Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Köpa bur, vad ingår?
<<   1, 2, 3, 4   >>
8 besök senaste veckan (8789 totalt)
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Nisse Classon skrev:
3 månader... Gulp!

Jag tar min via Levin och vi får väl se när den kommer. Midsommar ungefär...

Hälsa från mig

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Tre månader?!?! Jag som är i begrepp att beställa en?
Ni som handlat, har ni betalt med kort eller är det postförskott (som det verkar vara för dig Anders?) som gäller?
Vad står det att ni handlat för något på fakturan?

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

BTG skrev:

Kontorsmatriel?

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel Ekström skrev:
BTG skrev:

Kontorsmatriel?

Det vore förnämligt om de kunde skriva det!

Finspång
Här sen Apr 2003

Jag beställde direkt på nätet och några betalningsalternativ dök aldrig upp,jag hade helt klart föredragit förskott med kortet istället för som nu en massa bankkrångel...

Synd att ni har väntat så länge med beställningen,priserna har gått upp lite nu har jag sett

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Larsson skrev:
Synd att ni har väntat så länge med beställningen,priserna har gått upp lite nu har jag sett

Jaha...

Vad står det på fakturan? "Sicherheitskäftige"?

Finspång
Här sen Apr 2003

BTG skrev:
Anders Larsson skrev:

Jaha...

Vad står det på fakturan? "Sicherheitskäftige"?

Har ju inte fått någon faktura...än iaf...kan ju gå till banken ändå ifs. men det skulle kännas roligare med en faktura i näven

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Någon som kan tipsa om vilken typ av man skall välja? Följande (Heigoburar) är aktuella för min bil:

# Fram: Alt. 1&2 sparar instrumentbrädan men det är inte så viktigt. Alt. 3&4 kräver sågning i instrumentbrädan men lämnar därmed också säkert bättre med plats.
# Bak: Vilken infästning bak som är bäst i en E30 funderar jag på? Heigos exempelbil ser ut som en Scirocco, inte en E30. För infästning bak i en E30 borde rimligen den typ som ansluter till hatthyllan (typ 1&3) vara föredra? Då slipper man såga sig igenom utrymme mellan bagage och kupé, eller klädseln bak.

Det lutar åt en typ 3, men kan någon med erfarenhet råda?

Malmö
Här sen Maj 2003

BTG skrev:
Någon som kan tipsa om vilken typ av man skall välja? Följande (Heigoburar) är aktuella för min bil:

# Fram: Alt. 1&2 sparar instrumentbrädan men det är inte så viktigt. Alt. 3&4 kräver sågning i instrumentbrädan men lämnar därmed också säkert bättre med plats.
# Bak: Vilken infästning bak som är bäst i en E30 funderar jag på? Heigos exempelbil ser ut som en Scirocco, inte en E30. För infästning bak i en E30 borde rimligen den typ som ansluter till hatthyllan (typ 1&3) vara föredra? Då slipper man såga sig igenom utrymme mellan bagage och kupé, eller klädseln bak.

Det lutar åt en typ 3, men kan någon med erfarenhet råda?

om buren installerad och klar inte är certad/homologerad utan räknas som hembyggd bur så får bakersta fästpunkterna inte vara längre bak än bakersta infästningarna för hjulupphägningen. (enl. SBF)

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

porschedriver skrev:
om buren installerad och klar inte är certad/homologerad utan räknas som hembyggd bur så får bakersta fästpunkterna inte vara längre bak än bakersta infästningarna för hjulupphägningen. (enl. SBF)

Tack, det var värdefull info. thumbs up
Räknas de övre stötdämparinfästningarna som en "bakersta infästning för hjulupphägningen"? Alternativt drivaxeln till bakaxelklumpen? Eller är det de släpande bärarmarnas infästningar som är de bakersta?

Kävlinge
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
porschedriver skrev:

Räknas de övre stötdämparinfästningarna som en "bakersta infästning för hjulupphägningen"? Alternativt drivaxeln till bakaxelklumpen? Eller är det de släpande bärarmarnas infästningar som är de bakersta?

Övre stötdämparinfästningarna går bra. Kan nämna att 944 turbo Cup bilarna hade Matterburar som går ganska långt bak i bagageutrymmet. Dessa burar är godkända av SBF i.o.m. certifieringen, men bygger man en egen bur skall de bakre strävorna gå just mot övre stötdämparinfästningen.

porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Eddie Varvstopp skrev:
BTG skrev:
porschedriver skrev:

Övre stötdämparinfästningarna går bra. Kan nämna att 944 turbo Cup bilarna hade Matterburar som går ganska långt bak i bagageutrymmet. Dessa burar är godkända av SBF i.o.m. certifieringen, men bygger man en egen bur skall de bakre strävorna gå just mot övre stötdämparinfästningen.

Yupp

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Thanx! thumbs up
Då blir det en 3:a.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Är Heigos burar lackerade från fabrik? Jag har sett bilder på både lackade och olackade på deras hemsida.

Är den inte lackad, så funderar jag på svart sidenmatt eller silver. Två olika skolor, diskretion resp. posering, men båda kulörerna skulle passa på min bil tycker jag.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nisse Classon skrev:
...svart sidenmatt...

thumbs up

Rice and shine
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

Nisse Classon skrev:
Är Heigos burar lackerade från fabrik? Jag har sett bilder på både lackade och olackade på deras hemsida.

Är den inte lackad, så funderar jag på svart sidenmatt eller silver. Två olika skolor, diskretion resp. posering, men båda kulörerna skulle passa på min bil tycker jag.

Min båge-som kom idag föresten,var iaf svartlackad

Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nisse Classon skrev:

Samma fråga, med efterföljande diskussion: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=14064&start=80

Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Kraniel skrev:
Nisse Classon skrev:

Samma fråga, med efterföljande diskussion: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=14064&start=80

Det verkade ett tag kunna leda till en diskussion i paritet med den om felklistrade ringendekaler.

Du har rätt Falken, eftersom jag är en diskret kille så blir den svart. Det är illa nog att det är en bur i, det tar ju bort lite av det roliga med bilen, men det kan jag ta.

Jag pratade med Levin precis och han hade skickat min förfrågan vidare till Heigo. Med tanke på hur lång tid det tog för dom att svara på mitt mail första gången så är det bara att lägga sig i TV-soffan ett tag till...
Jag hälsade förresten från dig Björn!

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Larsson skrev:

Följd det med ett kvitto eller en faktura? (Vad stod det isf på den?)

Lomma
Här sen Jan 2003

Nisse Classon skrev:
Kraniel skrev:
Nisse Classon skrev:

Det verkade ett tag kunna leda till en diskussion i paritet med den om felklistrade ringendekaler.

Du har rätt Falken, eftersom jag är en diskret kille så blir den svart. Det är illa nog att det är en bur i, det tar ju bort lite av det roliga med bilen, men det kan jag ta.

Jag pratade med Levin precis och han hade skickat min förfrågan vidare till Heigo. Med tanke på hur lång tid det tog för dom att svara på mitt mail första gången så är det bara att lägga sig i TV-soffan ett tag till...
Jag hälsade förresten från dig Björn!

Hoppas han kommer ihåg vem jag är Röd 964 c2 med Heigobur hade nog hjälpt honom på traven annars

Hoppas Levin får fart på dem!!

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

BTG skrev:
Anders Larsson skrev:

Följd det med ett kvitto eller en faktura? (Vad stod det isf på den?)

Joo det stod som så att...

Skruva banåkabil
Köpa bur, vad ingår?
<<   1, 2, 3, 4   >>
8 besök senaste veckan (8789 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande