Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 72, 73, 74 >> 53 besök idag (329388 totalt) |
Jo tack, jag tycker bara det är kul med tider, det vet du ju
![]() Trafiken gör sitt på tiderna helt klart, de som säger annat vet inte vad de pratar om. Hoppas som sagt på fint väder, i övrigt är det lika kul i regn eller snö. Hoppas du kan möta upp så lovar jag köra ifrån dig(om jag råkar köra Lars 997 turbo ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Jag tycker ju också det!!! Det är nog bäst för dig att du tar Turbon...... ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Trodde det var över för i år! Men en schema ändring och livet ändrade sig radikalt. Klart du ska med ner i vår. Sno farsans lik i garaget..... ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
På Vinterdäck isf!!!!!! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Kul att se att attityden gällande tid har tagit sig ur garderoben på rejsa
![]() ![]() Ska bli kul att köra med driftboxen på ringen snart, särskilt kul att sätta fler olika mellantider, är det på någon bana som det är kul torde det ju vara ringen p g a dess längd. Inte lika kul kommer det bli i en hyrbil, men nog så lärorikt ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Eftersom rejsa får anses som ett seriöst forum bör det vara kutym att man avrundar sina tider uppåt om man inte skriver ut exakt tid, således ej avrundning neråt
![]() tex är min tid 7.53.5 vilket på rejsa fick bli 7.54. På ett mindere seriöst banåkarforum är det ok att avrunda neråt om man inte skriver ut exakt tid ![]() Kommentarer Fredrik ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Fredrik har 240HK och bilen väger väl runt 1350-1400 kg ink förare eller något i den stilen Grymt imponerande Fredrik ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||||
När tidsnacket nu ändå är igång: Hur klockas dessa tider? Transpondrar gömda i buskarna, GPS och dator eller handjagat med klocka? Tredje person, passagerare eller föraren själv? om man som förare klockar sig själv under körning lär ju precisionen ligga på några +/- några sekunder som bäst. Medveten eller omedveten optimism oräknad... OBS. Nyfiken, ej ute efter att slå hål på någons prestationer. Ps. På slutet av åttiotalet körde vi runt (nästan) hela varvet på ca 8:20 med MC. Dock minus kortrakan framför T13, där gamla depån/påfarten var på den tiden. Handklockat med stoppur av tredje person, start vid grinden, stopp vid entré till T13. Glada tillrop och inga tiondelar här alltså... _________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||||||||
Personligen har jag film på mitt varv och har på så sätt fått fram min tid. Just det varven du beskriver har jag kört för om åren oxå 1993, det var tider det, ungefär som på tivoli då biljettgubben med fin kostymen stod och klippte biljetten manuellt ![]() ![]() I övrigt får man ta detta med filmade och klockade tider för vad det är! Personligen kör jag numera alltid med Racelogics drifbox(GPS) som ger riktiga tider och då känns som om att allt stämmer. Särskilt kul eftersom drifboxen med fördel enkelt lånas ut till de som vill testa sina tider, man ser fort skillnaderna i tid på ett korrekt sätt. Ska prova den på ringen för första gången om någon vecka ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Helt rätt! En rejsa-hyr-bil som står och väntar i Hahn. En 320d med sportchassi blir jättebra. Apropå "det var bättre förr": När man åkte mycket med klippkort vid T13 uppstod ofta en slags informell "frikvot" hos biljettgubbarna och de släppte förbi utan att hugga med konduktörstången. Det blev en sport i sig. Som bäst kom jag upp kring 50/50. Man fick inte fråga om lov, i övrigt var kriterierna för att uppnå gubbarnas gillande oklara. Nästa dag kunde det vara tvärstopp... _________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 72, 73, 74 >> 53 besök idag (329388 totalt) |