| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !?
|
635 besök idag (2664776 totalt) |
|
Montering av temp o tryck givare.
Här är för avgas mottryck.
Här är "airbox temp" Dock blev det för dåligt luftblås på givaren så den flyttades sedan till röret mitt i luftströmmen.
_________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re:
Ingen aning om fabrikat och inte jag som "hittat dom" utan dom är köpta av samma engelska firma som gör box o app för mina mätare. Har dock haft strul med 2st av deras tryck givare som slutat funka, första efter bara några månader _________________ Martin Ehrsson RS8
||||||
|
Re:
Hittade 1300kr inkl frakt från Kina nu. Hur är responsen på den? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Jag har inte använt den till annat än som mätare och till det funkar den bra. Enda negativa är att det är egen ladd kabel, smalt stift, så jag hittade ingen cigg kabel för detta utan fick bli en cigg till 220v omvandlare _________________ Martin Ehrsson RS8
||||||
|
Re:
Tack! Ok det var en dealbreaker för mig, usb micro or the highway. Så nu ska jag inte smutsa ned nu, fortsätt med det du gör bäst
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Sen skulle olje temp o tryck givare monteras någonstans...
Lättast fick bli på banjobulten till oljekylaren men dumt nog höll jag inte i gjutna muttern på oljekylaren när jag skulle dra loss den så den sprack ju
||||||
|
Men den andra anslutningen hade tydligen någon gjort samma sak på tidigare för den var svetsad så då kan ju jag svetsa även denna sida
Sen fylla med diesel och låta den stå övernatten för att se så det inte läcker något.
||||||
|
Re:
tycker du kan öppna en specifik tråd kring detta intressnta ämne med android plattor kopplade tills spruten, jag är också sugen på något till mitt ms, programvaran finns ju redan hos efi analytics som gör tunerstudio. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||||||
|
Zada-tech gör en ball produkt till bra pris och som jag fick gjord så som jag ville ha den, Men det känns som att det är en ung kille som sitter på sitt hobby rum och bygger för när det strular så tar det tid och det är svårt att få honom att fatta när det uppstår ett fel
och hans kund support är kass.. innan man betalt så är han jätte trevlig o hjälpsam men sen tar det tid när han fått pengarna..
Först var det volt mätaren, den fick han att visa bättre men aldrig helt korrekt för att han tycke lite fel är inget att bry sig om
Sen flipprade lambda mätarna, det gick alltså inte att få ett fast värde, men då ville han bara att jag testade i fri luft och sen med tändar gas på lambdan för att se att värdet gick ner vilket den gjorde då, så då tyckte han att det är inget fel? Och det var så han testar produkterna, antagligen när han sitter o sniffar tändare gas.. Men jag fick honom sedan att gå med på att jag sända tillbaka min box med lambda sond för test, tyvärr tog det sen väldigt lång tid o utan svar på mina e-mail, först 2månader senare när jag skrev på hans facebook sida så vaknade han o lovade att den skulle snart skickas tillbaka. Tydligen blev det störningar internt i boxen så nu hamnade lambda delen i en egen box som sedan är kopplad till huvudboxen och efter det så funkar lambdan Senare efter några månader så hänger sig oljetrycks givaren och står på 8bar konstant, då fick jag göra en film där jag visar hur jag byter till en annan givare som då visar rätt, så då gick han med på att skicka en ny. Senare har avgas mottryck pajat och bara flipprar runt.. gjorde en ny film men sen hörde jag inte av honom på 3 månader men efter nytt e-mail så vill han först inte gå med på garanti för han tycker jag gjort något fel när nu ytterligare en givare pajat, men då jag förklarat att det dels är två olika givare samt att det är ju 1års garanti så det spelar ju ingen roll hur många eller få som går sönder så gick han med på det OM jag sänder tillbaka den trasiga till England så han kan testa den först Sen från början var det lovat att det skulle komma loggnings funktion samt OBD2 stöd men inget av detta verkar komma i närmast framtiden EGT har jag ännu inte kopplat in så dessa vet jag inte om dom funkar som dom ska.. Men är ni ändå sugna så skulle jag råda er att hoppa över lambda samt tryck givarna och bara köpa en box med temp givare för dom har funkat bra. Här till vänster är huvud boxen samt den extra lambda boxen som det går ut massa gula kablar ifrån, tyvärr blir det ju många kablar när man vill ansluta 16 givare..
Här är alla anslutningar på huvud boxen.
||||||
|
så här kan det se ut in action, en röd visare som visar max värdet man varit uppe i samt den blå som visar det aktuella värdet.
Tryckgivare som inte är inkopplad visar tyvärr inte 0 utan där flippar mätaren omkring.. så på bägge nedan så är inte bränsletryck inkopplad men på ena visar det 0 o på andra 6. Även lambda right är inte inkopplad för den sitter nu på Innovative mätaren men ändå så hoppar även detta värde omkring mellan lamda 1.00 till 1.36
||||||
|
Fälgar o däck behövdes
Så beställde 4 feta fälgar. Undra vad som döljer sig här under?
Tyvärr fanns dom bara i 9.5" till Audi jag ville ju ha 10" bredd !
Sen blev det till att testa Federal's billiga R-däck tyvärr fanns det bara 255:or att beställa vid tillfället så fick bli det istället för 265:or som jag vill ha..
||||||
|
Ett problem är att A8/S8 är gjord för hög profil eller stora hjul, men jag vill ha 18" för det är lättast att hitta däck till det, men då blir det så låg profil på R-däck o Slicks
vänster 18" med std höjd, sen slicks o lägst däck till höger mitt R-däck
Det gör ju att det ser ut att sitta små hjul på bilen
||||||
|
Re:
Se det som att du får automatisk markfrigångsjustering för banåkat mot gat-setupen .
_________________ Markus Ålind |
||||||
|
Re:
Fast Rota fälgarna med Federal R-däcken är både gat och ban hjul (där slicks inte e tillåtet) För dom andra gat fälgarna e inge snygga.. och med r-däck redan på så slipper man byta hjul på r-däcks banorna
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !?
|
635 besök idag (2664776 totalt) |