Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 4 besök senaste veckan (16407 totalt) |
Bak va det enklare, där va de bara att muttra dit dämparna i bmw bakvagnens original fästen och svetsa morsvarande i ramen...
![]() _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Re:
Vad har ni använt för dimensioner på fyrkantsrören till era chassin!? _________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||||
Re:
40x40x2 överallt utom i "sparklådorna" där jag använder 60x40 _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Re:
Grym skillnad! Den satt som klistrad i backen i kurvorna, toppfarten på rakan minskade och jag bättrade på varv tiden med 4sekunder!! Innan va den väldigt lätt i rumpen och oerhört överstyrd, kul förvisso men det gick inte att åka fort.... _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Nu när chassit börjar ha hjulen på rätt plats så blir det lite inpassning av karossdelar..
![]() Flaket på plats... ![]() ![]() _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Då skoda karossen va lite smal så behövdes skärmbreddare.. Efter mycket funderande och diskuterande med
Peppe som byggde den andra skodan så fick det bli universalstänkskärmar till släpvagn! ![]() Bakre skärmbreddning passas in... ![]() Å främre.. ![]() _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Däcken är 265/35-18 runt om... Skärmbreddare är jag osäker på måtten... Får kolla å återkomma..
Dom e köpta på mekonomen _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Jaha, då fyller jag på lite till i byggtråden, de va ju ett tag sen!
Dörrarna kapas ner rejält för att rymma dom nya lite större sparklådorna. Skärmbreddarna har punktats fast.. ![]() ![]() _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Karossen är redo för lack så den lyfte jag av för att kunna bygga vidare på chassit.
![]() Rensad på allt skruvat så nu lite slipande innan den får lite färg. ![]() _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 4 besök senaste veckan (16407 totalt) |