Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 2 besök senaste veckan (85222 totalt) |
Det är tydligen okej med upp till 4% skillnad i diameter mellan axlarna enligt Haldex.
_________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||||
Re:
Men hos VW/Audi sägs det 2%. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
Japp du har rätt, har mätt skivan och den är 350mm, där har vi dom ca 2,5mm som blir kvar på belägget ![]() Inget att göra mer än att fram slip trissan, byta skivor är inte att tänka på då dom både är lätta och svindyra ![]()
Jo, så blir det som sagt. Kul att ni ska ner, är det du och din bror med Baguetten? Roger åker med mig denna gången, så får väl se om han hoppar över något varv så kan du ju åka med(och få något tips ![]() Söndag kväll vill man ju vara så lätt som möjlig, så då blir det nog lite mer attack själv, beroende på vädret så klart, ser ju inte så roligt ut nu om man tittar på YR en vecka framåt, men kan ju ändra sig. Lär nog inte bli för varmt iaf ![]()
Tja Sigge! Nu har jag tänkt efter och kommer prova detta, om det nu inte pissregnar för då blir det gatdäck. Pratade med Roger om detta och Haldex är inte så känsligt som gamla Syncro systemet, Torsen ska också tåla en viss skillnad. RS3 är utvecklad hur då menar du? Dels gjorde dom så för att det inte fick plats större bak och var för dyrt att bygga nya bakskärmar när den snart skulle läggas ner, dels för att få bort understyrningen, tror inte drivlinan skilljer sig mot TT-RS, men jag kan ha fel... Och har sett andra moddade R och RS3 med olika dim fram och bak. Men visst jag ska ha det i tanken. Får väl höra med Dr Eick vad 2 nya kostar där nere om inget annat, men då ska fan solen skina också!! ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Re:
Tackar ![]()
Tackar ![]() Knappade in dim här. http://www.alltombilen.com/dack_besk Och fick följande resultat. Ser isf rätt okej ut och inom marginalerna. Org Nytt Skillnad cm % 63.7 - 64.5- 0.7 - 1.0 - Höjd 9 - 9.4 - 0.4 - 4.4 - Profil 200.1 - 202.6 - 2.5 - 1.2 - Rullomkrets _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
![]() Jag ska nog köpa preformance friction till mitt stoptech kit, efter samtal med pean var ngt med min bil prestanda tydligen... Men problemet i mitt fall sitter ju mellan ratt & ryggstöd ![]() Mvh Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||||||
Re:
Tack Erik! Jag ska göra vad jag kan, men vill ju komma hem med hel bil också ![]() Dom padsen ville jag ha, men fanns inte till org oken, kör på dom ![]() ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
bromsar
riktigt snygg golf! hur fungerar dom nya bromsarna för dig? Jag har en scirocco R med orginal bromsar som jag har extrema problem med. Dom går alldeles för varmt. Måste få tag på något bättre. känns surt att man ska behöva begränsas av matrialet ![]() föresten har du varit nere på ringen med golfen? satte du någon bra tid BTG? ![]() _________________ Niklas Johansson |
||||||||
Re: bromsar
Tack ![]() Jo, dom har fungerat bra, har dock inte utsatt dom för någon hård test. Som du ser har jag fått lite över på belägget men det är tillfasat med sliptrissan nu på dom nya och även dom gamla som jag har med i reserv. Kommer köra med XP10 fram och XP8 bak. Skivorna är Racingbrake. Har inte kört med denna golfen på Ringen än, men åker ner imorgon kväll och hem på söndag, så får återkomma med utlåtande om bromsarna och tid ![]() Men håller med org pallar inte mycket, för stora solida skivor slår sig lätt, och byt belägg bak. PEAN hjälper dig ![]() Tyvärr ska det bli kallt och blött, kanske blir att köra gatdäcken. Men R-däcken är med ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Re: bromsar
Tack ![]() Jo, dom har fungerat bra, har dock inte utsatt dom för någon hård test. Som du ser har jag fått lite över på belägget men det är tillfasat med sliptrissan nu på dom nya och även dom gamla som jag har med i reserv. Kommer köra med XP10 fram och XP8 bak. Skivorna är Racingbrake. Har inte kört med denna golfen på Ringen än, men åker ner imorgon kväll och hem på söndag, så får återkomma med utlåtande om bromsarna och tid ![]() Men håller med org pallar inte mycket, för stora solida skivor slår sig lätt, och byt belägg bak. PEAN hjälper dig ![]() Tyvärr ska det bli kallt och blött, kanske blir att köra gatdäcken. Men R-däcken är med ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Idag beställdes pfc 01 till Stoptech kitet, jag kör xp8 bak på org skivor o ok, och körde xp8 och testade xp10 fram när jag åkte med Porsche 996 bromsar fram.
Känns mkt bra med Stoptech grejorna grymt fina ok lätta att byta belägg fort på lätta också, skivorna vägde 8.1 kg och mercaskivorna (ML) använde jag ihop med 996ok vägde in på ca 13.5.. Mkt bättre på alla sätt nu. Ska bli kul att se dina tider från ringen ![]() Själv laddar jag för bug run , har lönnmeckats för fullt som vanligt för att undvika urspårning ![]() _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||||||
Ok, skönt att höra att du fått tag i grejor
![]() Ang tider så har jag dragit ner på mina förhoppningar på nytt personbästa på pga vädret ![]() -3 snö på torsdag ![]() ![]() http://www.yr.no/sted/Tyskland/Rhein Synd jag inte får med vinterhjulen också ![]() Men den minsta ljusglimt från solen, då jäk... ![]() Edit: Lite bättre här: http://www.wetter.de/deutschland/wet _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Re:
Åker också ner denna helg och håller tummarna för att det blir torrt åtminstone några timmar. ![]() _________________ Mato Saric |
||||||||
Re:
Kul, lär väl ses där ner under något paraply eller så, jo hoppas på några torra timmar. Brukar ju faktiskt torka upp rätt snabbt efter skurarna.
Tack det var snällt ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Ha en bra resa kompis, hoppas ni får till nåra schyssta varv, hälsa till Renate om ni hamnar på det enda rätta stället nån kväll!
Se nu till att sy ihop en representabel tid för objektet ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
Jag kollade weatherreport precis och det ser ok ut nu... ![]() _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||
Re:
Tack Sjoström! Där lär vi säkert hamna för eller senare, ska hälsa. Vad skulle det tänkas vara tro 8.19 blankt ![]()
Jo ser lite roligare ut nu fredag lördag, men dystert än så länge på söndag. Åker och hämtar Rogge nu, sen Färjan!!!!! ![]() ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 2 besök senaste veckan (85222 totalt) |