Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (3558 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||
Körningen är absolut den intressanta biten .
![]() Sedan måste jag erkänna att teknikbiten ibland kan fascinera - själva skruvandet är måttligt upphetsande. ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Bilar är bara intressant så till vida att det gäller att hitta något lämpligt som är kul till rätt pris och sen få den gå bättre för att det är kul att köra. För min del är det sociala väldigt viktigt att diskutera olika lösningar, bilar, bra/dåligt men allt går ju ut på att köra.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||||||||||||||||
Är körningen man är ute efter men för att komma dit blir det mycket skruva, när allt funkar vill man skruva för att bli snabbare och funkar det inte måste man skruva för att det ska funka
![]() Kommer nog aldrig kunna köpa en snabb bil som man inte kommer att vilja få ännu snabbare tyvärr ![]() _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||||||||||||||||||||||
Re:
Skruva och skruva. Att skruva på nya stötdämpare eller montera den där nya fräcka växellådan kan ju vara roligt. Att lägga 4 dygn på att rikta ramben och byta taket för att man har voltat och man bara har en vecka till nästa tävling är väl sällan lika roligt. Eller byta drivaxlar för 4:e helgen i rad för man fattar inte vad det är som gör att de går sönder.. Hade man köpt ett färdigt paket av tex M-sport med en ny kaross som bara är grundlackad så tror jag alla hade tyckt det var roligt att sätta ihop den ![]() Men underhåll av bilen är bara tråkigt(och oftast dyrt). Det glömmer man när man ger full gas, när man inte glömmer det längre får man väl se sig om efter nåt annat. _________________ Daniel Steiner |
||||||||||||||||||||||||
Vet inte vad jag ska välja.
Jag gillar att bygga och skruva med gamla Porschar. Gillar att köra gamla Porschar. Gillar gamla bilar överlag. Men jag tyckar annars att bilar är ointressant. Kan inte vara mer ointresserad av senaste BMW M3 / Audi RS / Ferrari / Nissan eller whatever. En fin Fiat 127 kan vara skitfränt, en ny Ferrari 588xx eller vad de kan heta kan jag inte för mitt liv förstå mig på. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||||||||||||||||||||
Roligt att köra..
Roligt att skruva med projektbilen.. Men man river inte ned den utan anledning.. Skruva generic henbytta...... Trååååååååååkigt ![]() _________________ Jonathan Danell Kör svart E34 touring och svart E30 touring med plast från www.specialsvarv.se |
||||||||||||||||||||||||
Håller med Hool.
Meka rejsbil "bara för att" = 100% roligt Meka rejsbil efter ras = 50% roligt Meka bruksbil = 5% roligt Cykla till affärn för både rejs och bruksbil trasiga = 0% roligt Köra rejsbil = 100% roligt Köra bruksbil = 50% roligt Cykla = 1% roligt _________________ AIexander StenvaII |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (3558 totalt) |