| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Någon som hunnit prova Dunlop SP Sport Maxx?
|
<< 1, 2 5042 besök totalt |
Pirelli PZero rallyslicksen jag provade i sommras dom var bullriga, yokisarna är inte ens i närheten.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Farsan kör med detta däck i dimensionen 225/40-18 på en bmw 320d och det bullrar ganska rejält och det känns ganska hårt. men det är inte så spårigt. men han tycker dunlop sp 9000 är ett bättre däck. _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Jag har 9090 på min 996 Carrera - inget vidare på bana tycker jag, De Continental Sport Contact som satt på bilen från början var klart bättre. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
|
Tänkte bara informera att det var ett test på super sport maxx i nya nummret track & race cars , dock har jag inte hunnit läsa vad de kom fram till än
|
||||
Jäv!
Men jag hör gärna hans åsikter ändå! Bilsport testade väl däcket i något av de senaste numrena. Har inte läst artikeln dock... _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Har nu krängt på Sport Maxx fram (215/45-ZR17) på min annars ganska understyrda bil, och än så länge har jag bara positiva saker att säga om dem. Fästet vid "inspirerad gatkörning" är klart imponerande (eller iaf bättre än de Good Year Eagle F1 som jag hade tidigare), både i vått och torrt.
Ska bli intressant att se hur de klarar eldprovet, årets första ban- eller slalomkörning.
Visst väsnas de en del, men det får man ju ta. Sen återstår förstås att se är hur pass slitstarka de är.
_________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||
|
Nu är frågan, vart får man tag på Sportmaxx??
Däckonline har det inte och en lokal handlare jag hade tänkt köpa av säger att däcket inte är introducerat på den svenska marknaden än och han kunde inte ge ett datum när så skulle ske... _________________ _________________ /Andreas ohlén |
||||
Var bor du? Fick leveranstid på några dagar när jag hörde efter i sthlm idag.. |
||||
Har inte köpt dom än men kommer att köpa dom hos NB Gummi här i Stockholm av en kompis som jobbar där så jag får ett kompispris. Ronneby är väl rätt långt söderöver, kan det inte löna sig att handla däck i Tyskland då? momsen är väl bara 16% där. |
||||
![]() |
Däck för banåka
Någon som hunnit prova Dunlop SP Sport Maxx?
|
<< 1, 2 5042 besök totalt |