Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Ser du INTE annonser längst upp på sidan?
<<   1, 2, 3
4246 besök totalt
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Ser du INTE annonser längst upp på sidan?

Magnus Thomé skrev:
Tydligen har några problem med att annonserna i överkant av sidan inte syns? Eller jag har iaf hört att en person har det, han kör på Mac. Jag vill väldigt gärna utreda om det är fler med detta problem och isf vad som är den gemensamma nämnaren.

Har ett annat problem med reklamen högst upp. Vissa annonser är 2/3 annons verkar det som men man ser bara 1/3.

Det som syns är helt klart klippt och saknar förstålig text.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Rolle Scirocco skrev:
Magnus Thomé skrev:
Tydligen har några problem med att annonserna i överkant av sidan inte syns? Eller jag har iaf hört att en person har det, han kör på Mac. Jag vill väldigt gärna utreda om det är fler med detta problem och isf vad som är den gemensamma nämnaren.

Har ett annat problem med reklamen högst upp. Vissa annonser är 2/3 annons verkar det som men man ser bara 1/3.

Har du möjlighet att ta en screenshot?
(på windows = printscreenknappen på tangentbordet och sen klistra in i paint eller word eller nåt....)

Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Rolle Scirocco skrev:
Magnus Thomé skrev:

Har du möjlighet att ta en screenshot?
(på windows = printscreenknappen på tangentbordet och sen klistra in i paint eller word eller nåt....)

Inte bästa upplösningen kanske, men betalar jag skulle jag önska att hela firmanamnet kom med. För alla har inte gjort en Viking Line reklam va?

Så ser det ut för mig...

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Som en enkel lösning för dig just för tillfället så skule du kunna stänga ditt fönster för "Favoriter".
Det är troligen det som trycker ihop sidan så pass att bilderna hamnar bakom varandra.

Att problemet uppstår beror på "absolut placering" av bilderna? Annars hade bilderna bara skapat en scrollist för den bredare sidan?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Anton Lillsund skrev:
Som en enkel lösning för dig just för tillfället så skule du kunna stänga ditt fönster för "Favoriter".
Det är troligen det som trycker ihop sidan så pass att bilderna hamnar bakom varandra.

Att problemet uppstår beror på "absolut placering" av bilderna? Annars hade bilderna bara skapat en scrollist för den bredare sidan?

Det är ju inte MIG det är ett problem för, utan om man tänkt sälja reklamplats och hälften av tittarna inte kommer se reklamen skulle jag bli lite sur... Men jag är lite gnällig vissa dagar också.

Jkpg
Här sen Nov 2002

[petighetsmode]
Vill kunna öppna i tabbar med firefox.
[/petighetsmode]

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Rolle Scirocco skrev:
Anton Lillsund skrev:

Det är ju inte MIG det är ett problem för, utan om man tänkt sälja reklamplats och hälften av tittarna inte kommer se reklamen skulle jag bli lite sur... Men jag är lite gnällig vissa dagar också.

Nog ingen risk att hälften inte ser

Endast 3,5% av de som surfar hit hara bara 800x600 i upplösning och de missade tidigare 40 pixlar på bredden på varje annons som det var layoutat innan, precis som du anmärkt på. Nu har jag ändrat så att man ser alla MHA den vertikala rullningslisten.

Sen om du gör din browser jättesmal fast du inte behöver det så.... ja då vet jag inte vad jag ska göra

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Daniel Magnusson skrev:
[petighetsmode]
[/petighetsmode]

Men... det går ju?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Rolle Scirocco skrev:
Anton Lillsund skrev:

Nog ingen risk att hälften inte ser

Endast 3,5% av de som surfar hit hara bara 800x600 i upplösning och de missade tidigare 40 pixlar på bredden på varje annons som det var layoutat innan, precis som du anmärkt på. Nu har jag ändrat så att man ser alla MHA den vertikala rullningslisten.

Sen om du gör din browser jättesmal fast du inte behöver det så.... ja då vet jag inte vad jag ska göra

Men nu kör ju jag med fler punkter på bredden än 800, 1024 närmare bestämt... Och att man vill ha favoritlisten eller söklist nere är nog inte bara jag?

Jkpg
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Daniel Magnusson skrev:
[petighetsmode]
[/petighetsmode]

Men... det går ju?

Euhm... Nä

Mittenknappen på musen som jag brukar använda är helt verkningslös och Ctrl+klicka öppnar i nytt fönster.

Men det kanske inte är så viktigt. Tyckte bara att det var konstigt.

Jag har ver 1.0.1 av Firefox

Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Daniel Magnusson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Daniel Magnusson skrev:
[petighetsmode]
[/petighetsmode]

Men... det går ju?

Euhm... Nä

Mittenknappen på musen som jag brukar använda är helt verkningslös och Ctrl+klicka öppnar i nytt fönster.

Men det kanske inte är så viktigt. Tyckte bara att det var konstigt.

Jag har ver 1.0.1 av Firefox

CTRL+klick funkar för mig Firefox 1.0.1, du kanske har gjort någon märklig instälning?

Foruminfo/frågor
Ser du INTE annonser längst upp på sidan?
<<   1, 2, 3
4246 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande