|
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 12203

17 Mar 2013 08:19
Re:
Tord skrev: | Kimi  |
+1
_________________ Mvh
/Marcus
I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
|
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4181

17 Mar 2013 08:52
Värdelöst vetande (källa TV3+ Danmark):
Efter de senaste 5 påvevalen har F1-vinnaren 3 gånger kört Lotus.
Lotus - Jim Clark
Lotus - Emerson Fittipaldi
Ligier
Renault (Lotus nu)
Lotus - Kimi Räikönnen
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290
Moderator

17 Mar 2013 08:56
Re:
Nillet skrev: | Värdelöst vetande (källa TV3+ Danmark):
Efter de senaste 5 påvevalen har F1-vinnaren 3 gånger kört Lotus.
Lotus - Jim Clark
Lotus - Emerson Fittipaldi
Ligier
Renault (Lotus nu)
Lotus - Kimi Räikönnen |
_________________ /Kristian Elisson
|
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2087

17 Mar 2013 11:47
Senast ändrad av Davve, 17 Mar 2013 18:39, ändrad totalt 1 gång
F-n vad kul att Kimi vann!  Jag hoppas Lotus kan hålla formen så Kimi kan slåss om VM.
Kimi/Lotus.
Ferrari racepace.
Adrian Sutil.
Jules Bianci.
McLaren.
Mark Webber.
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17943

17 Mar 2013 11:49
Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?
Sutil var ett av dagens glädjeämnen.
De mjukare däcken verkade som väntat ha ganska kort livslängd. Ska man se det som att de lyckats med däcken?
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 843

17 Mar 2013 17:17
Go Kimi, Go Kimi!!!
_________________ Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil"
Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
|
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2087

17 Mar 2013 18:43
Re:
Lennart Mäkinen skrev: | De mjukare däcken verkade som väntat ha ganska kort livslängd. Ska man se det som att de lyckats med däcken? | Nja, tycker det blev lite väl mycket åka och spara, det hade blivit fler dueller med bättre däck. Tror Pirelli har tagit det några steg för långt. Jag menar hur roliga var de tio sista varven när det plötsligt endast gällde att ta sig i mål på nuvarande placering?
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8461

17 Mar 2013 21:26
Det var väl iofs ganska kallt i AUS? Sepang (om det inte regnar) blir nog bättre ur däckens livslängd.
Kul att det är igång och att inte Red Bull för 4:e året i rad är väldigt överlägsna. For the record: Jag hejar inte på någon utan vill se ett mästerskap där så många som möjligt kan vara med och fightas.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6174

17 Mar 2013 21:43
 Kimi
Äntligen är årets säsong igång igen så man slipper häcka i garaget
_________________ Ove Sponton
Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
|
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649

18 Mar 2013 21:17
Re:
Lennart Mäkinen skrev: | Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?
|
Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro.
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290
Moderator

18 Mar 2013 21:36
Re:
Tobias Lindell skrev: | Lennart Mäkinen skrev: | Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?
|
Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro. |
Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...
_________________ /Kristian Elisson
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17943

19 Mar 2013 07:29
Re:
Kristian Larsson skrev: | Tobias Lindell skrev: | Lennart Mäkinen skrev: | Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?
|
Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro. |
Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...  | Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6174

19 Mar 2013 08:49
Re:
Lennart Mäkinen skrev: | Kristian Larsson skrev: | Tobias Lindell skrev: | Lennart Mäkinen skrev: | Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?
|
Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro. |
Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...  | Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska. |
McLaren kanske tycker att den skulle resetta. Det var dom andra som inte funkade ...
_________________ Ove Sponton
Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
|
PC:
Roslagen
Här sen Apr 2012
Inlägg: 6

19 Mar 2013 12:10
Re:
Lennart Mäkinen skrev: | Kristian Larsson skrev: | Tobias Lindell skrev: | Lennart Mäkinen skrev: | Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?
|
Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro. |
Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...  | Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska. |
...och som vanligt är det just Webbers elektronik det är fel på.
_________________ Peter Carlsson
|
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649

19 Mar 2013 15:57
Re:
Lennart Mäkinen skrev: | Kristian Larsson skrev: | Tobias Lindell skrev: | Lennart Mäkinen skrev: | Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?
|
Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro. |
Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...  | Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska. |
De har till och med sagt att det var någon i Red Bulls depå som måste ha gjort något.
|
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11804
Moderator

19 Mar 2013 16:03
Sabba starten för Webber, han har ju tyvärr kroniska problem att kunna starta på ett bra sätt
Mark måste ha missat de där nattracen när man tränade som bäst
_________________ /mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
|
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202

20 Mar 2013 08:07
De hade problem med telemetrin på bilen och fick därför chansa på inställningarna för startsystemen vilket är förklaringen till Webbers dåliga start. Det förvärrades också av att han hade KERS-problem.
_________________ Ola Lennström
|
PC:
Roslagen
Här sen Apr 2012
Inlägg: 6

20 Mar 2013 08:20
Re:
Ola L skrev: | De hade problem med telemetrin på bilen och fick därför chansa på inställningarna för startsystemen vilket är förklaringen till Webbers dåliga start. Det förvärrades också av att han hade KERS-problem. |
Han har ju nästan alltid KERS-problem.
Webber kanske har sån där omvänd elallergi... skulle förklara en del.
_________________ Peter Carlsson
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20217

20 Mar 2013 08:47
Re:
PC: skrev: | Ola L skrev: | De hade problem med telemetrin på bilen och fick därför chansa på inställningarna för startsystemen vilket är förklaringen till Webbers dåliga start. Det förvärrades också av att han hade KERS-problem. | Han har ju nästan alltid KERS-problem.
Webber kanske har sån där omvänd elallergi... skulle förklara en del. | Du menar att bilen har Webberallergi?
|
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2087

21 Mar 2013 20:42
Vi kan i alla fall konstatera att det ofta strular och haglar ursäkter över Webbers förehavanden medan det oftast går som på räls för Vettel.
|
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202

23 Mar 2013 09:51
Re:
Lennart Mäkinen skrev: | Kristian Larsson skrev: | Tobias Lindell skrev: | Lennart Mäkinen skrev: | Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?
|
Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro. |
Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...  | Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska. |
Som i sin tur bad Red Bull om ursäkt i veckan för att den inte fungerade som den skulle.
_________________ Ola Lennström
|
|