Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 200sx 1990 Fullrace Nytt inför -07
<<   1, 2, 3
12257 besök totalt
Johan_ST
Jönköping/Linköping
Här sen Mar 2005

Mycket fint med en så utförlig beskrivning/bildserie. thumbs up

Nissan 200sx -90
Driftbil
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Kul att ni gillade updaten om motorbygget!

Jo man skall vara noga när man skruvar med en motor, det får ta tid å sätta ihop en motor alla marginaler ska stämma har monterat lager etc mängder av ggr så det är tur att ja kör med arp bult som kan återanvändas hehe

De fina micrometrarna är dock inte mina, utan lånade dem av verkstaden som ligger brevid garaget! Så bra att ha snälla grannar

mvh

Örnsköldsvik
Här sen Maj 2006

länge sen det kom en update ny tycker jag :P för bygget är riktigt intressant.. vill se mer!

Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Jo nu har det varit lite trögt, hände mkt direkt efter min förra update. Fick ihop motorn rätt fort och nu är den på plats.. Men sen har de inte hänt så mkt de senaste två veckorna.. FrontKrockade med en kille som körde i högfart på felsida vägen för någon vecka sedan. Sen dess har motivationen varit noll, har varit i garaget och försökt få något gjort typ fem ggr men det känns tungt! Ska dock åka med i en snabb bil i veckan som jag har byggt lite grejer åt. Då hoppas jag att motivationen kommer tillbaka

Grenrör och ett tryckrör är blästrat(alla rör skall blästras), motorn och låda är på plats, vattensystemet med elpump är klart, bränslesystemet är klart, downpipe är påbörjad, elen till motorn är påbörjad. Men nu har det inte hänt något på två veckor. Och lär inte bli något på två veckor till som det verkar nu..

Tyvär så blev alla fina bilder på motorn komplett i stativet borttagna Även bilderna på när vi lyfte dit motor mm..

Men här är iaf några få bilder på hur det ser ut nu, dåliga men de får duga.

Motor etc på plats.

Vattenpump.

Nira mm.

Lägger in en riktig update så fort det händer något på bilen.

mvh staffan

Örnsköldsvik
Här sen Maj 2006

(tävlar i vm i trådlyft nu men...) Vad hände med denna bilen?

Våra race- och banåkarbilar
Nissan 200sx 1990 Fullrace Nytt inför -07
<<   1, 2, 3
12257 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande