Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur vet man vilken storlek på hjälm man skall ha?
<<   1, 2
5348 besök totalt
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Carl:
Skall jag tolka det där med Darwin som att de smartaste ägnar sig inte åt den ökade risk det innebär att ägna sig åt racing?
För att inte tala om motorcyklister...

Volvo 360:
om whiplash utgjorde den största faran så är det kanske bästa att köra utan hjälm?
Som jag förstått det så var det väl främst tjejer som hade problem i folkrace, annars har det väl inte varit så stora problem med whiplash?

#24, #64, #88
Citera
Peter Olesen
Trollhättan
Här sen Nov 2002

Trådstartare
AndersY skrev:
Carl:
Skall jag tolka det där med Darwin som att de smartaste ägnar sig inte åt den ökade risk det innebär att ägna sig åt racing?
För att inte tala om motorcyklister...

Nä, då borde man lägga pengarna på drinkar till flickorna i baren istället, det skulle nog öka chansen att sprida sina gener maximalt. Är ju också ett sätt att se på det

AndersY skrev:

Volvo 360:
om whiplash utgjorde den största faran så är det kanske bästa att köra utan hjälm?
Som jag förstått det så var det väl främst tjejer som hade problem i folkrace, annars har det väl inte varit så stora problem med whiplash?

Hmm, vill ju inte slå huvudet i rutan eller i sidan på bilen heller, därför hjälm.
Men som nybörjare trodde jag faktiskt att whiplash var det största risken, tycker man ser på TV att det är rätt vanligt med nackstöd både vid banåka och olika tävlingar och jag trodde att det var mot whiplash...

Miata ND -17 & Ford Focus -05
Över 60 och leker fortfarande med bilar
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag har haft väldigt bra nytta av hjälm i bilen en gång. Och då slog jag stenhårt i sidorutan.

Sen skulle jag inte våga köpa hjälm utan att prova den.... Vi har ju faktiskt lite olika form på våra huven åsso liksom.

Sollentuna
Här sen Jan 2004

Förstår inte problemet riktigt... Det är väl bara att prova sej fram? Skulle inte köpa t.ex. skor på postorder, inte heller hjälm.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

pålsson skrev:
Förstår inte problemet riktigt... Det är väl bara att prova sej fram? Skulle inte köpa t.ex. skor på postorder, inte heller hjälm.

Beror ju lite på var man bor liksom...

Hur vet man vilken storlek på hjälm man skall ha?
<<   1, 2
5348 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande