Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 12257 besök totalt |
Kul att ni gillade updaten om motorbygget!
Jo man skall vara noga när man skruvar med en motor, det får ta tid å sätta ihop en motor alla marginaler ska stämma ![]() De fina micrometrarna är dock inte mina, utan lånade dem av verkstaden som ligger brevid garaget! ![]() ![]() mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
Jo nu har det varit lite trögt, hände mkt direkt efter min förra update. Fick ihop motorn rätt fort och nu är den på plats.. Men sen har de inte hänt så mkt de senaste två veckorna.. FrontKrockade med en kille som körde i högfart på felsida vägen för någon vecka sedan. Sen dess har motivationen varit noll, har varit i garaget och försökt få något gjort typ fem ggr men det känns tungt! Ska dock åka med i en snabb bil i veckan som jag har byggt lite grejer åt. Då hoppas jag att motivationen kommer tillbaka
![]() Grenrör och ett tryckrör är blästrat(alla rör skall blästras), motorn och låda är på plats, vattensystemet med elpump är klart, bränslesystemet är klart, downpipe är påbörjad, elen till motorn är påbörjad. Men nu har det inte hänt något på två veckor. Och lär inte bli något på två veckor till som det verkar nu.. ![]() Tyvär så blev alla fina bilder på motorn komplett i stativet borttagna ![]() Men här är iaf några få bilder på hur det ser ut nu, dåliga men de får duga. Motor etc på plats. ![]() ![]() ![]() Vattenpump. ![]() Nira mm. ![]() ![]() ![]() ![]() Lägger in en riktig update så fort det händer något på bilen. mvh staffan _________________ //StaffanEdvardsson |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 12257 besök totalt |