| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
ROCS 360Challenge Cup
|
7717 besök totalt |
|
om ni vill kika på vad andra kör med för regler så finns ett exempel på följande länk: http://m3c.game-host.org/rules.php Se längst ner på sidan för deras regler angående hjulplacering.
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
|
Håller me, klart att bilan ska vara på banan.
om ni såg DTM finalen på Hockenheim så var de ett exempel på hur man INTE ska köra, bilarna körde juh 3-4 meter ifrån curbsen och då inte på rätt sidan om dom _________________ mvh Viktor Pousette |
||
När har jag tittat på deras regler och bilder. Jag anser fortfarande att det är mycket enklare och vettigare att hålla sig på banan med samtliga hjul. Om man sedan kommer fel och hamnar utanför är det en helt annan sak. Reglen måste ju ha tillkommit för att folk har en benägenhet att gena och tjäna tid! om man tolkar våran föreslagna regel så kan jag i en högerkurva ligga med hela bilen till höger om banan så länge jag har mina två vänsterhjul på curbsen. Hur kul är det? Vissa S-kurvor blir ju rena raksträckor .
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Förstår inte varför domarna inte satte stopp för det. Asfalteringen på avåkningzonen är för att öka säkerheten. Som de kör nu så blir effekten den omvända. Full fart nära barriärerna.
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
Så sant, så sant! Jag håller med. _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
|
Som sagt skulle det idag "bara" vara lite träning med M3-bilarna kl 17 på Suzuka-banan tills vi fixar till så att fler kan testa 360C-modden.
Det har dykt upp en liten grej idag som gör att det kan bli tufft för mig att hinna till 17.00, men jag ska försöka. Vem hostar? Ragnar med sin 10 mbit-lina eller ska vi testa M Johannssens 1 Mbit-lina? Eller har vi någon annan där som kan hosta och vill testa sin lina? Ni som hostar, tänk på att göra de inställningar i er .plr-fil som jag skriver om på ett annat ställe här i forumet. Det blir mycket bättre då. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Har fått m3moddens däck att funka bra i 360s fysik nu...
Vet inte riktigt vad ni säger? Eftersom modden är gjord för att köras med abs light kan man mycket väl köra med det och då funkar det bra. Utan det blir det lite väl lätt att låsa framhjulen... Man kan ju införa ett till inställningsmoment till modden om man vill - bromsbalans. Med justerbar bromsbalans behövs inte abs. Det är upp till er. Vilka inställningsmöjligheter vill ni ha? Camber, ridehight, däcktryck, varvstopp, (enginemapping), kylning till bromsar och motor. I m3 modden finns det ju lite fler: ovanstående + dämpare + diff dock är alla justeringar symetriska. Vad tycker ni? Allt går att ändra. Styrkan i både m3 och 360 är ju än sålänge att det är begränsade inställningsmöjligheter. Dock skall det ju fortfarande vara så att alla kan få en bil som funkar bra oberoende av körstil till viss utsträckning. Mitt förslag på förändringar är, justerbar bromsbalans - vi slipper köra med abs, och eventuellt justerbar diff +- 20%. _________________ Kalle Larsson |
||
|
Camber, ridehight, däcktryck, varvstopp, (enginemapping), kylning till bromsar och motor samt justerbar bromsbalans och justerbar diff +- 20%.
Det tycker jag räcker.... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
En 3e uppdatering... ligger nu på ragnars ftp.
Nytt är att det är rimliga däckstryck, samt justeringarna som diskuterades ovan har lagts till. De justeringar som numera kan göras är: Rake camber däcktryck omkr (280kpa) bromsbalans bromstryck fjädrar varvstopp kylning diff (vad jag kommer ihåg iaf) Däcken vill ha runt 1 grads camber både fram och bak, funkar fint för mig iaf. Vad jag kände behövdes inte abs längre, iaf inte till samma grad. _________________ Kalle Larsson |
||
|
Eftersom vi ska byta liga måste vi välja om vilka bilar vi vill köra i 360Challenge-modden:
Följande bilar finns att välja på: Team MAS #30 Team Cavallino #69 Kronberg Team Cavallino #70 ThomasT DR Sport Equipe #21 SpeedyGT DR Sport Equipe #43 Kavic Team Forza #02 Team Forza #48 Team Hot Wheels #77 MJohannssen Team Ineco #41 PHylander Team Ineco #45 Team Kessel #75 Team Leirer #44 Team Malucelli #09 Team Malucelli #35 Team Malucelli #52 Blackhood Team Maranello #08 Ragnar Team Maranello #18 Team Megadrive #15 djungel-Jim Team Megadrive #23 Team Mik Corse #12 oveM Team MOMo Design #88 Niklas Maravic Team Motor #22 Team Redline #55 fuze Team Redline #91 Team Repsol #06 Team Rossocorsa #03 CWaltgard Team Rossocorsa #04 Team Rossocorsa #07 Team SBDT #00 Barneby Team VMS #13 NRundkvist Team VMS #14 15 pers är vi uppe i nu. Hoppas att alla kan och vill vara med i Säsong 3 av ROCS 360Challenge Cup som börjar söndagen den 19 oktober. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
|
||
|
_________________ /Anders Kronberg |
||
|
Den kommer att läggas upp på fler ställen. Jag har snackat med Koni här på forumet och han komer också att kunna hosta. Där kommer det inte att bli ftp utan det läggs upp på en websida. Jag har bett Kalle att lägga upp den där. Vi skriver i denna tråd när den finns upplagd.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
ROCS 360Challenge Cup
|
7717 besök totalt |