Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Intresse för Sturupraceway?
<<   1, 2, 3   >>
4140 besök totalt
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Jag är intresserad!!! Fast det är helt beroende på när det är förståss Är nere i Svedala lite då och då och man blir ju lite sugen när man ser skylten till sturup så att säga

Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
då är det väl bara att försöka styra upp något. Om vi säger ca 10 pers, tycker ni det är lagom? om vi säger någon gång i maj/juni o sedan juli?

Philip Lundh
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Apriiiiiiil!! Är ni inte sugna på att köra, ELLER??

Lund
Här sen Feb 2003

Rikard Carlsson skrev:
Apriiiiiiil!! Är ni inte sugna på att köra, ELLER??

slutet på april i så fall!!! (typ den 30e! )
vissa har lite svårt för att komma till skott att åka ut i garaget och ta itu med problemen
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

oxo jag intresserad av lite shakedown tidigt på säsongen!

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Den 20:e April är det tisdagsträning på Knutan. Gärna veckan innan den så man kan bli av med lite rattrost samt se att prylarna funkar..

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Peter V skrev:
Jag är helt klart också intresserad, har inte kört på bana innan så jag lär bromsa en gång för mycket hellre än en gång för lite i alla fall

Bromsa? För hög fart häver man väl med mer sladd?

Malmö
Här sen Maj 2003

om vi räknar ihop hur många som är intresserade så kan vi ju se om vi skall hyra i 3timmar eller 6 timmar. Det är bättre med lite mer tid och lite fler folk, då kan man vila mellan körpassen och få feedback etc.

Ett Rejsa.syd banmöte

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Detta låter otroligt intressant! Mycket bra pris verkar det kunna bli och kan man sedan få med en intruktör ala porschedriver så kan man säkert lära sig mycket nyttigt!

Är ju helt ny på detta i princip så det skulle säkert vara mycket värdefullt, tyvärr har man ju ingen riktig racerbil har en BMW 520i touring -02 (stor och tung) och en 316g (biogas/bensin som iof är liten och ganska lätt men motorsvag), men det går väl att lära sig spårval osv ändå?! Har iof en MC också men inga planer på att köra den på bana...

Detta får gärna vara i April för min del då jag enligt plan skall köra första deltävlingen av MSLS (MellanSvenska LångloppsSerien) i mitten på maj (min första tävling någonsing förutom racedag på gelleråsen).

Hur anmäler man sig? Var ligger Sturup? Långt från sthlmstrakten kan jag tänka... men jag gillar ju att köra bil så det görju inget...

Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Anmäler mitt intresse! Behöver verkligen öva med den nya bilen

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Förresten... det finns väl inte möjlighet att ta dit banracingbilen? Alltså ej gatreggad... föredetta JTCC bil... (inte jag som är teamchef/äger bilen dock, men kanske kan det vara läge för teamet att träna om man får?)

calibra
Ystad
Här sen Jan 2004

sturup

Ring mig 0411-60765
Lars

Malmö
Här sen Maj 2003

patand skrev:
Förresten... det finns väl inte möjlighet att ta dit banracingbilen? Alltså ej gatreggad... föredetta JTCC bil... (inte jag som är teamchef/äger bilen dock, men kanske kan det vara läge för teamet att träna om man får?)

Vi kan inte blanda gatreggade bilar med oreggade. Däremot kan man ju köra i olika grupper (men då krävs mer tid)

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

patand skrev:
Var ligger Sturup? Långt från sthlmstrakten kan jag tänka... men jag gillar ju att köra bil så det görju inget...

Vid Sturups flygplats, mellan Svedala och Skurup, har jag för mig.
(Hade en himla tur att klara mig ifrån en fortkörningsbot efter den vägen för ett drygt år sedan. Körde om en massa bilar i alldeles för hög hastighet när jag ser en SAAB i backspegeln som dyker ut misstänkt fort och hänger på - så på bromsen och in bakom en annan bil och mycket riktigt så var det farbror polisen. *puh*.)

#24, #64, #88
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
Hade en himla tur att klara mig ifrån en fortkörningsbot efter den vägen för ett drygt år sedan. Körde om en massa bilar i alldeles för hög hastighet när jag ser en SAAB i backspegeln som dyker ut misstänkt fort och hänger på - så på bromsen och in bakom en annan bil och mycket riktigt så var det farbror polisen. *puh*.)

Inte tur, skicklighet!
Man skall vara uppmärksam och engagaerad när man kör bil så att man ser påhakande civilbilar.

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

patand skrev:
Var ligger Sturup? Långt från sthlmstrakten kan jag tänka... men jag gillar ju att köra bil så det görju inget...

https://rejsa.nu/?bana_info.asp?sturup

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Det verkar ju finnas ett stort intresse för en banträff på Sturup. Jag tycker vi kunde försöka boka upp 2 tillfällen, eller vad tycker ni? Det är mkt bokat redan så det vore nog vettigt. Då kanske vi tom kan få lite rabatt. Om vi säger i slutet av april samt juni eller juli? Börjar bli dags att planera.
Kul att så många är intresserade.

Philip Lundh
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

porschedriver skrev:
patand skrev:

Vi kan inte blanda gatreggade bilar med oreggade. Däremot kan man ju köra i olika grupper (men då krävs mer tid)

Är det inte vagnsbok/licens som brukar vara gränsdragningen?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Calibra (Lars): Vem var det som du ombad ringa dig?

patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Tog en titt på banguiden (tänkte inte på att det fanns innan jag frågade var Sturup låg... ...verkar vara en skoj liten bana... en liten reflektion som kanske inte stämmer iof... verkar vara en bra bana för gatbilar då den visserligen har många inbromsningar/kurvor men inga där man har riktigt hög fart... borde inte vara allt för hård mot bromsarna (vilket torde vara största problemet på gatbilar, eller?)... har jag fel?

Berätta gärna ni som åkt där och vet mer!

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

BTG skrev:
AndersY skrev:
Hade en himla tur att klara mig ifrån en fortkörningsbot efter den vägen för ett drygt år sedan. Körde om en massa bilar i alldeles för hög hastighet när jag ser en SAAB i backspegeln som dyker ut misstänkt fort och hänger på - så på bromsen och in bakom en annan bil och mycket riktigt så var det farbror polisen. *puh*.)

Inte tur, skicklighet!
Man skall vara uppmärksam och engagaerad när man kör bil så att man ser påhakande civilbilar.

Jo, den ökande faran när man kör för fort är inte farten i sig utan att man är tvungen att kolla så mycket i backspeglar, på sidan om vägen, andra bilar, etc. så man inte åker dit.
Hmm, lite OT kanske...

#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
Intresse för Sturupraceway?
<<   1, 2, 3   >>
4140 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande