Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hyra bil till racing, andra alternativ?
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (7681 totalt)
limmet89
Värmland
Här sen Dec 2011

Trådstartare
ok fint jo jag har en BMW 328i..
Jo det låter ju en aning enklare att få vara med ett gäng som kan detta, och köra tillsammans med dom som du säger, men då gäller det ju att hitta nån som vill ha en rookie med också..
(Kan lova att jag kommer att lära mig snabbt, på grund av mitt enorma intresse och 1000-tals timmar i simulatorer:P, men har ju fortfarande aldrig deltagit i ett race så..)

Värmland
Här sen Dec 2011

Trådstartare
Re:

Tobias Nyström skrev:
skicka gärna PM till mig ifall du har några frågor.
om möjlighet finns så bjuder jag på medåkning i sommar med

Låter finfint de:P Men vad tror du om en E36 M3 3.2 i Roadsport? Fick svar nu att den är godkänt iallafall..
För en 328 med 4 dörrar kan man väl knappast få godkänt va?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Limmet89 skrev:
Tobias Nyström skrev:
skicka gärna PM till mig ifall du har några frågor.
om möjlighet finns så bjuder jag på medåkning i sommar med

Låter finfint de:P Men vad tror du om en E36 M3 3.2 i Roadsport? Fick svar nu att den är godkänt iallafall..
För en 328 med 4 dörrar kan man väl knappast få godkänt va?

Krav på tvådörrars när det gäller BMW E36. Tror det är krav på tvådörrars rakt av i Roadsport.

Värmland
Här sen Dec 2011

Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:

Krav på tvådörrars när det gäller BMW E36. Tror det är krav på tvådörrars rakt av i Roadsport.

ok skulle det alltså fungera med 2 dörrars 325 eller 328?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Limmet89 skrev:
Magnus Thomé skrev:

Är inte helt säker så bäst jag inte svarar. Vi får invänta expert. Men den platsar tveklöst i BMW Cup thumbs up

Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Limmet89 skrev:
ok tack för alla tips!thumbs up Tror väl att jag gör så att jag försöker spara ihop lite pengar under året som kommer, och åka och titta på SLC-light, Roadsport, Bmw-cup och MX5 racing, så får jag väla bestämma mig efter jag har sett vad det handlar om:)

Någon som vet om nån utav dessa serier har någon tävling på Gelleråsen?
Den banan ligger överlägset närmast..
Men jag har bara varit och tittat på större tävlingar förut, så hur fungerar det med publik på dessa? Inträde?

om du kommer till premiären till Bmw Cup så kan du få en guidad tur hur det mesta funkar och få titta närmare på våra bilar, för det är nästan säkert att vi kommer till start med två bilar, en i special och en i modifierad.

Citera
limmet89
Värmland
Här sen Dec 2011

Trådstartare
Re:

Flesh skrev:

om du kommer till premiären till Bmw Cup så kan du få en guidad tur hur det mesta funkar och få titta närmare på våra bilar, för det är nästan säkert att vi kommer till start med två bilar, en i special och en i modifierad.

ofan, de låter trevligt:P Synd bara att Mantorp ska ligga så långt borta..:/ Men jag kanske kommer ändå:)

Stockholm
Här sen Jul 2010

Re:

Magnus Thomé skrev:
Limmet89 skrev:
Magnus Thomé skrev:

Är inte helt säker så bäst jag inte svarar. Vi får invänta expert. Men den platsar tveklöst i BMW Cup thumbs up

Vet inte vad det är för skillnad på 325 och 328, bara det är en M3 med två dörrar så ska det funka, istället för att spekulera så titta här så vet ni http://www.spvm.se/index.php?page=sportvagnar

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Limmet89 skrev:
Vi vill att det ska vara "M3", i regpappret för Roadsport och som utgångsmaterial för Modsport.

Det enda "problemet" med E36 M3 är att den är lite tung (1186Kg är minimivikten i A med ABS och vinge). Men du kan jobba vidare med en BMW 6a hur mykcet du orkar i princip (varva till 9k och minvikten ligger på 1324Kg för samma läge).

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

Niklas Falk skrev:
Vi vill att det ska vara "M3", i regpappret för Roadsport och som utgångsmaterial för Modsport.

Så var det inte sagt när jag frågade om våran e30 evo III replika..???

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

ButterflyRacing skrev:
Niklas Falk skrev:
Så var det inte sagt när jag frågade om våran e30 evo III replika..???
När? M3orna tog vi med i februari 2011. Sen har det tagit ett tag att fila på svaren.

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Limmet89 skrev:
ok fint jo jag har en BMW 328i..
Jo det låter ju en aning enklare att få vara med ett gäng som kan detta, och köra tillsammans med dom som du säger, men då gäller det ju att hitta nån som vill ha en rookie med också..
(Kan lova att jag kommer att lära mig snabbt, på grund av mitt enorma intresse och 1000-tals timmar i simulatorer:P, men har ju fortfarande aldrig deltagit i ett race så..)

Precis som Marcus så snällt bjöd in till så kom "ner" till Mantorp på vår premiär och andas riktig luft och inte bara simulatorluft

Har du inte licens så ta den på fredagen och åk gatbil med din 328:a lörd+sönd, prata runt i depån och du är fast

Vill du inte ta licens så kan du troligen lösa "prova på licens" och känna på banan en dag. På så sätt kommer du igång och använder det du har. Utveckla bilen efterhand och åk lite "time attack" med den för att få känna på tävlingsmomentet. Under året får du upp banrutinen med din standardbil och till 2013 sitter du där i din 328:a BMW Cup bil i klass modifierad

Det finns en enorm kunskap i depån och alla hjälper till så du bygger inte ensam från grunden utan tar vid beprövade koncept.

Välkommen till Mantorp

www.bmwsc.com

Hyra bil till racing, andra alternativ?
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (7681 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande