Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86 2013
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12
82 besök senaste veckan (75192 totalt)
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13329

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Har bara hunnit med ett par svängar hittills den här säsongen.
Varit lite mycket annat på det privata planet..

Dock testat lite på Tierp och på TT1.
Bilen känns bra med bakvagnsmoden. Som väntat lite mer följsam bak.
Hoppas på att kunna testa lite mer framöver i sommar.


En blurrig frame ur videoclip by Cédric.
https://www.facebook.com/100000669124681/videos/1103289304063176/

_________________

Rice and shine
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2474



Hjälpte Åke att arrangera Trackday på TT1 i torsdags.

Hade tid att lägga några varv också. Det är ju faktiskt löjligt kul att köra bana. Bilen funkar fortfarande otroligt bra, med fin balans. Det är inte himlastormande skillnad med bakvagnsmodden, men bilen känns nog lite stadigare över guppen i uppförsbacken på banan. Bara hålla fullt!

Bjuder på lite film från några varv där Catalysten var igång.



_________________
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2474



Var en sväng på Lunda idag. Körde semesterkonbana. Var ett tag sedan jag körde slalom sist. Galet kul. Fort gick det också. Bilen är fortfarande kul med fin balans.









_________________
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13329

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
GT86an rullar på.
Lite slalom och banträffar hittills under sommaren.
Var tillsammans med junior iväg till Gälleråsen på en av Göranssons "Open Pitlane Trackdays" härom veckan. Sjukt kul, bilen funkar prima. Det går bra faktiskt att vara två och dela på en bil när det är open pitlane en hel dag.
Superbra arrangemang. thumbs up

Lite tråkigt dock att få ett stenskott (en skur med stenar) så att rutan sprack rakt över efter att ha blivit passerad onödigtvis bryskt av en förmåga som körde på sig och då hamnade utanför asfalten efter passagen. Trodde nog att han var på sista kvalvarvet inför sitt livs race.





Skulle åka lite slalom på Lunda i söndags. Hann bara med ett par repor, tyckte det var sjukt bakhalt. Skruvade lite på dämparna och kollade luften men bilen kändes inte som vanligt. Upptäckte då att ett fästöra till droplinken på Öhlinsbenet gått av igen. Helt enkelt för klent dimensionerade för min setup.
Ska igen ta ett snack med R&T-ansvariga hos Öhlins om saken. Har redan fått nya bitar tidigare, men även de brister. Blir en rednecklösning med hemmaihopsvetsade och förstärkta bitar så länge. Turligt nog är fästörat skruvat mot fjäderbenet.



_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13329

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Då laddar vi för en omgång i det mytomspunna väghållningsgaraget i Upplands-Väsby. thumbs up





_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13329

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Då var årets match med/mot Bilprovningen avklarad.


_________________

Rice and shine
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 880



Ville hon vara med på bild?

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13329

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Aerodynamic skrev:
Ville hon vara med på bild?

Mvh, Per

Ha-ha... Jag frågade faktiskt och hon sa "javisst" med ett smile, men hon råkade vrida bort huvudet precis när jag knäppte.

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13329

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Ny säsong, Toyobarun får nöta lite R-däck och bromsar även detta år.
Premiär för året häromdagen. Några varv på TT1.
Har gjort lite allmän service och översyn i vinter bara. Inga ändringar.
Nya skivor ligger och väntar på sin tur. Jag är ju stort fan av PFC pads, men funderar lite på att kanske testa Endless som många anser var bra/bäst. Vilket compound är det som gäller? ( https://endless-brake.info/products/brake-pads/ )
Har också en Sparco evo L stol med anpassat underrede som jag funderar på att muttra på plats när jag får inspiration... Måste klura på lite hur jag ska få till geometrin för trepunktsbältet.



Skjutsar min granne några varv, han provade att köra bana för första gången och blev biten.

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13329

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Förutom TT1 så har vi i år hittills klarat av lite körning på Tierp.

Nu är det dags för lite bromsservice.

AP-bromsarna har hängt med några år och skivorna börjar bli lite slitna, har blivit lite tunnare och fått lite helt normala småsprickor - ingen fara egentligen men bättre safe than sorry.
Blev inga Endless pads. Kör vidare på det beprövade receptet AP-bitar fram kombinerade med PFC-pads. Bak vanliga OEM-spec bremboskivor med PFC-pads.

Lite overkill bromsar för frökenbilen kanske - men f*n va bra det funkar. thumbs up



_________________

Rice and shine
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5256



Det där med "bara fungerar" verkar bli en bättre idé ju äldre jag blir

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86 2013
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12
82 besök senaste veckan (75192 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande