Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
potent bil eller ej???
<<   1, 2
3896 besök totalt
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Ska vi ta en vild gissning på vad Mersan skulle kunna prestera i Superstage? Jag förutsätter att EVo-chassiet är bra. 1:34 - 1:36 med rdäck? Eller vad säger ni andra? Som sagt vilda gissningar

Svårt att säga, den borde rimligen vara klart bättre än octavia RS då den är lättare och har mer effekt och rimligen borde få ner kraften bättre med RWD och diffbroms kontra FWD utan diffbroms.

Skulle gissa att den går som en E30 M3.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Håller med att det borde vara runt omkring där nånstans. Attans att Superstagelistan inte finns elektroniskt, vore lättare att plocka fram o söka i istället för tidningen...

Solna
Här sen Jan 2003

Magnus Thomé skrev:
Håller med att det borde vara runt omkring där nånstans. Attans att Superstagelistan inte finns elektroniskt, vore lättare att plocka fram o söka i istället för tidningen...

Du kanske skulle skicka ett litet email och be om listan då, för den finns ju garanterat i elektronisk form och snyfta lite extra kanske

Här sen Dec 2002

Re: potent bil eller ej???

Jerry Kjellgren skrev:
Mercedes Benz 190E 2,5-16 1989
Jag har nu en sån här bil igen och tänkte ge mig in på de stora grabbarnas sida, tror någon att jag har någon chans i tex stagedrive med min lilla leksak???
Min förra testade jag på kinnekulle varvtiden stannade på 1,17
Denna skönhet som den ska bli är utrustad med EVo-fjädring(aktiv, liknar dagens Öhlinsgrejer) ställbar i tre lägen.
Den väger 1200kg har för närvarande 200hk och 235NM, jag går och väntar på EBC bromsarna som beställdes förra veckan...
[/img][/img]

Nu blev jag glad! Merca 190 är en av mina favoritbilar i de lägre prisklasserna vilket antagligen beror på att det var min första bil. Den fick minsann gå hårt på kurviga vägar,
rondeller m.m.
Även om jag körde en snikversion som aldrig fick smaka på riktig bana så tyckte jag ändå att bilen kändes ovanligt välbalanserad på något vis. Tror att viktförhållandet fram/bak
är rätt så bra på de vagnarna.

Hur bra din bil kommer att gå är ju svårt att säga men jag tror att råämnet är bra eller kanske rent av mycket bra. En oftast mycket underskattad bil tycker jag.
Eftersom man som mercaförare har fått en hel del kritik så har man då och då fått tokiga idéer om att bygga en 190 för bana och på så vis visa de skeptiska att det går att
utmärkt att svänga med en gammal merca. Jag tror som sagt att bilen har potential.
om jag inte fått det helt om bakfoten så har 190-bilarna åtskilliga gånger vunnit rejs i DTM före M3 E30.

Jag ser dig mer än gärna runt banorna i din 190 i sommar!! thumbs up

Får man dela med sig lite av bildarkivet tro...

Lilla karusellen på ringen??

Gatversionen av 190E 2.5-16v EVo II

...en tydligen inte helt ovanlig modell...
Citera
Jerry Kjellgren
Tenhult
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Så här ungefär såg jag ut när jag loggade in på rejsa.nu
Vilken kanonplats för mig!!!

Upp till bevis jag ska göra allt för att synas och höras
Tänkte ha lite reklam på bilen, är det ok om jag gör reklam för rejsa.nu också??

E420 AMG -96
Citera
CI

Här sen Dec 2002

Jerry Kjellgren skrev:
Så här ungefär såg jag ut när jag loggade in på rejsa.nu
Vilken kanonplats för mig!!!

Upp till bevis jag ska göra allt för att synas och höras
Tänkte ha lite reklam på bilen, är det ok om jag gör reklam för rejsa.nu också??

Det låter bra!

Eftersom 190:n fortfarande ligger mig riktigt varmt om hjärtat så blir jag gärna bjuden på en åktur...
Citera
Jerry Kjellgren
Tenhult
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Du kan gärna få halka med nån gång så kan du också känna va fränt det är när bilen igentligen ska kränga så "reser sig" bilen i utsidan och rätar upp bilen för bästa kontroll!
Måste bli klar Elmia i påsk närmar sig....

E420 AMG -96
Citera
Jimmy Kjellgren
Jönköping
Här sen Jan 2003

Potent bil eller ej???

Självklart är den potent, och så som du hanterar en sådan så ska det nog inte vara så svårt att bevisa det! thumbs up
Jag kommer som vanligt att stå i depån och ta varvtider.
Till dem som funderar att åka med honom... bakom ratten är han lite galen...
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re: potent bil eller ej???

Får man dela med sig lite av bildarkivet tro...

Nog för att man har fått lära sig att sitta nära ratten när man kör på bana, men Ellen, vad är det här?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Hehe! Ser verkligen skitskumt ut.... Hoppas det är HÖGST ett varv mellan fullt rattutslag.... lr nåt

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Är bilen högerstyrd?

Mantorp
Här sen Nov 2002

Inga högerstyrda sånna mig veterligen. Finns dock en M3 "DTM" -92 som byggdes högerstyrd till ngn i Singapor.

Tror ni inte det är avkylningsvarv och biologi/medicin-studentskan sträcker lite på sig efter att har varit
fastknuten en stund?

OT:
Hmmm, om hon körde DTM som fabrikspilot och pluggade ett tag sammtidigt, men hoppade av ganska fort så
skulle ju...

Allmänt banåkaforum
potent bil eller ej???
<<   1, 2
3896 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande