Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Någon som hunnit prova Dunlop SP Sport Maxx?
<<   1, 2
5042 besök totalt
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
A032R - det kallar jag bullriga däck Övriga är ganska tysta iaf...

Men jag åker hellre PZero C eller Corsa än RE540 på långtur....

Pirelli PZero rallyslicksen jag provade i sommras dom var bullriga, yokisarna är inte ens i närheten.

Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003

Morten M skrev:
blixten skrev:
Ljudnivån är 71,1 dB(A) vid 80 km/h däcket placerar sig som nr 2 efter falken som hade 70,4 dB.

/Johan B

Vad menar du - att däcket är mycket tyst eller? Kan du säga något om hur ljudnivån är jamfört med Dunlop Sport 9000 eller andra däck som går för att vara tysta?

Jag är nemligen ute efter ett tyst däck med "rounded sidewall" (platsbesparande) och naturligtvis bra köregenskaper.

Farsan kör med detta däck i dimensionen 225/40-18 på en bmw 320d och det bullrar ganska rejält och det känns ganska hårt. men det är inte så spårigt. men han tycker dunlop sp 9000 är ett bättre däck.

Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

blixten skrev:
Dunlop har ju ett däck som kallas 9090 med likadant mönster som 9000 också. Speciellt för porsche säger dom och med styvare skuldror. Någon som testat?

Jag har 9090 på min 996 Carrera - inget vidare på bana tycker jag, De Continental Sport Contact som satt på bilen från början var klart bättre.

Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Tänkte bara informera att det var ett test på super sport maxx i nya nummret track & race cars , dock har jag inte hunnit läsa vad de kom fram till än

Shoppingclion
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Senaste numret (8) av Auto Motor & Sport (Sverige) har ett däckstest där Dunlop var tvåa efter Pirelli P Zero Nero.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Morten M skrev:
Carl Aspenberg: Har du hunnit testa däcken? Du kanske kan svara mig på frågan om ljudnivån..

Jäv!

Men jag hör gärna hans åsikter ändå!

Bilsport testade väl däcket i något av de senaste numrena. Har inte läst artikeln dock...

Höör, Skåne
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Har nu krängt på Sport Maxx fram (215/45-ZR17) på min annars ganska understyrda bil, och än så länge har jag bara positiva saker att säga om dem. Fästet vid "inspirerad gatkörning" är klart imponerande (eller iaf bättre än de Good Year Eagle F1 som jag hade tidigare), både i vått och torrt. Ska bli intressant att se hur de klarar eldprovet, årets första ban- eller slalomkörning.

Visst väsnas de en del, men det får man ju ta. Sen återstår förstås att se är hur pass slitstarka de är.

Citera
wolv

Här sen Feb 2004

Nu är frågan, vart får man tag på Sportmaxx??
Däckonline har det inte och en lokal handlare jag hade tänkt köpa av säger att däcket inte är introducerat på den svenska marknaden än och han kunde inte ge ett datum när så skulle ske...

Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

wolv skrev:
Nu är frågan, vart får man tag på Sportmaxx??
Däckonline har det inte och en lokal handlare jag hade tänkt köpa av säger att däcket inte är introducerat på den svenska marknaden än och han kunde inte ge ett datum när så skulle ske...

Var bor du? Fick leveranstid på några dagar när jag hörde efter i sthlm idag..
Citera
wolv

Här sen Feb 2004

Jag bor i Ronneby.
Visst kan kanske någon stor handlare som t.ex. Däckia ta hem det åt mig, men jag är inte sugen på att betala 70% högre pris
Vart köpte du dem och vad fick du betala ungefär?

Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

wolv skrev:
Jag bor i Ronneby.
Visst kan kanske någon stor handlare som t.ex. Däckia ta hem det åt mig, men jag är inte sugen på att betala 70% högre pris
Vart köpte du dem och vad fick du betala ungefär?

Har inte köpt dom än men kommer att köpa dom hos NB Gummi här i Stockholm av en kompis som jobbar där så jag får ett kompispris.

Ronneby är väl rätt långt söderöver, kan det inte löna sig att handla däck i Tyskland då? momsen är väl bara 16% där.
Citera
Däck för banåka
Någon som hunnit prova Dunlop SP Sport Maxx?
<<   1, 2
5042 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande