| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Köpa bur, vad ingår?
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (8789 totalt) |
|
Tre månader?!?!
Jag som är i begrepp att beställa en?
Ni som handlat, har ni betalt med kort eller är det postförskott (som det verkar vara för dig Anders?) som gäller? Vad står det att ni handlat för något på fakturan?
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Jag beställde direkt på nätet och några betalningsalternativ dök aldrig upp,jag hade helt klart föredragit förskott med kortet istället för som nu en massa bankkrångel...
Synd att ni har väntat så länge med beställningen,priserna har gått upp lite nu har jag sett
_________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
||||||
Har ju inte fått någon faktura...än iaf...kan ju gå till banken ändå ifs. men det skulle kännas roligare med en faktura i näven
|
||||||
|
Någon som kan tipsa om vilken typ av man skall välja? Följande (Heigoburar) är aktuella för min bil:
# Fram: Alt. 1&2 sparar instrumentbrädan men det är inte så viktigt. Alt. 3&4 kräver sågning i instrumentbrädan men lämnar därmed också säkert bättre med plats. # Bak: Vilken infästning bak som är bäst i en E30 funderar jag på? Heigos exempelbil ser ut som en Scirocco, inte en E30. För infästning bak i en E30 borde rimligen den typ som ansluter till hatthyllan (typ 1&3) vara föredra? Då slipper man såga sig igenom utrymme mellan bagage och kupé, eller klädseln bak. Det lutar åt en typ 3, men kan någon med erfarenhet råda?
|
||||||
om buren installerad och klar inte är certad/homologerad utan räknas som hembyggd bur så får bakersta fästpunkterna inte vara längre bak än bakersta infästningarna för hjulupphägningen. (enl. SBF) _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Tack, det var värdefull info. Räknas de övre stötdämparinfästningarna som en "bakersta infästning för hjulupphägningen"? Alternativt drivaxeln till bakaxelklumpen? Eller är det de släpande bärarmarnas infästningar som är de bakersta?
|
||||||
Övre stötdämparinfästningarna går bra. Kan nämna att 944 turbo Cup bilarna hade Matterburar som går ganska långt bak i bagageutrymmet. Dessa burar är godkända av SBF i.o.m. certifieringen, men bygger man en egen bur skall de bakre strävorna gå just mot övre stötdämparinfästningen. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Yupp _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||||
|
Är Heigos burar lackerade från fabrik? Jag har sett bilder på både lackade och olackade på deras hemsida.
Är den inte lackad, så funderar jag på svart sidenmatt eller silver. Två olika skolor, diskretion resp. posering, men båda kulörerna skulle passa på min bil tycker jag. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
|
|
||||||
Min båge-som kom idag föresten,var iaf svartlackad
|
||||||
Samma fråga, med efterföljande diskussion: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||||
Det verkade ett tag kunna leda till en diskussion i paritet med den om felklistrade ringendekaler.
Du har rätt Falken, eftersom jag är en diskret kille så blir den svart. Det är illa nog att det är en bur i, det tar ju bort lite av det roliga med bilen, men det kan jag ta. Jag pratade med Levin precis och han hade skickat min förfrågan vidare till Heigo. Med tanke på hur lång tid det tog för dom att svara på mitt mail första gången så är det bara att lägga sig i TV-soffan ett tag till... Jag hälsade förresten från dig Björn!
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Hoppas han kommer ihåg vem jag är Röd 964 c2 med Heigobur hade nog hjälpt honom på traven annars
Hoppas Levin får fart på dem!! /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Joo det stod som så att...
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Köpa bur, vad ingår?
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (8789 totalt) |