Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 82 besök senaste veckan (75192 totalt) |
Har bara hunnit med ett par svängar hittills den här säsongen.
Varit lite mycket annat på det privata planet.. ![]() Dock testat lite på Tierp och på TT1. Bilen känns bra med bakvagnsmoden. Som väntat lite mer följsam bak. Hoppas på att kunna testa lite mer framöver i sommar. ![]() En blurrig frame ur videoclip by Cédric. ![]() https://www.facebook.com/10000066912 |
||
Hjälpte Åke att arrangera Trackday på TT1 i torsdags.
Hade tid att lägga några varv också. Det är ju faktiskt löjligt kul att köra bana. Bilen funkar fortfarande otroligt bra, med fin balans. Det är inte himlastormande skillnad med bakvagnsmodden, men bilen känns nog lite stadigare över guppen i uppförsbacken på banan. Bara hålla fullt! Bjuder på lite film från några varv där Catalysten var igång. ![]() _________________ ![]() |
||
GT86an rullar på.
Lite slalom och banträffar hittills under sommaren. Var tillsammans med junior iväg till Gälleråsen på en av Göranssons "Open Pitlane Trackdays" härom veckan. Sjukt kul, bilen funkar prima. Det går bra faktiskt att vara två och dela på en bil när det är open pitlane en hel dag. Superbra arrangemang. ![]() ![]() Lite tråkigt dock att få ett stenskott (en skur med stenar) så att rutan sprack rakt över efter att ha blivit passerad onödigtvis bryskt av en förmåga som körde på sig och då hamnade utanför asfalten efter passagen. Trodde nog att han var på sista kvalvarvet inför sitt livs race. ![]() ![]() Skulle åka lite slalom på Lunda i söndags. Hann bara med ett par repor, tyckte det var sjukt bakhalt. Skruvade lite på dämparna och kollade luften men bilen kändes inte som vanligt. Upptäckte då att ett fästöra till droplinken på Öhlinsbenet gått av igen. Helt enkelt för klent dimensionerade för min setup. Ska igen ta ett snack med R&T-ansvariga hos Öhlins om saken. Har redan fått nya bitar tidigare, men även de brister. Blir en rednecklösning med hemmaihopsvetsade och förstärkta bitar så länge. Turligt nog är fästörat skruvat mot fjäderbenet. ![]() |
||
Då laddar vi för en omgång i det mytomspunna väghållningsgaraget i Upplands-Väsby.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
||
Ha-ha... Jag frågade faktiskt och hon sa "javisst" med ett smile, men hon råkade vrida bort huvudet precis när jag knäppte. ![]() |
||
Ny säsong, Toyobarun får nöta lite R-däck och bromsar även detta år.
Premiär för året häromdagen. Några varv på TT1. Har gjort lite allmän service och översyn i vinter bara. Inga ändringar. Nya skivor ligger och väntar på sin tur. Jag är ju stort fan av PFC pads, men funderar lite på att kanske testa Endless som många anser var bra/bäst. Vilket compound är det som gäller? ( https://endless-brake.info/products/ Har också en Sparco evo L stol med anpassat underrede som jag funderar på att muttra på plats när jag får inspiration... Måste klura på lite hur jag ska få till geometrin för trepunktsbältet. ![]() Skjutsar min granne några varv, han provade att köra bana för första gången och blev biten. ![]() |
||
Förutom TT1 så har vi i år hittills klarat av lite körning på Tierp.
Nu är det dags för lite bromsservice. AP-bromsarna har hängt med några år och skivorna börjar bli lite slitna, har blivit lite tunnare och fått lite helt normala småsprickor - ingen fara egentligen men bättre safe than sorry. Blev inga Endless pads. Kör vidare på det beprövade receptet AP-bitar fram kombinerade med PFC-pads. Bak vanliga OEM-spec bremboskivor med PFC-pads. Lite overkill bromsar för frökenbilen kanske - men f*n va bra det funkar. ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 82 besök senaste veckan (75192 totalt) |