Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i -92 BMW cup #79 SÅLD!
<<   1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22   >>
8 besök senaste veckan (103815 totalt)
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Race rapport Gelleråsen 9/10-2010

Upptakt:

Hade ju lite bulor och krökta grejer i fronten att ordna till innan Gelleråsen. Med jobbet på 120% och numera 2 barn hemma fanns inte samma tid till BMW:n märkte jag. Ny facelift( ) frontplåt och svarta( ) njurar kom snabbt från Schmiedmann som erbjöd riktigt bra och snabb service thumbs up Spacklade upp framskärmen och hörnet på huven, det gick bra, värre var det med lackeringen. Orka inte ens skriva hur dåligt det blev, iaf så blev det stresstyling med kolfiberlookalikefolie på avresedagen. Johan Christensson är stabil att ha med i såna tillfällen....också! Resultatet blev iaf över förväntan
Före...

Efter...

På däckfronten såg det inte bra ut, Toyorna var sletna, antagligen inte godkända. Kollade på gamla uppsättningen Yokohama som jag köpte av Martin Skoog 2008. Hmm, dom ser inte ut att vara vända nån gång. Så fick det bli, gamla Yokohama med bra mönster på utsidan, mindre bra på insidan Vädret skulle bli torrt så det borde funka.

Tidsträning 1:
Våt bana Jaja, jag hade ju aldrig kört här innan så det var lika bra att ta det lugnt. Halt var ordet. 6:e tid och nästan 3 sek efter Ahlberg i täten kändes sådär roligt, ville verkligen försöka hålla Ahlberg bakom mig i std.klass tabellen. Hoppades på att det skulle torka upp.

Tidsträning 2:
Mod/Spec och gatbilarna gjorde det dom skulle och körde banan torr åt oss andra Nu var i princip hela banan torr och det gick att elda på ordentligt. Kul att man kunde se sin placering på stora stapeln vid rakan. Kändes bra, lite halt i några utgångar och jag fegar lite med bromspunkterna då pedalen känts mjuk en längre tid trots luftning och utan upptäckta läckor. 3:e tid efter Skoog och Loftén som kör riktigt bra.

Race 1:
Fältet kändes lite utdraget men starten går och jag ligger på ytterspår på rakan. Avvaktar lite då jag helst inte vill ha fler bulor. Ser Skoog och Loftén gnugga fram/bak-hjul mot varandra så aluflisorna yr. Båda fortsätter utan problem som tur är. Kommer inte helt ihåg hur dom första varven var men jag hamnade en bit efter både Skoog och Loftén. Fick senare fria varv och såg att jag närmade mig Loften. Provade 3:an och 4:an ut på rakan, svårt att känna vilken som var bäst. Fägerblad fastnade i alternativspåret och det var gulflagg i sista kurvan. Svårt att ta sig förbi nån när man inte riktigt kan satsa i utgången men efter några varv provade jag 4:an och fick en bra linje ut på rakan och kom förbi ungefär vid huvuposteringen och kunde gå in till vänster och bromsa, skönt. Kom i mål på 2:a plats, Skoog såg jag aldrig till riktigt thumbs up

Race 2:
Fältet gick långsamt och ihoptryckt ut på rakan. Kom ett par ryck i fältet och när jag trodde starten var avblåst drog dom framför plötsligt iväg, full pelle på 3:an och jag hängde med skapligt ändå. Trange gick ihop med någon i T1 och fick bryta. Jag lyckades hålla min 2:a plats på första varvet så jag försökte hänga på Skoog vilket inte gick alls, fattades typ 0,5 sek per varv för att hänga med. Efter några varv kom Michael Bäck ifatt och gick förbi på rakan in i T1, sen körde vi båda oförklarligt av i T2, Michael med fyrhjulsladd och jag med understyrning. Michael hade nog fullt skaft för min front var ganska nerskitad Dessvärre fastnade han i gruset

Jag höll bilen rullande iaf och kom ut på banan som 4:a. I Ejes Kurva direkt efter blåste Gruffman sin motor helt i E36:an. Antagligen hade det läckt olja eller något redan i kurvan där jag och Michael körde rakt av (måste ju skylla på nåt ). Höll 4:e platsen i mål och bärgade 2:a platsen totalt i klass Standard

Grattis till Patrik Skoog som tog hem klass segern, Marcus Stålheim som vann klass Spec och såklart Lundvall som tog hem totalcupen thumbs up thumbs up thumbs up

Stort tack till alla som hjälpt till med olika saker men framförallt stort tack till Johan Christensson, du får inte börja köra själv

BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Kommer snart upp en film tagen av brosan från posteringen vid depåutfarten
där våra avåkningar finns med.

Enligt loggen gick det drygt 100 km/h när det oförklartligt gick på tvären så sanden stoppar bra thumbs up
tyvärr fastnade man bilen stod stabilt på splitten fram

Grattis till P2 i Standard klassen

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:

Enligt loggen gick det drygt 100 km/h när det oförklartligt gick på tvären så sanden stoppar bra thumbs up

Tack så mycket

Ska bli intressant att se avåkningen, 100km/h Såg att du hade en ordentlig grushög med i depån

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Tobias B skrev:
bärgade 2:a platsen totalt i klass Standard

Stort grattis och tack för en del roliga race under 2010 thumbs up

Lund
Här sen Jun 2005

Re:

Tobias B skrev:
Stort tack till alla som hjälpt till med olika saker men framförallt stort tack till Johan Christensson, du får inte börja köra själv

Lugnt det fixar min bil helt själv åt mig.......

Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Re:

Patrik Skoog skrev:
Tobias B skrev:
bärgade 2:a platsen totalt i klass Standard

Stort grattis och tack för en del roliga race under 2010 thumbs up

Tack själv och grattis! Hade önskat att jag hade kunnat hänga på i ditt tempo Gelleråsen men det var ju omöjligt. Knutstorp är iaf ett fint raceminne

Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Re:

Johan Christensson skrev:
Tobias B skrev:

Haha, det får vi hoppas, kanske Kinnby kan tipsa om nåt

Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005

Re:

Tobias B skrev:
Johan Christensson skrev:
Tobias B skrev:

Haha, det får vi hoppas, kanske Kinnby kan tipsa om nåt

Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Tobias B skrev:
Michael Bäck skrev:

Tack så mycket

Ska bli intressant att se avåkningen, 100km/h Såg att du hade en ordentlig grushög med i depån

Det var en mindre sandlåda med in i depån säket 20kg sand totalt
& ingen hink & spade hade man med sig när man ändå hamnade i sandlådan

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Hur går det Tobias?

Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Sakta framåt, blir lite småförändringar, den som kommer till Mantorp får se
Ett par roliga bussningar kryper nog på plats innan premiären också

Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Nu har det hänt lite iaf...

Frontpartiet nere, ny 71 graders termostat isatt. Olje/vatten byte pågår.

Sen ska jag bara byta ett par bussningar bak och luftflödet ska optimeras till kylarn. M3 fronten ska på, frågan är om den behöver lackas eller om jag kommer undan med att ha den svart

Sen känns det fortfarande lite osäkert om det blir nån cup i år, fattas lite ...eller kan man köra på utspädd bensin och 2-3 år gamla, blanka r888 och a048:or...

SPONSORER SÖKES!!!! (jag lovar att köra så fort det bara går... )

Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Re:

Tobias B skrev:
Nu har det hänt lite iaf...

Frontpartiet nere, ny 71 graders termostat isatt. Olje/vatten byte pågår.

Sen ska jag bara byta ett par bussningar bak och luftflödet ska optimeras till kylarn. M3 fronten ska på, frågan är om den behöver lackas eller om jag kommer undan med att ha den svart

Sen känns det fortfarande lite osäkert om det blir nån cup i år, fattas lite ...eller kan man köra på utspädd bensin och 2-3 år gamla, blanka r888 och a048:or...

SPONSORER SÖKES!!!! (jag lovar att köra så fort det bara går... )

Ska du köra i Modifierad? Det är inte tillåtet med M utrustning? Eller har jag missat något?

Ängelholm
Här sen Nov 2008

"M3" front gick att få på standard modeller med "M-Paket" om jag inte har helt fel så det bör inte vara några problem?

Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Det är inga problem olof, Martin körde med m front förra säsongen och som Marcus skrev så fanns det som tillval

Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002

För att få råd. Gör som jag. Skit i att betala räkningarna. thumbs up

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005

jodå det går bra att åka med den fronten! det finns ingen "M3 front"utan det är M-technic som är samma från 316g till M3 sålänge det inte är en glasfiberkopia, utan en i abs plast......

Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Re:

MathiasLBR skrev:

Hmm, tror jag blir måttligt poppis hemma då. Hos kronofogden blir man nog poppis iaf

Martin Skoog skrev:
jodå det går bra att åka med den fronten! det finns ingen "M3 front"utan det är M-technic som är samma från 316g till M3 sålänge det inte är en glasfiberkopia, utan en i abs plast......

Det är en äkta kopia i äkta absplast

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Tobias B skrev:
MathiasLBR skrev:

Hmm, tror jag blir måttligt poppis hemma då. Hos kronofogden blir man nog poppis iaf

Asch Tobias, du är ju en världsberömd musiker i den skånska hufvudstaden, bara att rysta i kudden lite

Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Re:

Patrik Skoog skrev:
Tobias B skrev:
MathiasLBR skrev:

Asch Tobias, du är ju en världsberömd musiker i den skånska hufvudstaden, bara att rysta i kudden lite

Hmmm, om det vore så lätt....

Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005

Re:

Tobias B skrev:

Sen känns det fortfarande lite osäkert om det blir nån cup i år, fattas lite )

Känns som om du inte är ensam om dom problemen

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i -92 BMW cup #79 SÅLD!
<<   1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22   >>
8 besök senaste veckan (103815 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande