Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
webbkamera på ringen
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 72, 73, 74   >>
53 besök idag (329388 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Jo tack, jag tycker bara det är kul med tider, det vet du ju

Trafiken gör sitt på tiderna helt klart, de som säger annat vet inte vad de pratar om.
Hoppas som sagt på fint väder, i övrigt är det lika kul i regn eller snö. Hoppas du kan möta upp så lovar jag köra ifrån dig(om jag råkar köra Lars 997 turbo ) med disel BMW vi har som hyrgurka

Lidköping
Här sen Aug 2005

Göte RS6 Sjögren skrev:
Jo tack, jag tycker bara det är kul med tider, det vet du ju

Hoppas du kan möta upp så lovar jag köra ifrån dig(om jag råkar köra Lars 997 turbo ) med disel BMW vi har som hyrgurka

Jag tycker ju också det!!!
Det är nog bäst för dig att du tar Turbon......

Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Fasen Fredrik, Vilken tid!! thumbs up
Finns det mycket mer och hämta tror du? Ryker 8an btg redan iår kanske?!

Ser verkligen framimot nått varv under nästa år!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Qvisfr skrev:

Det blev till slut BTG 8.05.88 Lennart.

thumbs up

och säsongen är inte slut än, du kommer nog ner under 8 min innan julafton.

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Tobias H skrev:
Fasen Fredrik, Vilken tid!! thumbs up
Finns det mycket mer och hämta tror du? Ryker 8an btg redan iår kanske?!

Ser verkligen framimot nått varv under nästa år!

Trodde det var över för i år! Men en schema ändring och livet ändrade sig radikalt.
Klart du ska med ner i vår. Sno farsans lik i garaget.....

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Lennart Jarmyr skrev:
Qvisfr skrev:

Det blev till slut BTG 8.05.88 Lennart.

thumbs up

och säsongen är inte slut än, du kommer nog ner under 8 min innan julafton.

På Vinterdäck isf!!!!!!

Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Qvisfr skrev:

Sno farsans lik i garaget.....

hehe, det skulle allt va nått de!

AndersC
strängnäs
Här sen Jan 2005

Grattis fredrik till en riktig bra tid
f**n nu måste jag ju börja träna
om jag ska ha nått att sätta emot till sommaren 07
ses till påsk det lovar jag
anders.c

stockholm
Här sen Maj 2004

Kul att se att attityden gällande tid har tagit sig ur garderoben på rejsa Ett tag kände jag mig ganska ensam då jag kom ur garderoben som tidtagare (en som inte nödvändigtvis tar tid på alla varv, men en som klart är intresserad av vilken tid man kör runt olika banor)

Ska bli kul att köra med driftboxen på ringen snart, särskilt kul att sätta fler olika mellantider, är det på någon bana som det är kul torde det ju vara ringen p g a dess längd. Inte lika kul kommer det bli i en hyrbil, men nog så lärorikt thumbs up

Här sen Jan 2003

vad har du för effekt i 968an fredrik? (du har väl ingen projekttråd här på rejsa? )

stockholm
Här sen Maj 2004

Eftersom rejsa får anses som ett seriöst forum bör det vara kutym att man avrundar sina tider uppåt om man inte skriver ut exakt tid, således ej avrundning neråt

tex är min tid 7.53.5 vilket på rejsa fick bli 7.54.

På ett mindere seriöst banåkarforum är det ok att avrunda neråt om man inte skriver ut exakt tid

Kommentarer Fredrik

Oslo
Här sen Apr 2004

Turbo² skrev:
vad har du för effekt i 968an fredrik? (du har väl ingen projekttråd här på rejsa? )

Fredrik har 240HK och bilen väger väl runt 1350-1400 kg ink förare eller något i den stilen

Grymt imponerande Fredrik

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Jag vet att det är lätt att glida iväg, men ämnet är ju trots allt webkameran...

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
BjörnH
Schtockholm, Schweden
Här sen Jan 2005

Göte RS6 Sjögren skrev:
Eftersom rejsa får anses som ett seriöst forum bör det vara kutym att man avrundar sina tider uppåt om man inte skriver ut exakt tid, således ej avrundning neråt

På ett mindere seriöst banåkarforum är det ok att avrunda neråt om man inte skriver ut exakt tid

Kommentarer Fredrik

När tidsnacket nu ändå är igång: Hur klockas dessa tider? Transpondrar gömda i buskarna, GPS och dator eller handjagat med klocka? Tredje person, passagerare eller föraren själv? om man som förare klockar sig själv under körning lär ju precisionen ligga på några +/- några sekunder som bäst. Medveten eller omedveten optimism oräknad...

OBS. Nyfiken, ej ute efter att slå hål på någons prestationer.

Ps. På slutet av åttiotalet körde vi runt (nästan) hela varvet på ca 8:20 med MC. Dock minus kortrakan framför T13, där gamla depån/påfarten var på den tiden. Handklockat med stoppur av tredje person, start vid grinden, stopp vid entré till T13. Glada tillrop och inga tiondelar här alltså...

(PCS #9240)
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

BjörnH skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Kommentarer Fredrik

När tidsnacket nu ändå är igång: Hur klockas dessa tider? Transpondrar gömda i buskarna, GPS och dator eller handjagat med klocka? Tredje person, passagerare eller föraren själv? om man som förare klockar sig själv under körning lär ju precisionen ligga på några +/- några sekunder som bäst. Medveten eller omedveten optimism oräknad...

OBS. Nyfiken, ej ute efter att slå hål på någons prestationer.

Ps. På slutet av åttiotalet körde vi runt (nästan) hela varvet på ca 8:20 med MC. Dock minus kortrakan framför T13, där gamla depån/påfarten var på den tiden. Handklockat med stoppur av tredje person, start vid grinden, stopp vid entré till T13. Glada tillrop och inga tiondelar här alltså...

Personligen har jag film på mitt varv och har på så sätt fått fram min tid. Just det varven du beskriver har jag kört för om åren oxå 1993, det var tider det, ungefär som på tivoli då biljettgubben med fin kostymen stod och klippte biljetten manuellt vid grinden vid T13 thumbs up

I övrigt får man ta detta med filmade och klockade tider för vad det är! Personligen kör jag numera alltid med Racelogics drifbox(GPS) som ger riktiga tider och då känns som om att allt stämmer. Särskilt kul eftersom drifboxen med fördel enkelt lånas ut till de som vill testa sina tider, man ser fort skillnaderna i tid på ett korrekt sätt. Ska prova den på ringen för första gången om någon vecka Tråkigt nog i fel bil(ej CSL) Tycker vi får välja en norm bil som vi alla använder oss av om man är nere utan egen bil och den bör stå på hertz, sixt eller liknande parkering . Tex nya bmw 320 disel thumbs up Så är man nere så hyr man den så har vi en referens bil?

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nisse Classon skrev:
Jag vet att det är lätt att glida iväg, men ämnet är ju trots allt webkameran...

stockholm
Här sen Maj 2004

Anton Lillsund skrev:
BTG skrev:
Anton Lillsund skrev:
BTG skrev:

(Själv skulle jag gärna ha en M5 E90 kombi så jag kan få hem blöjorna snabbare! )

ok jag går rätt rejält OT nu... Men, M5 E90 kombi?
Hur menar du egentligen?

En V10:a i en tre-serie, det låter väl ok?

Ja men ska du ha tuååring så underlättar du för dig själv om du väljer en E91 som bas

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Göte RS6 Sjögren skrev:

Vi kan ta bot det också i samma veva som det andra..

Jag ser till att vi splittar ut lämpliga inlägg i denna tråd thumbs up

Lidköping
Här sen Apr 2004

Kanske är läge för en tråd liknande den bloggtråd som finns i OT delen, fasten här med enbart ringen snack? thumbs up

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Nisse Classon skrev:

F-låt Nisse!

Citera
BjörnH
Schtockholm, Schweden
Här sen Jan 2005

Göte RS6 Sjögren skrev:

...det var tider det, ungefär som på tivoli då biljettgubben med fin kostymen stod och klippte biljetten manuellt vid grinden vid T13 thumbs up

...Tycker vi får välja en norm bil som vi alla använder oss av om man är nere utan egen bil och den bör stå på hertz, sixt eller liknande parkering . Tex nya bmw 320 disel thumbs up Så är man nere så hyr man den så har vi en referens bil?

Helt rätt! En rejsa-hyr-bil som står och väntar i Hahn. En 320d med sportchassi blir jättebra.

Apropå "det var bättre förr": När man åkte mycket med klippkort vid T13 uppstod ofta en slags informell "frikvot" hos biljettgubbarna och de släppte förbi utan att hugga med konduktörstången. Det blev en sport i sig. Som bäst kom jag upp kring 50/50. Man fick inte fråga om lov, i övrigt var kriterierna för att uppnå gubbarnas gillande oklara. Nästa dag kunde det vara tvärstopp...

(PCS #9240)
Citera
Nürburgring
webbkamera på ringen
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 72, 73, 74   >>
53 besök idag (329388 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande