Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4994 besök totalt |
Re:
Sorry om det här drar iväg OT, men jag undrar på riktigt, vad är det i regeln som som är så löjligt? Vad är det som inte funkar i det moderna samhället? Vad är problemet? Att dra upp dragkedjan? ![]() _________________ Kennert_Loheim_Kangevik 240Z -72 |
||||||
Re:
Det är inte svårare än att man skickar in en motion om det hela om man nu ser detta som ett bekymmer. Även på 2000-talet är det väl trevligt att se ordentlig ut ![]() På en rallytävling är det rätt skönt att man ser vilka bilar som deltar i tävlingen och vilka som är publik. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Re:
När jag med hjälp av 2 hjul åkte en norsk tävling så hade de krav tävlingsutrustning (skinnställ) eller fräscha teamkläder på podiet. Jag gjorde succe i ett skinnställ som ser ut att åkt många varv runt banan släpandes efter något fordon mot alla andra som stod i 'nya' ställ. Nästa år var det valfria kläder ![]() _________________ Roland Johansson |
||||||
Re:
Helt ok att fråga, här kommer mitt högst personliga svar: Jag tycker det är konstigt att ha en regel som säger vilka kläder jag ska ha på mig vid prisutdelningen. Punkt. Den kan ju vara 2 timmar efter race, att hoppa i den blöta overallen då bara för att någon tycker den är snyggare än de av mig valda kläderna känns väligt omodernt. Jag sätter hellre på mig sköna fräsha kläder. Sen som jag skrev tidigare är jag helt med på att man kan ha mer generella guideline för att man borde bete sig för sportens bästa när man är på en tävling. Men att detaljstyra blir bara onödigt och löjligt. Föresten, tittade på bilderna ifrån vår tävling på Kinnekulle 2012, där prisutelningen inte var i samband med målgång, och 0 personer i roadsport hade overall på sig. Så det känns som om detta är en regel som ändå inte tillämpas. Regler som inte används bör tas bort. Hoppas du fick svar på din fråga! ![]()
Jo men det där är ju i betraktarens ögon. Jag personligen litar med på en person i keps än en i kostym, andra tvärt om. Därför är det svårt att skriva regler om detta. |
||||||
Re:
Därför är ju just overallen lämplig, för i den är vi alla lika ![]() Men visst är det inte så roligt om prisutdelningen drar ut på tiden, den ska ju ske direkt efter protesttiden har gått ut imho. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Om man kör sitt raceheat strax efter lunch och arrangören har gemensam prisutdelning för alla klasser/heat efter racen kan det lätt bli 3-4 timmar som man förväntas gå omkring i svettig overall. Dessutom kanske man vill plocka ihop och lasta, vilket inte känns så praktiskt i föraroverall, även om en del förvisso verkar både äta, sova, meka och köra i samma overall
![]() Visst ser det trevligt och rejsigt ut med overall på podiet, men spelar det så stor roll på gräsrotsnivå egentligen? Själv har jag med åren kommit tycka att den där proceduren med prispall, en pokal i glänsande plast och applåder från de närmast sörjande mest känns lite pinsam och förlegad. Eländet hamnar ju ändå i papplåda i källaren efter ett tag. Om jag får ändan ur och återupptar tävlandet får nog strategin bli att inte vara så snabb, då slipper man ju problemet... ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Re:
![]() |
||||||
Re:
![]() ![]() _________________ Mikael Ståhling |
||||||
Re:
Inga problem både Fvee och 1000 cupen uppfyller kravet med råge ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4994 besök totalt |