Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 616 besök senaste veckan (50336 totalt) |
Provkörde du med plastspacern i alla fall!
![]() Glömde säga, jag kapade bort 2/3 av läppen på min 911a istället för att vika in den. Men det kanske inte är lika attraktivt på 924 då det väl är dubbla plåtar där. Man vill ju inte att de ska dela sig. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
Re:
Utmaningen är att hjulet har mycket cambergain vid infjädring, och torsionsstavar, så det går inte testa infjädring i garaget. Det enda jag vet är att orginal 21mm spacer inte funkar, då tar det emot, men hur mycket mindre behövs är oklart. Det enda som är säkert är att jag inte är nöjd med utseendet på gathjulen då bakhjulen sitter en bit in för tillfället då jag kör helt utan spacer. Med räserhjulen som är 1"bredare så är ET betydligt högre, då kan jag köra orginalspacern på. ![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
_________________ Torbjörn Nyberg |
||
Re:
Funkar dåligt på 5x130, men man kan göra en adapter. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 616 besök senaste veckan (50336 totalt) |