Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (32389 totalt) |
Re:
Håller med dig fullständigt, jag går faktiskt inte heller in med massa pengar för att öka chanserna till bra resultat. Men jag tänkte jag kunde påskina det i början av tråden för att skrämmas lite hehehe ![]() Så det blir vad det blir - helt klart med ekonomi som en parameter. En grej som talar för Club Challenge är att det är roligare att få köra fullt hela passet, att behöva ta avkylningsvarv istället för att ha maximalt kul varje varv... hmmm... _________________ ![]() |
||||||
Re:
Jätteintressant med erfarenheter, tackar!! _________________ ![]() |
||||||
Re:
Kan man välja klass bara ? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
För min bil så är det bara r-däck eller gatdäck som påverkar vilken klass jag hamnar i. Misstänker att det ska gå att byta klass om man bara gör det innan säsongen börjat. _________________ ![]() |
||||||
Re:
I mitt fall var jag anmäld till Club redan från första början (med M3:an) men har sedan dess bytt bil vilket meddelades så snart det blev aktuellt. Sist jag hörde mig för så var det mer eller mindre proppfullt med 20-25 anmälda och betalda i både Club challange och Pro Mod/pro klasserna medans "bara" 7-8st i Club där man initialt hade ett mål med 10st startande så om Magnus skulle vilja "klassa ned" och köra på gatdäck i Club så har jag svårt att tänka mig att det skulle mottas med kalla handen. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Trodde man fyllt upp i varje klass liksom, inte så msn kan hoppa runt Så om det är 50 stycken kan alla köra klubb plötsligt då ? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
Aha du menar så. Men ja har för mig man sagt man har 50 betalade och klara och då trodde jag klasserna va klara _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
Nä det har du rätt att det lär ju knappast gå ![]() ![]() Och ja, så jag inte hymlar med det, jag får lite specialbehandling när det gäller anmälan o så. Faktiskt så blir jag varje år erbjuden att åka på allt möjligt, har stående inbjudan till racingserier osv. Så ingen missförstår så är det ju inte direkt till STCC, Carrera eller Camaro Cup eller så då ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Läger med dom i första inlägget. Egentligen så är väl vilket som helst av alla toppmärkens så kallade UHP UltraHighPerformance gatdäck (översatt: vårt värstingsgatdäck) ett bra val. Så jag vet inte egentligen varför jag gjorde en lista ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Jo, så är det nog. I Japan har jag sett att många tycker Bridgestone RE01 är ett bra gatdäck. Det har TW 180, om jag minns rätt. Kanske inte finns i Sverige, dock. _________________ ![]() |
||||||
Re:
Inga problem i pcsr eller modsport. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
Är det e-märkt? Har bara sett det på amerikanska siter. _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||||
Jag valde Bridgestone RE002 till min Porsche 924S, ska bli kul att testa hur de fungerar. Har bara kört ett 10-tal mil på gata och några svängar på ett industriområde än så länge, men så snart tillfälle bjuds blir det lite bana.
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||
Re:
Dålig koll. Det däcket jag såg hade likadant mönster, så jag antog att det var ett sånt. Kan säkert heta något annat i europa... EDIT: Verkar finnas i UK http://www.tyres-pneus-online.co.uk/ Lite dåligt mot soppaförbrukningen, bara. ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Nä de är inte E-märkta, men dot. Vi har använt de i MSLS (långloppsserien) är ett däck som är väldigt nära "r-däck" i grepp men livslängden är minst det dubbla. |
||||||
Vem är det som kommit på att däck ska vara e-märkta ?
Eu är ju bara en liten fånig marknad, jämfört med resten av världen. I eu skulle vi ju ha raka gurkor också, för några år sedan. Vad är nyttan med den regeln......förutom att däckhandlarna ska kunna bli ännu fetare ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
Vad ska man reglera med annars? |
||||||
Re:
DOT ! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (32389 totalt) |