Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 53 besök senaste veckan (48863 totalt) |
Nytt år med nya möjligheter
PLANER 2025: 1: Billånet gick ut och skulle förlängas, 4år var maxtiden och 8500kr i månaden. Så 3500kr mera än innan vilket tar bort 42000kr av budgeten i år så max 40.000kr kvar. 2: Beställt nya KW Competition dämpare bak + 4a nya fjädrar runt om. Väntar på bekräftelse vilka fjädrar jag får. MEN ÄNTLIGEN för första gången sedan jag köpte bilen ett chassi som är designat, balanserat och som håller för bilen. 3: Sedan blir det Camber och Casterbussningar fram tillsammans med nya motorkuddar och växellådskuddar. Då är bilen komplett och bara upp till förare och få till chassit. 4: Målet i år blir köra 1:24.... på Mantorp och 59.59 på Sviestad. Har 6x gamla 295or som Jimmy på Stertman fixade åt mig som jag kan använda hela året. Får jag lite pengar över blir det 275 och 285or Yokohama A052 för försöka ta rekordet i Challenge 5: Besöka lite mera event overlag i år. 6: Efter King of Mantorp så bestämmer jag mig om jag ska sälja och gå vidare. Jag jobbade 375h övertid förra året och det räcker knappt till för denna bil och körning. Nu har jag haft väldigt otur som dämpare gått sönder 3ggr, fått fel setup av dämpare fram. kostat 2 hela setups av däck och 8st hjulinställningar DP som gått sönder m.m. Tror jag räknade på nära 80tkr som kostat mig EXTRA utöver det vanliga. Kollar mera åt Camaro ZL1 för road trips och kanske ett par bandagar per år men bara för kul _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
Detta är en kopia av Instagramposten.
Part of the journey is the end. Det är med stor sorg och lätt ångest att meddela att min GR EvoSupra är såld. Avgörande beslutet är att mina föräldrar har blivit sjuka. Min kära far har fått cancer och sprider sig snabbare än vi hoppats. Min kära mor har fått amputera ena benet och kräver extra hjälp. Dom har ett litet hyreshus med 2st mindre lägenheter och en stuga som dom älskar att vara på somrarna. För att dom ska kunna bo kvar och njuta av stugan så kommer jag lägga min motorsport åt sidan i 24mån. Andra anledningen är kostnaden ökat då lånet gick upp nära 3500kr till 8500kr i mån. Så räknar man inkl allt inkl service, ett par små uppgraderingar och 6 trackdays så landar man på 175tkr Lägg till för 2 tävlingar 37.000kr eller en säsong 100.000kr Jag vill tacka ALLA som hjälpt och stöttat mig sista 3åren. Det har betytt allt för mig att ha den hjälpen. Jag har lagt 1500h övertid senaste 6åren och redan nu uppe i 195h i år men räcker inte för bygga på husen och ha kvar bilen. Om 24-36mån ska något nytt stå utanför och planering redan igång för kunna ha något att se fram emot när det är som tyngst. Tusen tack allihopa _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 53 besök senaste veckan (48863 totalt) |