Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 2 besök senaste veckan (100496 totalt) |
_________________ jimmy gabrielsson Följ bygget mer i detalj på facebook "pulsar by jigab" jag säljer olja från Eurol på min hemsida www.jigabshoppen.se |
||
_________________ jimmy gabrielsson Följ bygget mer i detalj på facebook "pulsar by jigab" jag säljer olja från Eurol på min hemsida www.jigabshoppen.se |
||
||
Re:
Inga fantastiska tider men rullar gör den. Hoppas du följer på FB . (lättast att uppdatera där ) _________________ jimmy gabrielsson Följ bygget mer i detalj på facebook "pulsar by jigab" jag säljer olja från Eurol på min hemsida www.jigabshoppen.se |
||
Här var deet längesen på riktigt man uppdaterade.
Efter kinnekulle hade jag en obehaglig känsla av ett ljud som fanns på tomgång. efter ha rivit isär motorn 2 ggr och ljudet fortfarande var kvar konsulterade jag en välkänd RB motor byggare, slutsatsen blev för stort kolvspel. gör om gör rätt borra om motorn nya kolvar samtidigt så uppdaterade jag generator och lite småpill- ![]() ![]() ![]() bilen mappades sedan om igen https://www.facebook.com/AutoGruppen vet inte hur man bäddar in videon men länken är där i alla fall fick 585 whp. hade 516 sisst största skillnaden var nog att jag bytte fjädrarna i wastegaten så det blev mycket mer kontrollerat nu. jag hade som mål med 517 hp jag hade inte tid att vara på plats själv så man satt hemma nervös. efter ett tag ringer dom o säger att det strular lite med bränsle trycket så vi byter ut BTR det blir lite bättre ,, fick även precis innan mappningen gjort om fronten för mer luft flöde till intercoolern samt att vi bygge om inloppsröret till turbon. ![]() Jag har bara gjort några enklare provkörningar med bilen , men tror inte effekten är problemet längre nu .. Sicken jävla raket.... så nu får jag börja lära mig köra snart. ![]() _________________ jimmy gabrielsson Följ bygget mer i detalj på facebook "pulsar by jigab" jag säljer olja från Eurol på min hemsida www.jigabshoppen.se |
||
||
vad ska man köra för något i år
Här var det längesen man uppdaterade. bilen var juh bänkad o klar sisst. jag körde faktiskt med den på japdays, Bra evenmang för alla körerfarenheter skulle jag säga dock är det inte extrem tider som blir satta här men för mig som det går ganska långsamt för så passar detta alldeles utmärkt . det började bra första varvet , men efter det började bilen backsmälla typ . Jag fick köra av o med hjälp av en kompis hittade vi att slangen till laddluft sensorn (map sensorn )hoppat loss. efter det kom jag ut något varv eller så. men den ville inte över 4000 varv på 3 an -- 1 an o 2 an gick fint. detta var i slutet på dagen så vi aktiverade loggar och testkörde några varv efter det packa vi ihop o skickade log filerna till mapparn . det visa sig att launch controllern går in . vi avativerade den men efter det har jag inte haft möjligheten att test köra. bjuder på ett par bilder en från japdays och en från när jag skulle köra in bilen i skjulet över en blöt gräsmatta .. 4 hjuls driften hjälpte inte mycket på gräset med R däck får nog bli en tvätt snart ![]() ![]() _________________ jimmy gabrielsson Följ bygget mer i detalj på facebook "pulsar by jigab" jag säljer olja från Eurol på min hemsida www.jigabshoppen.se |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 2 besök senaste veckan (100496 totalt) |