Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 2 besök senaste veckan (80083 totalt) |
Igår var det dags att köra med PCSR på Anderstorp och efter ett upphåll på 3 år från PCSR var det en riktigt positiv erfarenhet massor av folk och bra arrangerat bara jag som är rattrostig eller så är jag feg sen jag kraschade med cykeln förra året men det ger väl sig..
Jag lyckades komma under 2 min precis men det är en evighet ifår dom 1.52-1.53 som jag körde back in the days men det kommer nog tror jag eller i alla fall hoppas jag det ![]() Det såg ju skitkul ut att tävla med så mycket folk det var nu så jag funderar på om jag skulle ta och köpa en färdig 944 S2, 968 eller vad som nu kan passa och som jag inte är så fäst vid som jag är vid min bil :-).. Så är det någon som vet om en racekittad S2:a eller 968 så säg till dock är det ett krav med diff Hur är det om man tävlar i PCSR måste bilen igenom den "vanliga" besiktningen eller är det bara vagnsboksbesiktning som gäller? Min bil har fått ett annat nytt beteende den gillat inte att bli fulltankad då startar den inte utan man får vänta 5 min detta har hänt två gånger nu, tankar man den 75% full så är det inga problem så den är helt klart bestämd :-) _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Kul att se dig igen, det var ett tag sen sist. Bilen behöver inte gå igenom besiktning utan kan numera vara en ren race bil. Bilen skall fortfarande vara en Porsche och ha en Porsche motor
|
||||
Re:
Nej, man har tagit bort kravet på "vanlig" besiktning. (Fast då blir det ju genast lite större jobb med allt runtomkring, släp, bensindunkar etc etc) Edit: Johan snabbare! ![]() _________________ -- |
||||
Re:
Fredrik, det kan ju omöjligt vara mer jobb, du väljer ju själv hur du vill ha det. Du väljer om du vill åka släp, ha dragbil. Tycker du att de blir för jobbigt, då måste bilen besiktas |
||||
Re:
Självklart, det är nog släp som gäller oavsett vad. Man vet ju aldrig i vilken sandfålla man hamnar ![]() _________________ -- |
||||
Hej Magnus! Trevligt att träffas igen, finns bara ett botemedel mot rattrosten och det ju att köra mer
![]() Förstår dina tankar, har precis samma själv.... Vi ses på Kullen i helgen. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Tackar då skall jag bara hitta læmplig 944/968 eller vad det nu blir :-), det kanske urartar
Ja mer tid på banan ær det som gæller så det skall bli kul att kora på Kullen igjen på lordag _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Jädrar vad kul det är att köra
![]() Denna gång fick jag med mig kameran, jag har en Gopro hero3 black och hade på wifi och det kanske var dumt för det blev 1,5 stint på film är det normalt? Här kommer filmen från första passet som mer gick ut på att hitta runt och det verkar som att det blivit rejält mycket guppigare på Kinnekulle än jag kommer ihår från senast ![]() ![]() Å filmen här http://www.youtube.com/watch?v=Gn4Rf8LQvWo _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Det ser ut som att början på semestern blir ett litet racing träningsläger
29-30/6 Rudskogen med www.trackday.no om du nu e hyfsat väder 5-7/7 Gelleråsen hmm tre dagar hur tänkte jag här? 10/7 Supercar experience på Mantorp tänk om det är kul att köra vattenkylt 13/7 Mantorp efter detta borde jag vara avrostad ![]() Däck, belägg och skivor köpta ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Re:
Det verkar ju behövas. Kanske du borde beställa dubbelt upp ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Gött schema Magnus ![]() _________________ Marcus Sundh |
||||
En lite fråga,, måste man ha dimljusen monterade för jag satte tydligen inte fast sladdarna sist jag monterade bromstrattarna
![]() Kommer jag få tvåa på besiktningen med dimljusen ersatta av bromstrattar? _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Jag har besiktigat i 3 år med luftintag istället för dimljus och de har aldrig nämnt något ens. Tror att om de sitter kvar måste de fungera och vara rätt justerade så det är klart enklare med luftintag.
Har säkert berömt din bil tidigare men vaf-n jag gör det igen . ![]() _________________ Jocke Rydell |
||||
Re:
tänk på att du måste ha positionsljusen som vanligtvis sitter i dimljusen också. _________________ Jakob Josefsson |
||||
Re:
aha å det är säkerligen den sladden som är på rymmen, får nog plocka av fronten imorgon _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Bara massa oflyt hela tiden så nu hoppas jag att nästa vecka blir bättre
![]() Undra va tusan Porsche tänkte på med hjulmuttrar i alu, aldrig mer säger jag totalt livsfarligt så nu är alla i stål så hoppas dom sitter kvar ![]() ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Vilken modell på bur är det du har i din bil?
Jag är ute efter helbur till min 964, men vill även ha stävan som man fäster bältet i. _________________ Tobias Bengtsson Porsche 964 Carrera 2 - 1993 Porsche 964 Carrera RSR (Replika) - 1990 Porsche 964 Carrera 4 - 1990. (Såld) |
||||
Såhär ser min halvbur ut idag och jag vill ha en "likadan" fast helbur som.
Har även taklucka på min bil ![]() _________________ Tobias Bengtsson Porsche 964 Carrera 2 - 1993 Porsche 964 Carrera RSR (Replika) - 1990 Porsche 964 Carrera 4 - 1990. (Såld) |
||||
Hmm bra fråga men det ær en Heigo och jag tror att man fick bestælla dorrstrævorna och bæltesstrævan extra.
Hær finns en bild på den utanfor bilen av Jannis som byggde bilen https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9618&postdays=0&postorder=asc&start=84 _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 2 besök senaste veckan (80083 totalt) |