigt ord om man kan säga så..

det ska då vara ett samlingsord för dyra saker, lyx prylar som gilmmar i stil med klockor, båtar, smycken, bilar osv osv..

vad gäller lotusomega, ett tränat öga avslöjar den direkt. rundade hjulhus och en iofs snygg breddning..

det diskretaste jag kör (fick även meka med skiten) är en pegga t16 4*4.. ingen tror nått om den bilen. det är kul..

BMW bilar som ser ut mer än vad det går. eller vad sägs om en röd 5serie av gammla modellen, med m5atribut. men han glömde visst de större bromsarna fram, och att det inte är trummor bak på en M5.

ett diskret yttre är rätt..

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Allmänt banåkaforum
All zing no bling
<<   1, 2
3501 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande