Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (54111 totalt) |
KKR eller VKR S355 i 3 mm tjocklek borde du komma långt med. Övriga dimensioner blir lite utifrån vad rören eventuellt krockar med. 80, 60 eller 40x40x3 kanske funkar.
_________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||
Tack för tips, men balk vill jag komma ifrån där fram.
Blir nog ett rörkryss med 38x3 tror jag där fram. Får göra ett stag över framför motorn sen om det behövs. I ramen blir det 100x50x3 _________________ Patrik Lissjos |
||
Re:
40x40x3, fyrkantsrör är också rör ![]() ![]() _________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||
_________________ Patrik Lissjos |
||
![]() Fått hem lite rörskarvar, ska användas till dörrkryssen och bältessträvan. ![]() Jag hatar punktsvetsar ![]() ![]() Fin lagning av jänkarna, jag funderar på att gjuta av skärmarna. kommer ändå behöva ha de delvis löstagbara för att kunna byta hjul utan att skruva ner bakaxeln ![]() Svår yta att få till en bra gjutning på? Tänker på vinklar och liknande ![]() Ska byta innertrösklarna innan rambalkarna får komma på plats _________________ Patrik Lissjos |
||
![]() Lite färg innan det är dags att lägga dit tröskeln, är 2mm plåt. ![]() Sådär! ![]() Smidigt när vi har egna maskiner till det mesta! ![]() Hjulhusen blir 42" i diameter, klarar mig precis utan humps i bakskärnarna då. Får skala ner baksätet lite, men det blir lite bara ![]() ![]() Andra sidan klar att bränna dit plåten imorrn! Har kommit på hur jag ska göra hjulhusen också, går från klarhet till klarhet nu ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
||
||
Vilket helt otroligt arbete du lägger ner, trevligt o kunna ha tillgång till såna maskiner som du verkar ha oxå!
En aning udda bilmodell, men vad gör det, kommer säkert bli alldeles utmärkt leksak! ![]() ![]() ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
_________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||
Lite synd att du inte kör hydrauler på den. Blir till att vara flink med mutternyckeln om du ska hinna ställa om den så här när du rullar runt i hooden.
![]() ![]() Ballt bygge och häftiga maskiner! Väger inte en sån här asmycket? |
||
Re:
Känns som lite för små frambromsar med den vikten & effekten. Om du inte kan gå upp i diameter så har ju Wilwood 298*32 skivor för att få lite mer material i skivorna ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
Hydraul hade varit fränt, men inte på den här. Finns fler Impalas att få tag på
![]() Tror du det blir tajt med bromskraft? Nu glömde jag mäta idag, men kan jag ha 32mm till mina ok? Känns som det blir tajt? ![]() Fick min notcher igår, väntar på min rörbock nu bara. ![]() Bägge kaross/bur-fästen på plats på högersidan. ![]() Började med en växellådsbalk, skönt med matning på pelarborren! ![]() ![]() ![]() På plats! Blev en liggande 50x30 profil med 4mm gods. sitter med 2st M10 per sida i en boxad låda gjord av 5x60mm plattstål. _________________ Patrik Lissjos |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (54111 totalt) |