Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3896 besök totalt |
Svårt att säga, den borde rimligen vara klart bättre än octavia RS då den är lättare och har mer effekt och rimligen borde få ner kraften bättre med RWD och diffbroms kontra FWD utan diffbroms. Skulle gissa att den går som en E30 M3. |
||
Du kanske skulle skicka ett litet email och be om listan då, för den finns ju garanterat i elektronisk form och snyfta lite extra kanske ![]() _________________ Thomas Tegbäck |
||
Re: potent bil eller ej???
Nu blev jag glad! Merca 190 är en av mina favoritbilar i de lägre prisklasserna vilket antagligen beror på att det var min första bil. Den fick minsann gå hårt på kurviga vägar, rondeller m.m. ![]() Även om jag körde en snikversion som aldrig fick smaka på riktig bana så tyckte jag ändå att bilen kändes ovanligt välbalanserad på något vis. Tror att viktförhållandet fram/bak är rätt så bra på de vagnarna. Hur bra din bil kommer att gå är ju svårt att säga men jag tror att råämnet är bra eller kanske rent av mycket bra. En oftast mycket underskattad bil tycker jag. Eftersom man som mercaförare har fått en hel del kritik så har man då och då fått tokiga idéer om att bygga en 190 för bana och på så vis visa de skeptiska att det går att utmärkt att svänga med en gammal merca. Jag tror som sagt att bilen har potential. om jag inte fått det helt om bakfoten så har 190-bilarna åtskilliga gånger vunnit rejs i DTM före M3 E30. Jag ser dig mer än gärna runt banorna i din 190 i sommar!! ![]() ![]() Får man dela med sig lite av bildarkivet tro... ![]() ![]() Lilla karusellen på ringen?? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gatversionen av 190E 2.5-16v EVo II ![]() ...en tydligen inte helt ovanlig modell... ![]() |
||
Så här ungefär såg jag ut när jag loggade in på rejsa.nu
![]() Vilken kanonplats för mig!!! ![]() Upp till bevis ![]() ![]() Tänkte ha lite reklam på bilen, är det ok om jag gör reklam för rejsa.nu också?? _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
||
Det låter bra! ![]() Eftersom 190:n fortfarande ligger mig riktigt varmt om hjärtat så blir jag gärna bjuden på en åktur... ![]() ![]() |
||
![]() ![]() ![]() Måste bli klar ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
||
Potent bil eller ej???
Självklart är den potent, och så som du hanterar en sådan så ska det nog inte vara så svårt att bevisa det! ![]() Jag kommer som vanligt att stå i depån och ta varvtider. Till dem som funderar att åka med honom... bakom ratten är han lite galen... ![]() |
||
Re: potent bil eller ej???
Får man dela med sig lite av bildarkivet tro... ![]() Nog för att man har fått lära sig att sitta nära ratten när man kör på bana, men Ellen, vad är det här? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Inga högerstyrda sånna mig veterligen. Finns dock en M3 "DTM" -92 som byggdes högerstyrd till ngn i Singapor.
Tror ni inte det är avkylningsvarv och biologi/medicin-studentskan sträcker lite på sig efter att har varit fastknuten en stund? OT: Hmmm, om hon körde DTM som fabrikspilot och pluggade ett tag sammtidigt, men hoppade av ganska fort så skulle ju... ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3896 besök totalt |