Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (10839 totalt) |
Re:
Inget bra test, du måste kolla förspänning på diff med tröghets nyckel _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Fin bil!
Jag antar att du redan har koll på det men lite toe in på bakhjulen kör man normalt också just för stabiliteten. Min bil (rwd 996tt) var orolig i bakvagnen vid inbromsningar tidigare men det kom jag tillrätta med när jag monterade 997 cup diff, nu är det som att kasta ut ett ankare... ![]() _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||||
Re:
"Knakar" är väl ett sätt att beskriva ljudet. Jag hade samma diff, som du har i min 928 GT, och den "knakade" i svängarna. Då mixade jag Redline olja till diff och till ej diff 50%/50%, och bilen blev tyst. Detta enligt anvisningar från Redline. Kanske LSD tillsatsen i Redline oljan är för effektiv. Diffen greppade bra och innerhjulet spann i vanliga svängar utan att gasa särskilt. _________________ Ragnar Joensen |
||||
Re:
"Knakar" är vä ett sätt att beskriva ljudet. Jag hade samma diff, som du har i min 928 GT, och den "knakade" i svängarna. Då mixade jag Redline olja till diff och till ej diff 50%/50%, och bilen blev tyst. Detta enligt anvisningar från Redline. Kanske LSD tillsatsen i Redline oljan är för effektiv. Diffen greppade bra och innerhjulet spann i vanliga svängar utan att gasa särskilt. _________________ Ragnar Joensen |
||||
Re:
Knorra är kanske ett mer rätt ord än knaka. ![]() _________________ Tobias Bengtsson Porsche 964 Carrera 2 - 1993 Porsche 964 Carrera RSR (Replika) - 1990 Porsche 964 Carrera 4 - 1990. (Såld) |
||||
Har haft 2 olika GT3 -00 CS, den första hade jag samma tendenser även om jag inte var lika aktiv banåkare när den kördes.
Den andra bytte jag ut samtliga stag på i bakvagnen direkt till Rennline med stumma bussningar och korrekta hjulvinklar, då hade jag ingen tendens alls ![]() Kuliga bilar och grattis ![]() https://www.youtube.com/watch?v=skbuAuE0Zs8 _________________ Marcus Sundh |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (10839 totalt) |