Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 16, 17, 18 >> 2 besök senaste veckan (80083 totalt) |
Tackar för bilden.
Jag har pratat med TA om fullbur till min. Det är som du skrev att man får köpa till några rörstumpar. ![]() _________________ Tobias Bengtsson Porsche 964 Carrera 2 - 1993 Porsche 964 Carrera RSR (Replika) - 1990 Porsche 964 Carrera 4 - 1990. (Såld) |
||||
Helgen som var spenderades på Mantorp med PCSR och PCS himla kul att träffa alla gamla och nya kompisar och så mycket körning så en halvtimmas powernap blev visst 5 timmar på hotellet
![]() Jag har kört med samma sett däck hela säsongen och dom vägrar ta helslut så jag antar att dom är hårda och gamla för jag har inget riktigt bra grepp men kul har jag ![]() ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Nu tror jag minsann att comeback säsongen är är över och det har verkligen varit grymt kul att köra och träffa gamla och ett helt gäng nya kompisar
![]() Man kan säga att man är rejält rattrostig när man inte kört på bana på 2½ år men man hittar tillbaka hyfsat fort även om jag ännu inte har samma fart som sist jag körde. Två dagar innan jag skulle ta ut bilen förra året tokkraschade jag med cykeln och fick tre kompressionsbrott i ryggen och en hel del annat kraschat :-) så jag skall erkänna att jag var ganska nervös när jag rullade ut för första passet på Knutan för jag hade ingen aning om vad rygg och revben skulle tycka men det gick kanon. Så det har nog blivit 10 dagar på banan och det blir kanske Rudskogen nästa helg men vi får se så nu börjar det stora moddningsracet igen ![]() Jag skall byta ut mina FVD topplagringar till KW för FVD för ett jädra liv med dessa dämparna Gummisanera hjulupphängningen det lilla som finns kvar Byta katt och grenrör BBS E88 fälgar Jag har insett att jag inte åker till glasskiosken så ofta så jag funderar på att lätta bilen med diverse plast, om någon har plastdörrar som ligger och skräpar så hojta till Dörrar bagagelucka bakruta Annars vore mer effekt riktigt kul :-) Nästa år vore det kul att lära känna lite nya banor så det är väl dags för Spa och Ringen känns det som. Avslutar med ett par grymma bilder av Tobias från Knutstorp för någon vecka sen ![]() ![]() ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Så då är säsongen igång lite sent men med avgasvärden som strulade blev det så här men det känns fantastiskt att Mobilmec i Växjö fick ordnat allt så förra vecka gick bilen igenom besiktningen utan anmärkning :-) och motorn har aldrig gått bättre
![]() Sen har det mesta i bakvagnen uppgraderats och det har gjort bilen mycket stabilare än innan och jag var på Kinnekulle i helgen och bilen är helt neutral och med den nya asfalten på Kullen hade man ett riktigt riktigt bra grepp. Så nu ser jag fram emot lördag på Anderstorp ![]() Så här ser det ut nu så nu står väl framvagnen på tur ![]() ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
I helgen var jag och körde på Rudskogen och jag har inte varit där på en massa år och den nya banan är ju sinnessjukt kul, en enda sväng kände jag igen så man var lite vilsen ibörjan men man hittade ganska snabbt ett vad jag tror är ett vettigt spår
Jag körde med www.trackday.no och det är grymt mycket körtid för pengarna och det är nog nordens roligaste bana och det blir nog ganska många fler besök på Rudskogen under hösten ![]() Jag hittade en bild riktigt grym bild ![]() ![]() Fler bilder från helgen hittar ni här https://www.facebook.com/OrjanLPhotography?fref=photo På lördag blir det Mantorp ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Nu även med nya hjulvinklar
Fram -2,5 grader 1 grad toeout bak -1,75 grader och neutral toe Å en upplevelse från i lördags .... https://www.youtube.com/watch?v=21gUiJ_vzCg _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Re:
Ja jag skulle gærna ha den på væggen hemma så nu har jag mailat han som tog den om jag kan få kopa den i læmplig upplosning ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Re:
Tackar Nej denna är optimerad för klass B skall bli riktigt kul men det är något för nästa säsong ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Vilka detektiver ni är
![]() Ja jag tyckte att ett återfall till 968 var en bra väg att gå för att börja tävla plus att ha en vettig bil att köra i Norge. Att detta är en färdig bil med allt som man bör ha ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Re:
Det låter kul tycker jag och jag tror nog att denna bilen skall funka bra i klass B æven om konkuransen ær stenhård ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Tro mig Magnus några kvällar i depån med mig och några liksinnade så kommer listan snabbt vara lång på "nödvändiga" uppgraderingar. 8B är ett getingbo där alla har galet uppgraderade bilar. Vi i 8C hänger inte med dem alls iår (åtminstone inte undertecknad, vilket iofs kan bero på något annat.....).
Lycka till nu! Blir det nyförvärvet redan på Mantorp? _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Re:
Nej det blir den gule på Mantorp for 968:an skall lackas och så innan jag tar over den ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Mantorp var riktigt kul även om det bara blev en dag så var det grymt för det var första gången som jag vågat ta startkurvan med bra fart och även få flyt genom Parisern
![]() Nu till helgen är det Knutan och Rudskogen på schemat, två riktigt kul banor där det svänger och är kuperat,, har ni inget för er i helgen så är det bara att ta sig till Rudskogen och köra med www.trackday.no Sen beställde jag nya bussningar till främre bärarmarna från Powerflex så får vi se hur det blir, det kan ju inte vara sämre än 20 år gamla orginalbussningar ![]() ![]() Har visst glömt vis hur bilen ser ut nu ![]() ![]() Peace out ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 16, 17, 18 >> 2 besök senaste veckan (80083 totalt) |